Ik ben vanochtend met de auto (318 IS 1995) naar school gegaan (zo'n 50 kilometer) en reed vanmiddag weer terug naar huis. Op het moment dat ik de snelweg af reed (en dus weer vlak bij huis was) merkte ik dat mn auto geen vermogen meer had als ik gas gaf. De auto rolde nog gewoon door (zo'n 60 km/u) maar naar welke versnelling ik ook schakelde, als ik gas gaf gebeurde er niks meer. Gelukkig kreeg ik het nog voor elkaar om een afslag te nemen om vervolgens de berm in de rijden. Eenmaal stilgestaan de auto uitgezet en weer opnieuw geprobeerd te starten. Hierbij deden alle lampjes het gewoon (geen accu probleem oid) en ik kon de startmotor ook nog horen. Het enige dat mn auto niet deed was aanslaan.
Vervolgens maar een vriend gebeld en samen de auto even naar een parkeerplaats geduwd. Vervolgens opnieuw geprobeerd te starten en na een paar keer proberen sloeg de auto toch aan. Vervolgens bleef de motor even pruttelen (hij had het erg moeilijk om aan te blijven) en na enkele seconden sloeg de motor weer af. Die vriend die mee was heeft wel wat verstand van auto's en hij begon aan de uitlaat te snuffelen en vond dat de verbranding niet erg goed was (kon hij ruiken denk ik?). Hij zelf dacht dat het iets met de ontsteking te maken heeft of misschien de brandstofpomp, aangezien hij wel heeeeel moeizaam starten met het gaspedaal vol ingedrukt (start overigens niet altijd).
De e36 maar weggesleept naar zijn schuur waar hij nu kan bijkomen van de schrik