E36 Alarm Control Unit

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
emmo

E36 Alarm Control Unit

Bericht door emmo » 11 aug 2011, 01:46

Beste Leden,

afgelopen dinsdag door hevig onweer 's nachts is mijn alarm afgegaan. ik zat te slapen heb deze niet gehoord sochtend toen ik wakker was knipperde de 4 zij knipperlichten. Geprobeerd met mijn alarm-kastje mijn portieren te openen. Helaas dit lukte niet. Vervolgens met de sleutel geprobeerd (alarm zou moeten afgaan) dit was niet het geval. Vervolgens auto proberen te starten. Auto deed niets. Ik dacht accu is nu wel leeg. Heb inmiddels een nieuwe accu had nu wel elektriciteit, maar hij deed niets. (moest mijn accu toch al gaan vervangen dus), maar helaas kreeg ik 'm niet werkend. Ik heb de Alarm Control Unit (zit ergens onder dashboard kastje) . Zie afbeelding: eruit gehaald. Auto heeft dus hierna geen vergrendeling. (kan 'm alleen openen met mn sleutels). Vervolgens had ik 'm open gemaakt. :emo: Hardware plaat stond een beetje onder water het leek erop dat ie ergens gelekt heeft. Toen ik deze had uitgeschakeld (demonteren) starte mijn auto in 1x.

Ik met mijn alarm control unit naar de bmw dealer. Kreeg ik te horen dat ze niet meer leverbaar zijn en totaal niet meer in prodcutie zijn.

Wat nu ???

Ik heb hetvolgende alarm control unit nodig : Wie o wie kan mij helpen ?

Afbeelding

onderdeelnr : 82119401487

Daarnaast is het met het vervangen van de alarm control unit het probleem opgelost ?

Hoor het graag.

j0eyv

Re: E36 Alarm Control Unit

Bericht door j0eyv » 11 aug 2011, 06:55

Ik heb ook wel eens wat problemen met dit onderdeel. Alleen heb ik geen last van waterschade. Deze dien je helaas te vervangen door een andere. Waarschijnlijk een keertje zoeken op de sloop. Iets anders zit er helaas niet op denk ik. Eventueel op marktplaats demontage auto's met alarm zoeken. Misschien heeft BMWE39FREAK er nog wel een liggen voor je. Neem eens contact met hem op?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

emmo

Bericht door emmo » 12 aug 2011, 18:04

Bedankt voor je reactie. Is het vervangen van deze unit het probleem opgelost ? Of moet ik ook nieuwe slots sleutels gaan aanschaffen ?

Hoor het graag.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 12 aug 2011, 19:25

Sleutels hoef je niet opnieuw aan te schaffen. De sleutel is een onderdeel van je auto, de alarm unit is te vervangen. De sleutels dienen wel opnieuw ingelezen te worden op je alarm control unit. Hoe dit werkt kun je hier lezen: http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... ml#p307730" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er wat foto's bij geplaatst zodat het duidelijk voor je is. Bij vragen hoor ik het graag.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..

emmo

Bericht door emmo » 13 aug 2011, 17:30

Duidelijk , maar ik heb geen 2 knopjes op mijn alarm-kastje. Heb maar enkel 1 knopje. Is origineel van BMW.

Hierbij mijn alarm-kastje (met bmw logo)

Afbeelding

emmo

Bericht door emmo » 24 aug 2011, 16:33

Oke even een Update.

Alarm Control Unit heb ik inmiddels gevonden en ook besteld. Deze is ook vervangen. Mijn alarm en CV werken weer :gekdoen:

Maar nu heb ik hetvolgende: Wanneer ik mijn cv wil aanzetten dus portieren etc op slot , hoor ik een pieeep geluid. Het is het geluid dat ergens een deur of koffer niet goed dicht zit, maar deze zijn allemaal gesloten.

En daarnaast, bij mijn vorige alarm control unit was het zo , als een van de ramen of beiden nog open waren en ik druk op het cv knopje dan werden ze allebei autotmatisch gesloten. Dit is ook niet meer het geval.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 24 aug 2011, 21:17

Hmm.. daar durf ik niets over te zeggen. Mijn auto geeft geen piep als er iets open staat en ik krijg ook de ramen niet gesloten door de knop ingedrukt te houden. Dit zijn wel dingen die ik mis en graag zou willen hebben. Controleer de artikel nrs op de ACU (alarm control unit).

emmo

Bericht door emmo » 25 aug 2011, 01:16

Die komen overeen met de oude.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 25 aug 2011, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 25 aug 2011, 10:38

Toen ik mijn wagen kocht piepte hij altijd als ik het alarm / cv gebruikte. Pas nadat ik de kortsluiting in wat verlichting had verholpen en mijn momteur ook zei dat er wat zaken niet lekker lagen mbt het alarm, was dit verholpen. Die piep geeft volgens mij aan dat er iets mis is of dat tijdens de periode dat hij op alarm stond er zich "zaken" hebben voorgedaan. Bijv dat je alarm in je afwezigheid een keer getriggered is. Dit was bij mij ook zo. De buren lieten me weten dat mn alarm bleef afgaan in de nacht. Na reparatie is dit niet meer voorgekomen en piept mn alarm ook niet meer bij activatie / deactivatie.

Ik weet alleen niet precies wat het euvel was. Ik weet alleen dat het gefixed is. (sorry)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”