vervangen einddemper

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
tiesjuh

Re: vervangen einddemper

Bericht door tiesjuh » 29 mei 2009, 18:13

ik moet ook altijd vreselijk lachen om dat soort tjoening ja :P
zeker voor zo'n spelling meester als jij is dat zeker wel lachee

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 31 mei 2009, 11:10

:D

kaasplank

Bericht door kaasplank » 02 jun 2009, 14:39

tiesjuh schreef:
ik moet ook altijd vreselijk lachen om dat soort tjoening ja :P
zeker voor zo'n spelling meester als jij is dat zeker wel lachee
Afbeelding

het fout gespelde tjoening is een verwijzing naar dit topic. Daar staan nog veel meer spul om te "lachee"
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 02 jun 2009, 14:49

318ci verkopen en een 320/323/325/328/330/M3 kopen :>

Het laatste wat ik zou overwegen op je 318ci is een 6cil einddemper (M52) of een beschaafd sport dempertje met een dubbelpijpje die vooral niet te groot zijn.
Maximum is toch wel 76mm imo, zoiets dus:
Afbeelding
Groter gaat toch weer richting Tjoening ja... :P Zeker op een 318ci
www. M3 register .nl

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 jun 2009, 15:00

2x70mm is mi de mooiste maat, niet te ordinair en toch duidelijk dat er aandacht aan besteed is :)

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 02 jun 2009, 18:30

2x70 is inderdaad een mooi maatje! En je hoeft niet te zagen in de bumper.
2x76 staat wel gelijk een stuk dikker, maar misschien moet je zagen (het zou kunnen passen met een beetje geluk).

2x70 eisenmann:
Afbeelding

Maar de eisenmann is wel een stukje duurder dan de eerder vermeldde supersprint.
En dat zijn ook best goed uitlaten, waar je misschien meer het "rasp" geluid mee kunt bereiken (maar waar je bij de 2x80 wel moet gaan zagen).
De vier pijpjes zou ik ook niet doen. Dat ziet er eigenlijk niet echt mooi uit en je moet aan de rechter kant in je bumper gaan zagen.

tiesjuh

Bericht door tiesjuh » 04 jun 2009, 18:50

jaa ik denk dat jullie gelijk hebben, ik denk dat ik het laat bij zo'n eind-demper met 2 pijpjes, en miss nog een andere tussendemper. jaa ik was niet van plan om in mijn achterbumper te zagen, dat durf ik niet echt aan. ik twijfel alleen nog of ik de eisenmann of die supersprint neem. maar dat zullen jullie binnenkort wel zien ;) mijn nieuwe velgen zijn binnenkort binnen en die krijgen jullie eerst te zien ;)

gr

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 04 jun 2009, 19:11

Lekker he die 318ci met nieuwe motor... ik vind het heerlijk rijden :) zelfs 230 haalt hij met gemak en zonder rare geluiden. Ik schrok er zelf een beetje van hoe hard ik al ging :D

tiesjuh

Bericht door tiesjuh » 04 jun 2009, 19:33

jaa die van mij rijdt ook echt super lekker, maar de 230 heb ik nog niet gehaald, bij 220 moest ik stoppen want de snelweg hield op :P

Zilver

Bericht door Zilver » 27 jul 2009, 14:55

Die eisenmann handleiding laat zien dat ze je tussendemper vervangen door een pijp zonder demper. Is dat eigenlijk wel toegestaan en komt ie daarmee door de keuring ??

Heeft iemand deze uitlaat onder zijn 330d liggen ?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 jul 2009, 15:26

Volgens mij klopt het niet wat je daar zegt...

Althans op mijn 320d bij mijn Eisenmann zit de middendemper er nog gewoon onder. De bestaande pijp wordt achter de middendemper door gezaagd en daarop wordt de Eisenmann einddemper bevestigd. Zou geloof ik ook niet graag mijn middendemper willen missen...

Zal vanavond beide handleidingen wel eens naast elkaar leggen om te kijken hoe dat zit :)

Zilver

Bericht door Zilver » 27 jul 2009, 16:31

onderaan pagina 6 staat een plaatje en de volgende tekst

Original - Mittelschalldämpfer ausbauen und das/die eisenmann® – Soundrohr(e) auf
das/die Anschlussrohr(e) aufstecken. Die gesamte Anlage spannungsfrei ausrichten
und die Soundrohre mit dem/den Anschlussrohren verschweissen.

http://www.ov3.de/download.php?c_id=313 ... .ov3.de%2F

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 jul 2009, 16:55

Die Soundrohre is optioneel, als je die wilt moet je die er ook apart bij bestellen. Maar zou ik zelf niet aan beginnen op een diesel...

Zonder dat ding (en dus met je middendemper er nog op) houd je nog een mooi ingetogen geluid wat ook goed te verdragen is op lange snelwegritten. Net even een iets donkerdere brom dan standaard, met name bij diep doorhalen :)

FOX

Bericht door FOX » 30 jul 2009, 12:31

Als ik dan zou moeten kiezen,word het toch Supersprint of Simons!
Zo'n Eisenmann vind ik net een afgezaagde dubbelloops jachtgeweer .......mijn mening he!
Voor dat geld hadden ze wel een mooier eindstuk kunnen gebruiken.

Grts

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 30 jul 2009, 12:44

Als ze er een Supersprint- of Simons-achtig eindstukje op hadden gezet had ik in ieder geval nog ff verder gekeken ;) 't Is een Duitse auto, geen Honda ;) Is natuurlijk een stukje persoonlijke voorkeur... Bij mij was het precies andersom :) Eindstukjes van een Simons of Supersprint vind ik echt geen gezicht :)

Vind persoonlijk die looks van de Eisenmann heel sterk, mooie netjes gefijnsde (heet dat zo?) rand met ingestanste letters het Eisenmann logo (zie mijn avatar). Niks geen overdreven dikke of dubbele rand en kwalitatief supermooi gemaakt :)
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”