Martijn op zoek naar een mooie Bimmer

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Martijn*newinbimmers

Martijn op zoek naar een mooie Bimmer

Bericht door Martijn*newinbimmers » 23 jul 2015, 11:05

Hallo mede bimmer liefhebbers!

Mijn naam is (zoals jullie waarschijnlijk al geraden hadden) Martijn en ik ben 19 jaar oud.
Nee niet iemand met een hoog Johhny gehalte die denkt dat de weg van hem is! :)

Ik ben militair bij de koninklijke Marine. Specifieker: Matroos technische dienst in opleiding op de onderzeedienst.
Wonende in de weekenden in Swalmen (dorpje nabij Roermond) en doordeweeks in Den helder IVM met de dienst..

Ik hoop met behulp van de Kennis en kunde die op dit forum aanwezig is mij beter te kunnen richten in de aanschaf richting mijn eerste Bimmer.
En natuurlijk hoop ik na verloop van tijd ook een toevoegende factor te kunnen zijn :)

Vr. Gr Martijn.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Martijn op zoek naar een mooie Bimmer

Bericht door mieske90 » 23 jul 2015, 13:12

Welkom Martijn,

zeker geen verkeerde baan :duimen:

succes met je zoektocht naar jouw ideale Bimmer, hier zijn genoeg mensen die je kunnen adviseren.
heb je al in gedachte welke serie je ongeveer wilt hebben, maakt het zoeken een stuk makkelijker.

foto's zijn in de toekomst altijd welkom.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige Bimmer een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet

PS, ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Afbeelding
Volgende evenement:

e46touringedition

Bericht door e46touringedition » 24 jul 2015, 12:16

Zoek niet verder Martijn ;) heb een leuke voor je in de aanbieding :devil:

Lijkt me een fantastische opleiding die je volgt.... is er volgens mij 1-tje in het rijtje van vroeger op de basisschool dat iedereen politie - brandweerman of piloot wilde worden...deze past mijnsinziens daar ook bij!

Hoop voor je dat je snel je nieuwe auto vind en er veel plezier van gaat hebben!
Share driving pleasure.

Martijn*newinbimmers

Bericht door Martijn*newinbimmers » 29 jul 2015, 23:34

Dank voor de leuke Reacties!
En tegelijkertijd mijn excseus voor het feit dat mijn reactie zo laat komt..
ik was een aaantal dagen bivakeren bij de oosterburen, dus vandaar ;)

Ja dank jullie! het is inderdaad toch een beetje een baan waar ik vroeger al tegen op keek, al was oorspronkelijk de bedoeling om Marinier te worden..

Ik heb helaas nog geen toestemming om je advertentie te bekijken e46touringedition, zal er wel aan liggen dat ik nieuw ben haha

Mieske: over mijn zoektocht naar "mijn" perfcte bimmer die bij mijn situatie past.

Is dit de juiste plek hiervoor, of moet ik mijn vraag in een ander gedeelte van het forum stellen?
Ik kon zou gauw nergens een betere plek vinden dus dan plaats ik mijn vraag maar hier.

Eigenlijk ben ik de laatste tijd een beetje zoek geraakt in wat nu precies mijn ideale bimmer zou moeten zijn.
En hoop dat met al die parate kennis die hier aanwezig is, mij weer een beetje licht op de zaak kunnen werpen.
Dan is het natuurlijk wel erg handig als ik even mijn situatie toelicht waar de auto aan moet voldoen.

:Ik zal ongeveer zo rond de 2600km per maand gaan rijden
:hoofdzakelijk snelweg kilometers
:budget zo rond de 4200

Nu waar ik al naar gekeken had en wat erg mijn interesse wekte was de
e46 330d.
Eigenlijk was ik al min of meer verkocht.. :)
Tot mijn vader mij er pijnlijk aan herinnerde dat de verzekering maar VOORAL de wegenbelasting wel aardig hoog zouden zijn..
Heel erg hoog zelfs vergelekeng met het beginnende salaris van een ''arme Matroos''
Maar tegelijkertijd blijft tegen beter weten in toch die 330d aantrekken.. waarom?
Vanwege de vele kilometers (het zou een echte kilometer vreter puur sang zijn)
Hij zou erg goede rij eigenschappen hebben, zowel sportief als kwa comfort.
Het is namelijk een echte pre voor mij dat wanneer ik van limburg naar den helder te hebben gereden ik nog lekker fris en vitaal de auto uit stap!
En tegelijkertijd dat stukje sportiviteit om dat al die uren op de weg toch wel echt een plezier moeten blijven.

Nu mijn kreet voor hulp!? haha :gekdoen:

Wat zouden jullie mij aanraden om naar uit te kijken met in het oog de situatie waarin ik zit?
Alle ideeën zijn welkom!!!

Is het bijvoorbeeld wat om opzoek te gaan naar een mooie bimmer op lpg? (of is dit vloeken in de kerk)
Of zijn er benzine modellen die met mijn kilometers ook nog enig zins financieel gezien te rijden zijn? en waarbij ik de motor niet binnen de korstte keren naar de andere kant help vanwege de vele kilometers?

Alvast ontzettend bedankt!

Iemand die door de bomen het bos niet meer ziet
Martijn.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 30 jul 2015, 13:44

Hey Martijn,

Er is eigenlijk niet echt een goede plek om deze vraag te stellen, maar hier is misschien wel de beste plek.
je vertelt dat sportiviteit en comfort belangrijk is zijn er nog meer eigen die je hebt?
bijvoorbeeld:
aantal deuren
aantal zit plekken
carrosserie
inhoud motor

ik ben een voorstander van diesel (ook deels verwegen het vermogen ;))
maar als je een E46 duur vind in de wegenbelasting misschien moet je dan is kijken voor een 1-serie.
maar ik twijfel of dat je voor jou budget een fatsoenlijke 1-serie kunt kopen.

succes met je zoektocht :duimen:
Afbeelding
Volgende evenement:

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 31 jul 2015, 19:55

Wat is er mis met een 320D?? .

Rijdt ook heerlijk, brengt je overal waar je wezen moet en nog eens zuinig ook!
BMW rij-gevoel uiteraard inbegrepen........ ;)

Martijn*newinbimmers

Bericht door Martijn*newinbimmers » 31 jul 2015, 20:30

Het model en het daarmee verbonden aantal deuren maalt mij niet zo heel erg veel uit, ze hebben allemaal voor en 'nadelen'
Zo lijkt mij dat een coupe lekker der te rijden is dan een touring met als grootste voordeel een goedkopere wegenbelasting elke maand vanwege het lagere gewicht.
Maar zijn ze vrij zeldzaam en dus ook zowat allemaal buiten mijn te besteden budget. (De diesels dan)

En een sedan en touring ontlopen elkaar niet zoveel..
Kwa uiterlijk moet ik (gek genoeg) toe geven dat ik de touring vaak net wat mooier vind ogen dan de sedan, alsof hij ontworpen is om als touring gebouwd te worden ofzo.. al moet ik wel zeggen dat dit helemaal verschilt van auto tot auto, sommige sedans vind ik weer heel erg mooi slank en sportief ogen, terwijl ik dan soms weer een sedan verder kijk en ik die weer heel erg log en plomp vind over komen.. zelfde eigenlijk bij de tourings alleen daar heb ik dat wat minder vaak bij..
Geen idee waar dat het dan aanligt, zijn sommige e46 fabrieksaf lager afgesteld? Dat het hem daar misschien in zit?
Verder heeft de sedan natuurlijk een klein gewichtsvoordeel ten opzichte van de touring maar ben je wel een stukje meer beperkt in spullen meenemen..
Dus het model maakt niet heel erg uit, al kom ik wel met mijn budget meer tourings tegen die mij aanspreken dan sedans, er zijn waarschijnlijk meer tourings dan sedans op de Nederlandse markt denken ik zo (?)

Martijn*newinbimmers

Bericht door Martijn*newinbimmers » 31 jul 2015, 20:37

BMWf20 2.0d
Daar is inderdaad ook zeer zeker niks mis mee!!
Hoe ligt bij de 2.0 het verbruik dan als u vragen mag?
Ik kwam ook ervaringen van mensen tegen tussen wat reviews op autoweek dat het verbruik bijna net zo hoog zou liggen als bij een 330d??
Omdat een lichtere motor harder zou moeten werken om de zelfde auto te verplaatsen..

Martijn*newinbimmers

Bericht door Martijn*newinbimmers » 31 jul 2015, 20:47

Mieske90.
Ik heb inderdaad ook nog naar 1 series gezocht!
Alleen deze vallen zoals u zelf al aan haalde bijna allemaal buiten mijn budget.. Helaas! De nog enigszins betrouwbaar ogende modellen beginnen zo vanaf de 6000.
En ik moet stiekem ook wel toegeven dat als ik dat geld had ik het gevoel zou hebben dat ik 'meer auto' zou kunnen rijden voor hetzelfde geld in bijvoorbeeld de vorm van een 3-serie
Enige punt is inderdaad het verschil in de wegenbelasting!! ;) niet een geheel onbelangrijk punt voor mij :'(

PS deze en boven staande berichten zijn vanaf smartphones verzonden.. enige slordigheid foutjes kan ik niet uitsluiten haha

Vr gr martijn.

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 01 aug 2015, 09:34

Alles valt en staat natuurlijk met je rechtervoet, mijn vrouw rijdt een stuk zuiniger dan ik, simpelweg omdat ik het wel lekker vind om met het vermogen te spelen.

Denk dat er op Cruise-control niet veel verschil zal zitten in de 2 blokken, zal vooral in stad etc. verschil maken.
Gewoon met allebei rijden en kijken wat je het beste bevalt, jij moet er tenslotte straks mee rijden.

Ook een mooie CRUISER, met sportstoelen en automaat!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”