zeker voor zo'n spelling meester als jij is dat zeker wel lacheeik moet ook altijd vreselijk lachen om dat soort tjoening ja
vervangen einddemper
Re: vervangen einddemper
Re: vervangen einddemper
tiesjuh schreef:zeker voor zo'n spelling meester als jij is dat zeker wel lacheeik moet ook altijd vreselijk lachen om dat soort tjoening ja

het fout gespelde tjoening is een verwijzing naar dit topic. Daar staan nog veel meer spul om te "lachee"
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

Re: vervangen einddemper
318ci verkopen en een 320/323/325/328/330/M3 kopen :>
Het laatste wat ik zou overwegen op je 318ci is een 6cil einddemper (M52) of een beschaafd sport dempertje met een dubbelpijpje die vooral niet te groot zijn.
Maximum is toch wel 76mm imo, zoiets dus:

Groter gaat toch weer richting Tjoening ja...
Zeker op een 318ci
Het laatste wat ik zou overwegen op je 318ci is een 6cil einddemper (M52) of een beschaafd sport dempertje met een dubbelpijpje die vooral niet te groot zijn.
Maximum is toch wel 76mm imo, zoiets dus:

Groter gaat toch weer richting Tjoening ja...

www. M3 register .nl
Re: vervangen einddemper
2x70mm is mi de mooiste maat, niet te ordinair en toch duidelijk dat er aandacht aan besteed is 

Re: vervangen einddemper
2x70 is inderdaad een mooi maatje! En je hoeft niet te zagen in de bumper.
2x76 staat wel gelijk een stuk dikker, maar misschien moet je zagen (het zou kunnen passen met een beetje geluk).
2x70 eisenmann:

Maar de eisenmann is wel een stukje duurder dan de eerder vermeldde supersprint.
En dat zijn ook best goed uitlaten, waar je misschien meer het "rasp" geluid mee kunt bereiken (maar waar je bij de 2x80 wel moet gaan zagen).
De vier pijpjes zou ik ook niet doen. Dat ziet er eigenlijk niet echt mooi uit en je moet aan de rechter kant in je bumper gaan zagen.
2x76 staat wel gelijk een stuk dikker, maar misschien moet je zagen (het zou kunnen passen met een beetje geluk).
2x70 eisenmann:

Maar de eisenmann is wel een stukje duurder dan de eerder vermeldde supersprint.
En dat zijn ook best goed uitlaten, waar je misschien meer het "rasp" geluid mee kunt bereiken (maar waar je bij de 2x80 wel moet gaan zagen).
De vier pijpjes zou ik ook niet doen. Dat ziet er eigenlijk niet echt mooi uit en je moet aan de rechter kant in je bumper gaan zagen.
Re: vervangen einddemper
jaa ik denk dat jullie gelijk hebben, ik denk dat ik het laat bij zo'n eind-demper met 2 pijpjes, en miss nog een andere tussendemper. jaa ik was niet van plan om in mijn achterbumper te zagen, dat durf ik niet echt aan. ik twijfel alleen nog of ik de eisenmann of die supersprint neem. maar dat zullen jullie binnenkort wel zien
mijn nieuwe velgen zijn binnenkort binnen en die krijgen jullie eerst te zien 
gr


gr
Re: vervangen einddemper
Lekker he die 318ci met nieuwe motor... ik vind het heerlijk rijden
zelfs 230 haalt hij met gemak en zonder rare geluiden. Ik schrok er zelf een beetje van hoe hard ik al ging 


Re: vervangen einddemper
jaa die van mij rijdt ook echt super lekker, maar de 230 heb ik nog niet gehaald, bij 220 moest ik stoppen want de snelweg hield op 

Re: vervangen einddemper
Die eisenmann handleiding laat zien dat ze je tussendemper vervangen door een pijp zonder demper. Is dat eigenlijk wel toegestaan en komt ie daarmee door de keuring ??
Heeft iemand deze uitlaat onder zijn 330d liggen ?
Heeft iemand deze uitlaat onder zijn 330d liggen ?
Re: vervangen einddemper
Volgens mij klopt het niet wat je daar zegt...
Althans op mijn 320d bij mijn Eisenmann zit de middendemper er nog gewoon onder. De bestaande pijp wordt achter de middendemper door gezaagd en daarop wordt de Eisenmann einddemper bevestigd. Zou geloof ik ook niet graag mijn middendemper willen missen...
Zal vanavond beide handleidingen wel eens naast elkaar leggen om te kijken hoe dat zit
Althans op mijn 320d bij mijn Eisenmann zit de middendemper er nog gewoon onder. De bestaande pijp wordt achter de middendemper door gezaagd en daarop wordt de Eisenmann einddemper bevestigd. Zou geloof ik ook niet graag mijn middendemper willen missen...
Zal vanavond beide handleidingen wel eens naast elkaar leggen om te kijken hoe dat zit

Re: vervangen einddemper
onderaan pagina 6 staat een plaatje en de volgende tekst
Original - Mittelschalldämpfer ausbauen und das/die eisenmann® – Soundrohr(e) auf
das/die Anschlussrohr(e) aufstecken. Die gesamte Anlage spannungsfrei ausrichten
und die Soundrohre mit dem/den Anschlussrohren verschweissen.
http://www.ov3.de/download.php?c_id=313 ... .ov3.de%2F
Original - Mittelschalldämpfer ausbauen und das/die eisenmann® – Soundrohr(e) auf
das/die Anschlussrohr(e) aufstecken. Die gesamte Anlage spannungsfrei ausrichten
und die Soundrohre mit dem/den Anschlussrohren verschweissen.
http://www.ov3.de/download.php?c_id=313 ... .ov3.de%2F
Re: vervangen einddemper
Die Soundrohre is optioneel, als je die wilt moet je die er ook apart bij bestellen. Maar zou ik zelf niet aan beginnen op een diesel...
Zonder dat ding (en dus met je middendemper er nog op) houd je nog een mooi ingetogen geluid wat ook goed te verdragen is op lange snelwegritten. Net even een iets donkerdere brom dan standaard, met name bij diep doorhalen
Zonder dat ding (en dus met je middendemper er nog op) houd je nog een mooi ingetogen geluid wat ook goed te verdragen is op lange snelwegritten. Net even een iets donkerdere brom dan standaard, met name bij diep doorhalen

Re: vervangen einddemper
Als ik dan zou moeten kiezen,word het toch Supersprint of Simons!
Zo'n Eisenmann vind ik net een afgezaagde dubbelloops jachtgeweer .......mijn mening he!
Voor dat geld hadden ze wel een mooier eindstuk kunnen gebruiken.
Grts
Zo'n Eisenmann vind ik net een afgezaagde dubbelloops jachtgeweer .......mijn mening he!
Voor dat geld hadden ze wel een mooier eindstuk kunnen gebruiken.
Grts
Re: vervangen einddemper
Als ze er een Supersprint- of Simons-achtig eindstukje op hadden gezet had ik in ieder geval nog ff verder gekeken
't Is een Duitse auto, geen Honda
Is natuurlijk een stukje persoonlijke voorkeur... Bij mij was het precies andersom
Eindstukjes van een Simons of Supersprint vind ik echt geen gezicht
Vind persoonlijk die looks van de Eisenmann heel sterk, mooie netjes gefijnsde (heet dat zo?) rand met ingestanste letters het Eisenmann logo (zie mijn avatar). Niks geen overdreven dikke of dubbele rand en kwalitatief supermooi gemaakt




Vind persoonlijk die looks van de Eisenmann heel sterk, mooie netjes gefijnsde (heet dat zo?) rand met ingestanste letters het Eisenmann logo (zie mijn avatar). Niks geen overdreven dikke of dubbele rand en kwalitatief supermooi gemaakt

- Spoiler: Laat zien