Ik heb een hele nette Bmw E39 gezien.
Ziet er heel netjes uit, van buiten en binnen.
Verder geen schade, geen pitjes, geen krasjes, helemaal niets!
Auto staat bij een dealer, is uit Mei '96. Is heeeeeel diep groen, tegen zwart aan.
Heeft cremige bekleding. Is helemaal Bmw dealer onderhouden, heb ook alle boekjes gezien, je kan ook zien dat die van liefhebber is geweest. Zowel van binnen als buiten en keurig. Stond ik echt versteld van te kijken voor een auto uit '96!
Auto heeft uit me hoofd wel vrij veel gedraaid, staat op 236.000 geloof ik.
Nou is dit nog niet zo'n heel erg groot punt natuurlijk, omdat die helemaal goed onderhouden is, en je hoort geregeld dat auto's boven de 300.000 uitkomen! Dus nou ben ik hier nog niet eens zo heel bang voor weetje.
Maatje van me heeft onder de auto gelegen (weet vrij veel van Bmw's!) en heeft gekeken naar de schokdempers enzo. En al die andere ongein der omheen. Bandjes zagen der nog goed uit.
Dus ik denk, nou dit word hem he! Zegt die verkoper, der is alleen 1 klein probleempje..
Dus ik zeg: Probleempje? Hoezo? Wat dan?
Hij zegt: Het motorblok zweet wel een beetje...
Dus ik zei al meteen: Zweet een beetje? Is die lek? Lekt die?
Hij: Ja hij lekt een beetje olie..
Ik: Staat de auto hier allang?
Hij: Ja toch wel snel een maand denk ik!
Ik: Ik keek meteen maatje van me aan, en we dachten volgens mij precies het zelfde, haha, we doken allebij op onze knieen en gingen onder de auto kijken. Maar ik zag niets liggen..Dus ik zei al tegen de man, jullie hebben ook een garage, ik wil dan wel graag dat jullie even gaan kijken. Waar het vandaan komt. Voor het zelfde geldt is het een klein slangetje ofzo en is het zo verholpen door dat slangetje te vernieuwen, maarjaahh als het echt bij het blok zelf vandaan komt vertrouw ik het niet.
Dus de man heeft mij beloofd om vandaag een monteur naar de auto te laten kijken (ik was Zaterdag middag bij het bedrijf maar der waren op dat moment geen monteurs aanwezig, vandaar dat hij het vandaag zou nalaten kijken!)
Afijn, ik kreeg net een mail van de man. Met als volgt hierin:
Best Simon,
Zoals afgesproken zou ik contact opnemen i.v.m. de BMW 528i.
Heb zojuist met de monteur de auto besproken en hetgeen wat er aan
Is luid als volgt,
- Remblokken achter zijn matig.
- Motorblok zweet wat olie, verder geen gekke lekkage`s
Ik heb het met de monteur over gehad waar dit vandaan komt, maar 9
van de 10 BMW 5 serie`s hebben dit.
Het enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat het oliepijl regelmatig
gecontroleerd moet worden. Maar als het goed is doe je dat toch al.
Verder is deze BMW 5 serie in een hele mooie staat!
Graag hoor ik het van je, en trouwens de APK zit er nog op tot volgend jaar mei.
Nou maak ik me om die remblokken niet druk, ik bedoel dit kan ik nog wel samen met dat maatje van me vervangen, en desnoods breng ik hem weg, dit zullen echt niet de kosten zijn!
Maar die man zegt dus dat er niet echt een lek zit, maar zegt dat dit wel vaker voorkomt bij de 5-series.
Nou is dus mijn grote vraag aan jullie, is deze lekkage erg? Kijk ik weet nu natuurlijk nog niet hoeveel die lekt?
Kijk als ik der 1x in de 3 of 4 maanden een litertje olie in moet goeie zal het niet zo'n probleem zijn denk ik?
Of zeg ik nou iets heel stoms? Maar als het straks 1x in de 2 weken word, jaahh dan ga ik me toch echt wel zorgen maken!
Dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen hiermee...
Komt dit echt vaak voor bij de 5-series? Of is dit lul koek, en zal dit een verkoop praatje zijn?
Nou lijkt die man mij wel eerlijk, want hij verteld het wel dat die een beetje lekt, als die niets had gezegt, had ik ook niets gezien en had ik hem waarschijnlijk al gekocht! Dus hij is wel eerlijk tegen me, en ook over de remblokken achter..
Maar ik wil dus weten of dit ernstig is!
Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen!
Ohwjaah, hij vraagt er € 3950,- voor.
Greetz