ik heb mij geregistreerd op deze forum omdat ik momenteel niet veel plezier heb van mijn bimmer. ik hoop eigenlijk dat ik hier iemand tref die mij kan helpen mijn probleem op te lossen zonder dat het mij een rib uit mijn lijf kost.
de 1e versnelling van mijn auto is defect. 8 vd 10 keer dat je 'm in de 1e zet klapt hij na een aantal meter rijden snoeihard terug uit de versnelling. dit betreft puur de 1e, alle andere versnellingen werken nog steeds probleemloos. ik heb gegokt op de koppeling en heb die daarom recent vervangen voor een nieuwe maar dit heeft het probleem zo mogelijk verergerd. ik ben gedwongen nu ook vaak in zijn 2e op te trekken zodat ik nog enigszins gebruik kan maken van mijn auto wat natuurlijk leidt tot een onaangename geur uit de auto (nieuwe koppeling gaat naar zijn mallemoeren natuurlijk hierdoor).
ik heb iemand gevonden die goedkoop versnellingsbakken repareert, alleen bleek na onderzoek en navraag dat voor mijn type auto het onmogelijk is om losse onderdelen te kopen (zoals een nieuwe synchromesh) en dat de enige oplossing vervanging vd gehele bak is

heeft iemand misschien toch een andere oplossing of tips waarbij ik mijn auto weer normaal kan gebruiken, ik heb zoveel gestoken in deze auto dat ik er bijna depri van wordt.. het betreft trouwens een 320i E90 6bak sedan uit maart 2005.