Ben ik weer. Ik ben met van alles bezig en heb dus hier en daar wat vraagjes aangezien ik weinig kennis heb over een en ander. Ik ben op zoek naar wat andere velgen. Ik heb nu originele velgen erop zitten, maar niet echt mooi vind ik. Wil de auto wel klassiek houden en ben een beetje aan het rondkijken naar velgen.
Nu zie ik een paar, vind ik, leuke velgen....alleen daar zit corrosie aan de achterzijde (binnenzijde) van de velg. Nu heb ik daar geen verstand van, maar het klinkt nasty

Nu vraag ik me af hoe erg is corrosie nu echt als het op de achterzijde zit en dus niet in het zicht. Ik weet inmiddels dat het op de naaf niet tof is omdat je dan met onbalans in de wielen te maken kan krijgen....
Ik heb hier wat foto’s... Ik heb 2 setjes op het oog. Beide voor 150 euro en zit dus ruimte in om er wat aan te laten doen als ik wil. Ben benieuwd wat jullie mening is. De eerste 3 a 4 foto’s zijn van de velg met de corrosie. De laatste 2 foto’s van een ander setje...
Ben benieuwd naar de reacties....

Even ter afsluiting, ik ben inmiddels bekend met de noodzaak van ET waarde, naafdiameter en steekmaat