Velgen en corrosie

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Reef

Velgen en corrosie

Bericht door Reef » 05 mei 2020, 09:37

Dag allen,

Ben ik weer. Ik ben met van alles bezig en heb dus hier en daar wat vraagjes aangezien ik weinig kennis heb over een en ander. Ik ben op zoek naar wat andere velgen. Ik heb nu originele velgen erop zitten, maar niet echt mooi vind ik. Wil de auto wel klassiek houden en ben een beetje aan het rondkijken naar velgen.

Nu zie ik een paar, vind ik, leuke velgen....alleen daar zit corrosie aan de achterzijde (binnenzijde) van de velg. Nu heb ik daar geen verstand van, maar het klinkt nasty ;)

Nu vraag ik me af hoe erg is corrosie nu echt als het op de achterzijde zit en dus niet in het zicht. Ik weet inmiddels dat het op de naaf niet tof is omdat je dan met onbalans in de wielen te maken kan krijgen....

Ik heb hier wat foto’s... Ik heb 2 setjes op het oog. Beide voor 150 euro en zit dus ruimte in om er wat aan te laten doen als ik wil. Ben benieuwd wat jullie mening is. De eerste 3 a 4 foto’s zijn van de velg met de corrosie. De laatste 2 foto’s van een ander setje...

Ben benieuwd naar de reacties....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even ter afsluiting, ik ben inmiddels bekend met de noodzaak van ET waarde, naafdiameter en steekmaat

Reef

Re: Velgen en corrosie

Bericht door Reef » 06 mei 2020, 07:49

Hoop dat iemand wat ideeën/kennis heeft. Ik ga zaterdag naar beide setjes kijken. Ik vind het setje met de corrosie wel het mooiste merk ik. Het lijkt erop dat de corrosie met name op de ‘spaken’ aan de achterzijde zit, wellicht kan ik dat zelf middels schuren en coaten zelf mooi krijgen? Of weet iemand in het noorden een bedrijf die velgen repareert?

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 06 mei 2020, 08:00

Persoonlijk zou ik voor de set gaan die je het mooiste vind. Als het je niet zelf lukt, kun je ze altijd laten opknappen nog.

Reef

Bericht door Reef » 06 mei 2020, 08:34

Bedankt voor de reactie Bart. Ik heb net contact gehad met en bedrijf dat velgen repareert hier in Groningen. Deze zegt dat het een kwestie is van tijd dat de corrosie ook naar de voorkant trekt. Hoe dan ook is het advies om een velg te laten herstellen, kosten 145 euro per velg. Ik heb geen idee of alle 4 de velgen geoxideerd zijn. Ik ga die man wel even bellen. Als het 1 velg is dan is het nog wel het overwegen waard, maar zijn het meerdere of alle velgen dan is het gewoon te duur om te laten herstellen vind ik....
Laatst gewijzigd door Edward op 06 mei 2020, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaatknop is geen reactieknop. Citaat verwijderd. Citeren van direct bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan (2.8).

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”