Heb een Bmw E39 528i op het oog..maar heb wel een vraag!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sim0n

Heb een Bmw E39 528i op het oog..maar heb wel een vraag!

Bericht door Sim0n » 02 aug 2010, 13:15

Hey Bmw liefhebbers,

Ik heb een hele nette Bmw E39 gezien.
Ziet er heel netjes uit, van buiten en binnen.
Verder geen schade, geen pitjes, geen krasjes, helemaal niets!

Auto staat bij een dealer, is uit Mei '96. Is heeeeeel diep groen, tegen zwart aan.
Heeft cremige bekleding. Is helemaal Bmw dealer onderhouden, heb ook alle boekjes gezien, je kan ook zien dat die van liefhebber is geweest. Zowel van binnen als buiten en keurig. Stond ik echt versteld van te kijken voor een auto uit '96!
Auto heeft uit me hoofd wel vrij veel gedraaid, staat op 236.000 geloof ik.
Nou is dit nog niet zo'n heel erg groot punt natuurlijk, omdat die helemaal goed onderhouden is, en je hoort geregeld dat auto's boven de 300.000 uitkomen! Dus nou ben ik hier nog niet eens zo heel bang voor weetje.
Maatje van me heeft onder de auto gelegen (weet vrij veel van Bmw's!) en heeft gekeken naar de schokdempers enzo. En al die andere ongein der omheen. Bandjes zagen der nog goed uit.
Dus ik denk, nou dit word hem he! Zegt die verkoper, der is alleen 1 klein probleempje..
Dus ik zeg: Probleempje? Hoezo? Wat dan?
Hij zegt: Het motorblok zweet wel een beetje...
Dus ik zei al meteen: Zweet een beetje? Is die lek? Lekt die?
Hij: Ja hij lekt een beetje olie..
Ik: Staat de auto hier allang?
Hij: Ja toch wel snel een maand denk ik!
Ik: Ik keek meteen maatje van me aan, en we dachten volgens mij precies het zelfde, haha, we doken allebij op onze knieen en gingen onder de auto kijken. Maar ik zag niets liggen..Dus ik zei al tegen de man, jullie hebben ook een garage, ik wil dan wel graag dat jullie even gaan kijken. Waar het vandaan komt. Voor het zelfde geldt is het een klein slangetje ofzo en is het zo verholpen door dat slangetje te vernieuwen, maarjaahh als het echt bij het blok zelf vandaan komt vertrouw ik het niet.

Dus de man heeft mij beloofd om vandaag een monteur naar de auto te laten kijken (ik was Zaterdag middag bij het bedrijf maar der waren op dat moment geen monteurs aanwezig, vandaar dat hij het vandaag zou nalaten kijken!)

Afijn, ik kreeg net een mail van de man. Met als volgt hierin:

Best Simon,

Zoals afgesproken zou ik contact opnemen i.v.m. de BMW 528i.

Heb zojuist met de monteur de auto besproken en hetgeen wat er aan
Is luid als volgt,

- Remblokken achter zijn matig.
- Motorblok zweet wat olie, verder geen gekke lekkage`s

Ik heb het met de monteur over gehad waar dit vandaan komt, maar 9
van de 10 BMW 5 serie`s hebben dit.

Het enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat het oliepijl regelmatig
gecontroleerd moet worden. Maar als het goed is doe je dat toch al.

Verder is deze BMW 5 serie in een hele mooie staat!

Graag hoor ik het van je, en trouwens de APK zit er nog op tot volgend jaar mei.

Nou maak ik me om die remblokken niet druk, ik bedoel dit kan ik nog wel samen met dat maatje van me vervangen, en desnoods breng ik hem weg, dit zullen echt niet de kosten zijn!
Maar die man zegt dus dat er niet echt een lek zit, maar zegt dat dit wel vaker voorkomt bij de 5-series.

Nou is dus mijn grote vraag aan jullie, is deze lekkage erg? Kijk ik weet nu natuurlijk nog niet hoeveel die lekt?
Kijk als ik der 1x in de 3 of 4 maanden een litertje olie in moet goeie zal het niet zo'n probleem zijn denk ik?
Of zeg ik nou iets heel stoms? Maar als het straks 1x in de 2 weken word, jaahh dan ga ik me toch echt wel zorgen maken!
Dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen hiermee...

Komt dit echt vaak voor bij de 5-series? Of is dit lul koek, en zal dit een verkoop praatje zijn?
Nou lijkt die man mij wel eerlijk, want hij verteld het wel dat die een beetje lekt, als die niets had gezegt, had ik ook niets gezien en had ik hem waarschijnlijk al gekocht! Dus hij is wel eerlijk tegen me, en ook over de remblokken achter..
Maar ik wil dus weten of dit ernstig is!

Ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen!

Ohwjaah, hij vraagt er € 3950,- voor.

Greetz :zwaai:
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

NielsE36

Re: Heb een Bmw E39 528i op het oog..maar heb wel een vraag!

Bericht door NielsE36 » 02 aug 2010, 13:33

Tja als ie zijn eigen monteur er naar laat kijken (wat al lang had moeten gebeuren) is het niet erg te vertrouwen.
Ik zou er een onafhankelijke monteur naar laten kijken en als de lekkage te erg blijkt met een boog omheen lopen.

Groeten

midjaim

Bericht door midjaim » 02 aug 2010, 18:57

Hoi en welkom hier.
Verhaal van verkoper klinkt best aanemelijk en is zeker eerlijk.
Komt bij oudere BMW vaker voor dat deze wat olie gaan lekken (zweten) op pakkingen en afdichtingen.
Niet echt iets om je zorgen over te maken alleen wel goed in de gaten blijven houden.
Wat prijs betreft denk ik dat je er zeker nog wel tussen de 500 en 1000 euro af moet kunnen lullen.
Gewoon uitmelken en proberen om te kopen zonder garantie, is een gok maar als monteur niets kan vinden en auto rijd verder goed waarom niet?
Succes met aankoop!!

Sarr

Bericht door Sarr » 02 aug 2010, 19:47

Naar mijn weten neigen sommige BMW blokken wel eens een beetje te gaan zweten bij de krukas keerring.

Heb namelijk zelf een 520 uit '96 gehad die had dit probleem ook. Heb er met veel plezier mee gereden en af en toe gewoon even je olie peilen. Maar dat doet toch iedere automobilist ;)

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 03 aug 2010, 12:17

Lekkage kan ook van de aansluiting peilstok naar onderblok komen. Pakking en/of slang kan verdroogd zijn. Lijkt me toch wel handig om alle slangen even op uiterlijk na te kijken en eventueel te vervangen.
Niets dus om je ongerust over te maken.
Meer zorgen heb je met deze stand over;
- wiellagers
- draagarmen
- indien aanwezig, conditie automaatbak / koppeling
- indien aanwezig, climate control
- eventuele motorgeluiden die er niet horen te zijn (tikken, ratelen)
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Sim0n

Bericht door Sim0n » 03 aug 2010, 18:01

Kijk is aan wat een reacties, dank u dank u :amen:

Ja de Bmw is een Executive uitvoering. Dus heeft veel opties waaronder: telefoon, climate control, cruise control, radio cd wisselaar enz enz..

Wacht ik stuur wel even een link met foto's!

http://heijden.awdvoorraad.nl/sfc5d7198 ... 9712&pid=1

Maar ik heb nog is nagedacht, en een 5-serie is natuurlijk wel super dik en lekker ruim, rijdt heerlijk..
Maar zoals jullie konden zien in het voorstel topic, ben ik pas 20.
En ik heb nog is zitten rekenen maar die verzekering, goeie morgen..dit is toch nog best wel hoog!
Wegenbelasting ook, zit zowat op de 200 per kwartaal...

Dus ik zit nog een beetje te dubben of het nou wel of niet een 5-serie word.
Heb nu ook een nette Bmw Coupe E36 328i gezien. Ziet er zeeeeeeer netjes uit, en heeft ook super veel luxe!
Waaronder: Elektrische ramen voor (standaard) maar ook achter, heeft 18 knops bordcomputer, heeft een elektrische dak, heeft digitale cimate control, cruise control, alarm klasse 3 orgineel Bmw en zo kan ik nog wel doorgaan!
Ik zal daar ook wel een link van sturen!

http://link.marktplaats.nl/364814683

Dus zit eigenlijk beetje te twijfelen of het nou de 3 of 5-serie word! Ik heb zoiezo Zaterdag ochtend afgesproken met de eigenaar van de 3-serie, daar ga ik even langs om te kijken voor de 328! Kunnen jullie mij nog tips geven? Waar ik zowel naar moet kijken? Schokbrekers? Banden? Roest bij de achterspotborden? Uitlaat misschien? Climate control, of de airco wel werkt? Kunnen jullie mij wat tips geven astublieft :D ?

Maar ik vind het zoiezo wel heel top dat jullie zo snel reageren, en ook nog is met goeie reacties komen!
Daar dank ik u allen vriendelijk voor :amen: !

Greetz :zwaai:
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 04 aug 2010, 23:09

Geen idee, plaats deze vraag eens in het kopje E36 ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Sarr

Bericht door Sarr » 05 aug 2010, 00:00

Een 3serie gaat echt tegenvallen als je een 5serie heb gereden.

En wie groot wil rijden, moet groot betalen :zwaai: :D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”