Klopt, voor een kurzzeitkennzeichen (gele versie) ben je in Duitsland een doppelkarte nodig van je Duitse verzekeraar. Dat heeft in dit geval de verkoper op zich genomen. Bij een Exportkenteken (rode) zit de verzekering (WA!!) bij het kenteken. In principe loop je met het kurzzeitkenteken dus risico qua verzekering (weet jij veel hoe de verkoper dat regelt) en loop je het risico dat je er niet mee mag rijden. Alleen de exportkentekens worden officieel toegestaan. Maar goed, zoals op mijn site ook staat zijn er heel veel mensen met allerlei meningen. Persoonlijk houd ik het liever bij de officiele info.KJ_bmw schreef:En ook het export kenteken is net zoals het kurzzeitkenteken in nederland officeel niet geldig!!
Wel worden deze beide kentekens in nederland in principe gedoogd zolang het om particulieren gaat die hier niet iedere week mee aankomen..
Enig verschil kan de dekking van de verzekering op deze platen zijn.
Import 330i van farl
Re: Import 330i van farl
Goed verhaal. Duidelijk en weer een suc6. Gefeliciteerd. Nog even wachten op het kenteken en dan rijden maar :-)
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Ik heb met cash bij het postkantoor die acceptgiro betaald, het is dus niet van mijn rekening afgeschreven. Volgens de douane is dat even snel als pinnen.Mini schreef:Ik zou trouwens toch nog wel even checken hoe het met die acceptgiro gaat.... Of er inderdaad nu wel direct betaald is.
Volgens mij doet de RDW niets zolang er geen geld op hun rekening staat en als de een of andere pipo bij het postkantoor óf bij de RDW de betaling laat liggen, dan wordt het allen maar nog langer.... wachten (*7)....
En dat zou jammer zijn!
Verder heb ik bij het kurzzeitkennzeichen een WA verzekering gekregen. Het is gewoon een internationale groene kaart met als naam "Versicherungsbestätigung für die Kfz-Haftpflichtversicherung für Kurzzeitkennzeichen".
Laten we even verder geen in het grote importtopic.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
-
Couper
Goed nieuws man, nu maar hopen dat het kenteken gauw los komt!
Das heel goed nieuws Peter! 
Leuk verhaaltje ook, en tja het is het wachten wel waard denk ik
Veel plezier met de auto!
Leuk verhaaltje ook, en tja het is het wachten wel waard denk ik
Veel plezier met de auto!
www. M3 register .nl
Hè hè, de papieren zijn binnen van mijn auto! Het heeft precies 3 werkdagen geduurd, precies zoals de ambtenaren bij de RDW hadden beloofd.
Zo snel mogelijk online een verzekering afgesloten met voorlopige dekking vanaf vandaag en gelijk de (luxe) kentekens laten maken.
Daarna de hele middag met mijn vriendin wezen gassen!!
Daarna de hele middag met mijn vriendin wezen gassen!!