zoals u al begreep ben ik dus uit Vlaanderen. (ligt 'voorlopig', en hopelijk niet te lang meer, in wat men thans België noemt).
Ik denk op BMW-gebied dat ik niet echt als een beginner kan beschouwd worden. Ik kocht namelijk mijn eerste auto (meteen een Beemer) in 1969, een BMW 1500 (Die Neue Klasse, voorloper van de 1800 en de 2000).
Die werd gevolgd door een 2000CS en nadien een 2002. Dat waren nog eens auto's die rijplezier schonken.
In die periode begon ik autosport te bedrijven, en had dus een zware 'trekauto' nodig. Dat werd een 2500.
Intussen maakte ik de wegen (on?)veilig met een heuse Porsche 911. Na een proefrit met één van de eerste 3 reeksen (323i) vond ik de auto veel te slap op z'n poten staan, en na een proefrit ging ik over op een VW Scirocco GTI). Toen volgde een hele periode met VW's, maar de BMW's die mij vanaf de E36 opnieuw 'aanspraken' bleven in mijn hoofd spoken.
Paar jaar terug dan een 318tds Touring aangeschaft. Zeer prettige en betrouwbare (ware het niet dat moeilijk starten, dat nooit echt werd opgelost), maar wat trage auto.
En nu, sinds enkele maanden de trotse bezitter van een 320D Touring. In de kleur waarin ik hem het liefste zie, namelijk Titansilber.
Witte knipperlichten vooraan en opzij had ie al, ook de 'face-lift' achterlichten, en M3 18 duimsvelgen. Kortom, volledig naar m'n zin.
Ik vernieuwde alle remonderdelen, en plaatste ook twee nieuwe ophangingsdriehoeken (zie topic bij DIY).
Voor de rest, stukken betere trekkracht dan de 318, zuiniger zelfs, en met de airco bovendien zeer aangenaam om in te vertoeven.
Ik plaatste zelf een VDO Dayton navigatiesysteem (met inbouwkader van BMW).
Zoals jullie kunnen uitrekenen ben ik hier dus niet meteen de jongste forummer, maar... dat zal je aan mijn rijstijl niet merken hoor.
Dus, zoals we in Vlanderen zeggen: 'tot in de bocht' (wel ja, wij zeggen eigenlijk "tot in den draai"
