Michael >> E46 316TI?

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Mikf

Michael >> E46 316TI?

Bericht door Mikf » 10 dec 2015, 22:57

Hallo allemaal :zwaai:, mijn naam is Michael, 26 jaar en woonachtig in Rotterdam.

Ik ben op zoek naar een mooie BMW E46 316TI. Het model staat mij heel erg aan en ik lees er goede dingen over. Ik weet dat de meningen van de Compact erg verdeeld zijn, maar ik vind 'em helemaal top! Ik ben wel op zoek naar een 316TI met een M-pakket, dat smoelt i.m.o. een stuk beter.

Ik rij op het moment in een simpele Honda Civic 5-deurs sedan uit 1999 met de zuinige 1.5VTEC-E motor. In principe een prima autootje om van A naar B te komen, maar ik mis gewoon het luxe en robuustheid. Dus na een zoektocht uitgekomen bij een E46 316TI, nu nog een mooie vinden. De Honda heb ik uit nood moeten kopen na een zeer slechte ervaring met een VW Up uit 2012 :bah:

Maaaarrrrrrr de Honda is niet de enige auto die ik heb, anders zou ik me wel heel onbevredigd voelen als "car-guy". Ik rij namelijk naast een Honda SS50 oldtimer brommer ook nog een Volkswagen Kever uit 1965! Een foto zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden:
Afbeelding

Maar goed, ik ben dus op zoek naar een mooie E46 316TI met M-pakket. Mocht iemand nog wat weten te staan, of misschien zelfs iemand op het forum die zijn compact weg wilt doen, ik hoor het graag. Via het forum zou top zijn, dan neem ik een auto van een liefhebber over en blijft die ook op het forum :duim:
Laatst gewijzigd door Mikf op 15 dec 2015, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeremy

Re: Michael >> E46 316TI?

Bericht door Jeremy » 10 dec 2015, 23:14

Welkom op het forum, en wat ziet die Kever er lekker retro en erg gaaf uit zeg! Met de autoliefhebberij zit het dus wel goed! ;)

Helaas gedragen auto's zich niet altijd zoals we willen, dus balen van de Up, dus nu maar lekker uitkijken naar de 3-serie. Mag ik vragen waarom je specifiek voor een 316 gaat kijken? Uiteraard niet als kritiek hoor, zijn prima autootjes met leuk rijgedrag. :)

Voor nu, veel plezier op het forum, en voor vragen kun je altijd bij één van ons terecht. Hou de glimmende kant van de Kever, en straks de BMW, boven en dan komt het helemaal goed! ;)

Groetjes,
Jeremy

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 11 dec 2015, 21:07

Welkom Michael,

Succes met je zoektocht naar jouw ideale BMW

Je kever ziet er heel netjes uit :duimen:

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Alyssa

Bericht door Alyssa » 12 dec 2015, 14:49

Welkom op het forum Michael!

Laten we voorop stellen, er is niets mis met een Honda :gek:
Naast de dagelijkse BMW die hier voor de deur staat, heb ik ook een Honda Civic ED uit 1991. Rijdt heerlijk, kan er niets anders van maken :driving:
Maar, ik moet zeggen, je Kever is ook wel echt heel gaaf! Daar ben ik stiekem ook wel jaloers op.

Succes met je zoektocht, ik hoop dat het forum iets voor je kan betekenen hierin :)
In ieder geval veel forumplezier toegewenst!
BimmerPortal Team

E46 330ci '01

Vind mij op Facebook
of op Instagram

--help

Bericht door --help » 12 dec 2015, 16:42

Afbeelding

heheh ... 'kidding

Gave bak die kever en welkom :)
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Sans318ti

Bericht door Sans318ti » 15 dec 2015, 08:20

Mikf

Bericht door Mikf » 15 dec 2015, 09:57

Bedankt allemaal voor het warme welkom :love:

@ Jeremy, Ik zoek naar de 316TI, omdat ik de compact juist leuk vind. Daarnaast is de 1.8 motor genoeg voor mij, anders ga ik weer veel te hard rijden haha. De 318TI is voor mij ook nog een keuze hoor, maar de 316TI wordt een stuk vaker aangeboden. Zover ik weet zijn de motoren en versnellingsbakken exact hetzelfde, alleen heeft de 318 wat meer cilinderinhoud. Klopt dit?

@ Mieske90. Dankjewel :fu:

@ Alyssa, haha er is ook niets mis met de Honda hoor. Ik lag al die moderne auto's uit met een verbruik van 1:17 met een 1.5 VTEC-E motorblok. Alleen ik zoek wat meer luxe, zoals Airco, cruise control, etc. De Honda heeft me al meerdere malen naar Duitsland en terug gebracht. Van de zomer nog 3000KM weg getikt in 5 dagen door het zwarte woud :duim:. Hihi dankjewel, ik zie dat jij ook uit Rotterdam komt, dus misschien zie me nog eens rijden!

@--help, Thnx :duim:

@ Sans318ti, Bedankt voor de link. Inderdaad een mooi exemplaar, alleen in mijn ogen veel te hoge vraagprijs. Ik heb er op het moment 1 op het oog en is ook een soort van voor mij gereserveerd, maar het probleem is dat hij eerst een woning moet vinden voordat ik 'em kan overnemen. Dat kan dus op korte termijn zijn, maar zou ook zomaar nog eens een paar weken kunnen duren helaas :'(

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”