Hifi of RTTI?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Roekeloo

Hifi of RTTI?

Bericht door Roekeloo » 15 mei 2016, 08:49

Hallo allemaal!

Ik ben voornemens om een F31 320dA EDE te importeren uit Duitsland met max 60.000 km op de teller. Must-haves zijn daarnaast:
- Sportstoelen: Ik rijd ca. 35.000 - 40.000 per jaar
- Navi professional
- Kleur: Niet wit

Ook zou ik de volgende opties heel graag willen hebben:
- Hifi (of Harman Kardon): Ik luister heel veel muziek en heb altijd goede geluidssystemen gehad
- RTTI (dus BMW online): Heb ik nu ook op mijn VW en zonder deze optie staat na een week weer Google Maps aan op mijn smartphone en staat de navi uit

Ik kan helaas geen BMW vinden die aan alle eisen voldoet, inclusief Hifi én RTTI. Mijn keuze is nu om de RTTI wens te laten vallen en een auto met hifi te nemen, óf een auto met RTTI te nemen en achteraf een Gladen One DSP set in te bouwen.

Wat zou jullie advies zijn?

--help

Re: Hifi of RTTI?

Bericht door --help » 15 mei 2016, 09:51

RTTI kan je gewoon achteraf aanzetten toch, waarom niet gewoon een HIFI uitgevoerde nemen en dan die software ff aanzetten? Kan je zelf via de store doen!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Roekeloo

Bericht door Roekeloo » 15 mei 2016, 13:07

Je hebt me op een spoort gezet, bedankt!

De betreffende auto's hebben de volgende opties:
6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL
6AE TELESERVICES

Als ik de volgende info goed lees, is ConnectedDrive in dat geval activeerbaar: http://www.bmw.com/com/en/owners/connec ... ation.html

Klopt dit? Heeft iemand ervaring om dit bij een geïmporteerde auto te activeren?

montana81

Bericht door montana81 » 15 mei 2016, 21:04

RTTI en andere online diensten kunnen achteraf geactiveerd worden. Er moet wel een NBT headunit / headunit HIGH inzitten. In NL is dit ook te activeren.

Succes met de aankoop.

Source

Bericht door Source » 15 mei 2016, 23:25

--help schreef:RTTI kan je gewoon achteraf aanzetten toch, waarom niet gewoon een HIFI uitgevoerde nemen en dan die software ff aanzetten? Kan je zelf via de store doen!
Het is onmogelijk om dit via "software ff aanzetten" en verwachten dat het werkt. Rds werkt maar rtti niet maar goed rds hebben we al.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Source

Bericht door Source » 15 mei 2016, 23:27

Roekeloo schreef:Je hebt me op een spoort gezet, bedankt!

De betreffende auto's hebben de volgende opties:
6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL
6AE TELESERVICES

Als ik de volgende info goed lees, is ConnectedDrive in dat geval activeerbaar: http://www.bmw.com/com/en/owners/connec ... ation.html

Klopt dit? Heeft iemand ervaring om dit bij een geïmporteerde auto te activeren?
Als jouw auto de vereisten aan boord heeft dan kan dit geactiveerd worden. Natuurlijk eerst een flink bedrag er voor lappen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

navituning
Contacteer:

Bericht door navituning » 27 aug 2016, 18:23

montana81 schreef:RTTI en andere online diensten kunnen achteraf geactiveerd worden. Er moet wel een NBT headunit / headunit HIGH inzitten. In NL is dit ook te activeren.

Succes met de aankoop.
Indien optie codes 609 en 633 aanwezig zijn kan RTTI achteraf geactiveerd worden
Zowel voor CIC als NBT, maar procedures zijn verschillend

Kijk op navituning.eu
RTTI activatie voor de meeste BMW's vanaf 2011

Giovanni-21

Bericht door Giovanni-21 » 29 aug 2016, 17:34

Denk dat je beter (veiliger) af bent om RTTI te nemen...

Achteraf nog een Gladen/Mosconi met DSP installeren, en je hebt dan sowieso betere audio dan HiFi (en HK??).
Deze kan je ook weer eruit halen voor gebruik bij een volgende BMW.
Dat gaat met RTTI niet.
Current BMW F36 420i LCI
Previous BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”