remmen
remmen
hallo
Heb twee kleine vragen
bij flink (niet overdreven hard) remmen begin ik te glijden en blokkeren de voorwielen wat is er dan aan de hand iemand enig idee?
En hoe weet ik wanneer mijn ASC (tractie control) aan of uit staat? Geeft deze dan een bepaalde indicator in het dashboard aan?
Dit waren ze hoop dat iemand me er mee kan helpen.
Groeten
Jan
Heb twee kleine vragen
bij flink (niet overdreven hard) remmen begin ik te glijden en blokkeren de voorwielen wat is er dan aan de hand iemand enig idee?
En hoe weet ik wanneer mijn ASC (tractie control) aan of uit staat? Geeft deze dan een bepaalde indicator in het dashboard aan?
Dit waren ze hoop dat iemand me er mee kan helpen.
Groeten
Jan
- Ramon 325 Vanos
Re: remmen
ASC gaat een lampje brande midden onderin op het dashboard als die aan is is dat een oranje pijlte wat rond gaat met een 3 hoek met een ! erin teminsten volgens mij.
Heeft je wagen ABS misschien is daar iets mee
Heeft je wagen ABS misschien is daar iets mee
Klinkt alsof je abs sensor kapot is en je continu met het abs geactiveerd remt.
Ok maar wanneer ik rem gaat er geen lampje branden van de ABS heeft dat dan ook te maken met de sensor? (want bij uitlezen komen er in ieder geval geen storingen te voorschijn.
- bimmer-jeroen
bij uitlezen geen storing in abs hmm..
Is ut dan geen combinatie van gladde banden en nat/modderig wegdek?
Is ut dan geen combinatie van gladde banden en nat/modderig wegdek?
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
nou dat het nat was kan kloppen maar heb geen gladde banden (A) maar heb nu wel een rondje met boogjes er om heen (dit soort logo in het dashboard (O) zoiets) volgens mij heeft dat dan weer iets met de remblokken te maken?
Dat heeft inderdaad met de remmen te maken.
Heb je wel ABS op je auto zitten dan? (gaat, als je het contact aan zet, het controle lampje tijdelijk branden?)
Heb je wel ABS op je auto zitten dan? (gaat, als je het contact aan zet, het controle lampje tijdelijk branden?)
-- Houdoe wanne --
- bimmer-jeroen
dit is idd van het remsysteem. Een rondje met uitroep teken erin en daarom heen 2 haakjes. en de kleur is rood..
Even uitlezen nu je een foutcode hebt.
en dan weet je ook waar je aan toe bent.
Even uitlezen nu je een foutcode hebt.
en dan weet je ook waar je aan toe bent.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
ik heb idd wel remmen maar het logo is een rondje zonder uitroep teken. maar brande maar even volgens het boekje wat ik ook even gelezen heb is dat de remblok slijt indicator? oftewel mijn remmen waren even versleten maar het lampje gaat uit. Het schijnt dat ik dan zelf herstellende remmen heb (volgens mijn dashboard)
vaag!
dit lampjeVerheeske schreef:

-- Houdoe wanne --
ja die luxe heb ik ook op mn auto zitten
Is idd het teken van je remblokjes. Even je banden eraf halen en kijken of het blokje nog dik genoeg is...bmweber schreef:ik heb idd wel remmen maar het logo is een rondje zonder uitroep teken. maar brande maar even volgens het boekje wat ik ook even gelezen heb is dat de remblok slijt indicator? oftewel mijn remmen waren even versleten maar het lampje gaat uit. Het schijnt dat ik dan zelf herstellende remmen heb (volgens mijn dashboard)vaag!
Oke nou dan weet ik dat even zal ik daar deze week naar kijken.
Bedankt luitjes
:)
Groeten.
Bedankt luitjes
Groeten.