Mag hier ook een Vlaming bij?

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
polowonder

Mag hier ook een Vlaming bij?

Bericht door polowonder » 02 sep 2007, 13:55

Hallo vrienden en vriendinnen,

zoals u al begreep ben ik dus uit Vlaanderen. (ligt 'voorlopig', en hopelijk niet te lang meer, in wat men thans België noemt).

Ik denk op BMW-gebied dat ik niet echt als een beginner kan beschouwd worden. Ik kocht namelijk mijn eerste auto (meteen een Beemer) in 1969, een BMW 1500 (Die Neue Klasse, voorloper van de 1800 en de 2000).
Die werd gevolgd door een 2000CS en nadien een 2002. Dat waren nog eens auto's die rijplezier schonken.
In die periode begon ik autosport te bedrijven, en had dus een zware 'trekauto' nodig. Dat werd een 2500.

Intussen maakte ik de wegen (on?)veilig met een heuse Porsche 911. Na een proefrit met één van de eerste 3 reeksen (323i) vond ik de auto veel te slap op z'n poten staan, en na een proefrit ging ik over op een VW Scirocco GTI). Toen volgde een hele periode met VW's, maar de BMW's die mij vanaf de E36 opnieuw 'aanspraken' bleven in mijn hoofd spoken.

Paar jaar terug dan een 318tds Touring aangeschaft. Zeer prettige en betrouwbare (ware het niet dat moeilijk starten, dat nooit echt werd opgelost), maar wat trage auto.
En nu, sinds enkele maanden de trotse bezitter van een 320D Touring. In de kleur waarin ik hem het liefste zie, namelijk Titansilber.
Witte knipperlichten vooraan en opzij had ie al, ook de 'face-lift' achterlichten, en M3 18 duimsvelgen. Kortom, volledig naar m'n zin.
Ik vernieuwde alle remonderdelen, en plaatste ook twee nieuwe ophangingsdriehoeken (zie topic bij DIY).

Voor de rest, stukken betere trekkracht dan de 318, zuiniger zelfs, en met de airco bovendien zeer aangenaam om in te vertoeven.
Ik plaatste zelf een VDO Dayton navigatiesysteem (met inbouwkader van BMW).

Zoals jullie kunnen uitrekenen ben ik hier dus niet meteen de jongste forummer, maar... dat zal je aan mijn rijstijl niet merken hoor.

Dus, zoals we in Vlanderen zeggen: 'tot in de bocht' (wel ja, wij zeggen eigenlijk "tot in den draai" :duimen:
Laatst gewijzigd door polowonder op 10 sep 2007, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Dnl

Re: Mag hier ook een Vlaming bij?

Bericht door Dnl » 02 sep 2007, 13:59

Heerlijk stukje op te lezen ;-).
Al een flink verleden zo te lezen idd, maar welkom! Ben ook zeer benieuwd naar wat fotos! :yahoo:

Wel grappig om te lezen (want heb het al bij meerdere gelezen) dat ze eerst weer op VW stappen en daarna vaak weer bij BMW uit komen..

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 02 sep 2007, 14:33

Welkom!

Ben idd benieuwd of je wat foto's hebt van je 320d 8-)
www. M3 register .nl

polowonder

Bericht door polowonder » 02 sep 2007, 15:24

[img][IMG]http://img517.imageshack.us/img517/9086 ... ik9.th.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://img411.imageshack.us/img411/7645 ... nv2.th.jpg[/img][/img]

normaal moeten hier twee foto's te zien zijn. Ik had ze liever zonder link geplaatst, maar vind niet terug op dit forum hoe dat kan.

Oud en nieuw gezellig bij elkaar

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 02 sep 2007, 15:31

:gekdoen:
polowonder schreef: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziet er erg goed uit 8-)
www. M3 register .nl

Dnl

Bericht door Dnl » 02 sep 2007, 16:13

Zoo! Mooi exemplaar!
Zie graag meer fotos in de showroom :pimp:

polowonder

Bericht door polowonder » 02 sep 2007, 18:58

330dM schreef:Ennn wederom een E46 van het mooiste model!! Mooie auto heb je hoor en een hele mooie historie ook volgens mij!
Welkom hier op het forum. Ik ben zelf al jaren verkikkerd op de 3.0 csi, maar verder
dan deze ben ik helaas nog niet gekomen... :fluit:
Prachtige auto, maar het lijkt me dat ik in mijn 2000CS wat meer ruimte had (dat was een 1/1 namelijk) :gekdoen:

Nu, bij de herstelling van het probleem met de draagarmen (zie topic in DIY), zal ik wat opleggen en er een M-Tech voorspoiler laten op plaatsen.

Ik wil wel graag wat foto's posten (na de herstelling, op het ogenblik ziet ie er niet uit), maar hoe doe ik dat zonder de 'hosting' link?

Dnl

Bericht door Dnl » 02 sep 2007, 19:02

Je moet even kijken bij de opties van Imageshack, en even wat proberen (op voorbeeld klikken ipv Bevestig).
Ik weet het zo 123 niet meer, up mijn file`s bij Tinypic.com

polowonder

Bericht door polowonder » 02 sep 2007, 19:46

330dM schreef:Komt er wel een originele M-Tech II op? 8-) Mijn touring is helemaal "M" 8-) 't Ziet er
geweldig uit vind ik op een E46. :gekdoen: (PS. Regel gelijk zo'n kenteken! :yahoo: )

Je andere foto's staan al op imageshack, nieuwe kunnen daar zo bij toch? Zelf gebruik ik photobucket.com :duim:
Nu, zo'n kenteken wil ik wel, maar hier in Vlaanderen is het nog steeds 'drie letters-punt-drie cijfers', dus ik denk dat de blauwjasjes het snel zouden door hebben.
De M-Tech zal van bij de officiële dealer komen, dus zal wel origineel zijn, niet?
Let op, er komt meer bij kijken dan alleen een bumper. Je dient ook de luchtleidingen achter de bumper (remkoeling) te veranderen.

Maar.. wat is eigenlijk het verschil tussen M-Tech en M-Tech II?

polowonder

Bericht door polowonder » 02 sep 2007, 20:42

Heel wat anders, vanwaar je naam? polo..
8-)
- je speelt het, te paard, of te water? nope
- je draagt ze? soms wel eens, ja
- je hebt voor je bmw, volkswagen gereden? voor beide, maar ik werd ooit kampioen in een 1300cc Polo, daarbij Porsche's, Renault Alpine's en, ja hoor, de BMW's kloppend. Een journalist (nee, niet ikzelf) noemde mij steeds de Polo-wonderman. De naam is dus blijven hangen
- je bent ontdekkingreiziger? Ja, nog steeds op zoek naar de zin van het leven. Het proberen begrijpen van vrouwen heb ik al lang opgegeven

polowonder

Bericht door polowonder » 03 sep 2007, 12:31

330dM schreef:Mmmmm, je hebt een ander onderschrift....
Waarom geen boxer?, of ben je qua motoren rechtlijnig?

Maar goed ik moét zeggen een RS.... :yahoo: heb je een blauwe of een gele? :gekdoen:
neen, bewust gekozen voor een watergekoelde. De K1200RS is het best bewaarde geheim bij de BMW motoren, houdt het midden tussen een racer en een touringmotor (een sporttouring dus).
Nu, mijn RS heeft bovendien het 'snelste' kleur, een knalrode dus. (maar dat van dat snelste kleur beweren de bezitters van een gele ook).
Nu ja, tweedehands gekocht, eigenlijk was het een beetje om het even wat de kleur was. Maar, ik hou wel van dat Marrakech rood.
Op het werk zijn het allemaal boxers, en bijna allemaal zilver. Die van mij springt er zo'n beetje uit dus. De meesten zijn RT's, dus een pak hoger.
Fantastische machine, koppel bij de vleet, en toch mogelijk om gecultiveerd en vrij geruisloos door een dorp te rijden.
Mocht het moeten een boxer zijn, dan gaat mijn voorkeur uit naar de R1100S of R1200S. Met die dubbele uitlaat onder het zadel het mooiste 'kontje' van de BMW motoren.
Maar ik ga de RS toch nog een tijd houden hoor.

Bob.

Bericht door Bob. » 03 sep 2007, 14:32

Welkom polowonder, mooie auto's. Veel plezier hier. :pimp:

Joop

Bericht door Joop » 03 sep 2007, 21:49

Mooie BMW-geschiedenis..., en prachtige touring en zowaar in de juiste kleur: TiAg 8-)

Een 911 staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar eerst nog een E92 3er coupe.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

polowonder

Bericht door polowonder » 25 jun 2009, 22:13

Zo ziet ie er dus uit met de M-Technic spoiler. Je ziet ook een beetje de Z3 Roadster, die intussen al plaats ruimde voor een Z3 Coupé.

Jammer genoeg ben ik niet rijk genoeg om ook de 320D erbij te houden, en staat die dus te koop. Op dit forum zal het niet nodig zijn te vertellen dat dit een ongelooflijk fijne auto is om mee te bezitten. Indien interesse, stuur rustig een PB

Afbeelding
Afbeelding

Farl

Bericht door Farl » 26 jun 2009, 08:35

Spijtig om te horen, man! Succes met de verkoop!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”