Auto slaat af en start niet meer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SDMSIM

Auto slaat af en start niet meer

Bericht door SDMSIM » 30 jan 2012, 17:10

Beste BMW vrienden,

Ik ben vanochtend met de auto (318 IS 1995) naar school gegaan (zo'n 50 kilometer) en reed vanmiddag weer terug naar huis. Op het moment dat ik de snelweg af reed (en dus weer vlak bij huis was) merkte ik dat mn auto geen vermogen meer had als ik gas gaf. De auto rolde nog gewoon door (zo'n 60 km/u) maar naar welke versnelling ik ook schakelde, als ik gas gaf gebeurde er niks meer. Gelukkig kreeg ik het nog voor elkaar om een afslag te nemen om vervolgens de berm in de rijden. Eenmaal stilgestaan de auto uitgezet en weer opnieuw geprobeerd te starten. Hierbij deden alle lampjes het gewoon (geen accu probleem oid) en ik kon de startmotor ook nog horen. Het enige dat mn auto niet deed was aanslaan.

Vervolgens maar een vriend gebeld en samen de auto even naar een parkeerplaats geduwd. Vervolgens opnieuw geprobeerd te starten en na een paar keer proberen sloeg de auto toch aan. Vervolgens bleef de motor even pruttelen (hij had het erg moeilijk om aan te blijven) en na enkele seconden sloeg de motor weer af. Die vriend die mee was heeft wel wat verstand van auto's en hij begon aan de uitlaat te snuffelen en vond dat de verbranding niet erg goed was (kon hij ruiken denk ik?). Hij zelf dacht dat het iets met de ontsteking te maken heeft of misschien de brandstofpomp, aangezien hij wel heeeeel moeizaam starten met het gaspedaal vol ingedrukt (start overigens niet altijd).

De e36 maar weggesleept naar zijn schuur waar hij nu kan bijkomen van de schrik :hug: Wat denken jullie?? Alvast bedankt

Ramon 325 Vanos

Re: Auto slaat af en start niet meer

Bericht door Ramon 325 Vanos » 30 jan 2012, 17:38

Heb je wel eens benzine filter vervangen?
ik heb het eens gehad dat men filter langzaam verstopte en op een dag deed de mijne ook niks meer.
Alles na gecheckt ook bougies to bezinepomp en ontsteking bougies nu bleek dat men bezinefilter was verstopt.
Dus als je niks gek vindt kan je dat altijd proberen.
Omdat deze op een vrij lastige plaats zat teminsten bij die van mij 325 E36

UberPrutser

Bericht door UberPrutser » 30 jan 2012, 17:53

Dit lijkt mij eerder een elektrische probleem dan een filter. Ik zou hem laten uitlezen.
Benzine pomp zou idd kunnen maar het zou ook een kapotte krukas sensor, bobine of ontsteking module kunnen zijn.
Wat voor injectie zit er eigenlijk op zo'n auto? Ik dacht Bosch motronic 1 punt nog wat.
Maar controleer eerst even op losse lucht inlaat slangen en lekkende benzine leidingen.

dw70

Bericht door dw70 » 30 jan 2012, 18:01

controleer even of je ECU droog is en er geen bladeren en water rondom de ECU is.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 30 jan 2012, 19:13

Bedankt voor de reacties heren. De auto heeft vorig jaar een grote beurt gehad, waarbij ook alle filters zijn vervangen. Verder heb ik even naar de slangen gekeken, maar die zijn verder in orde. De ECU is mij ook een bekend kwaaltje en deze zal ik inderdaad nog even controleren. Auto staat nu in de schuur en als de monteur tijd heeft zal hij er vanavond/morgen even naar kijken. Ik zal alle tips die jullie geven even door communiceren, dank hiervoor!

André1992

Bericht door André1992 » 30 jan 2012, 19:14

even wat tikken geven tegen de onderkant van je tank, als die dan weer begint te lopen moet je een nieuwe opvoerpomp er in zetten, is makkelijk klusje, zelfs te doen aan de kant van de snelweg :P anders is het je filter of je onsteking.
Kalm an... en rap wat..!

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 30 jan 2012, 22:51

Net van de monteur te horen gekregen dat de brandstofpomp stuk is. De prijzen verschillen echter nogal van deze dingen. Hij had het er zelf over dat een tweedehandsje ook mogelijk is. Hoe denken jullie hier over?

UberPrutser

Bericht door UberPrutser » 31 jan 2012, 13:15

Als die tweedehands pomp netjes draait en de juiste druk geeft dan zou ik daar geen probleem mee hebben.
e.e.a. hangt natuurlijk ook af hoelang je de auto nog wilt houden.

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 31 jan 2012, 14:09

Heb een tweedehandsje besteld bij BMWE39FREAK :) vond een brandstofpomp van 210,00 euro iets te duur voor een auto uit 1995 :P

André1992

Bericht door André1992 » 31 jan 2012, 20:36

welke pomp is het dan, opvoer pomp in de tank of wat? want die kun je voor 2 tientjes en een uurtje werk zelf vervangen
Kalm an... en rap wat..!

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 02 feb 2012, 17:59

Het was de brandstofpomp (de rechter) aan de bijrijderskant. Het zal vast geen hele ingewikkelde klus zijn geweest, maar ik heb het door een vriend van me laten doen :P geen idee wat jij bedoelt met de opvoerpomp? Dit was er eentje met een vlotter en niveauregelaar inbegrepen..

André1992

Bericht door André1992 » 02 feb 2012, 18:49

Ja dat heet een opvoerpomp ja ;) die voert de brandstof van achteren naar voren toe... is heel makkelijk zelf te doen ;) heb het zelfde probleem zelf ook gehad ;) aan de bestuurders kant zit alleen een vlotter... geen last van benzine lucht in je auto? dat wil ook nog wel is voorkomen namelijk ;) maar goed, mooi dat het gemaakt is! scheelt dat het de opvoerpomp was, dan ben je met paar tientjes klaar.
Kalm an... en rap wat..!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”