koplamp glas vervangen.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bas528i

koplamp glas vervangen.

Bericht door Bas528i » 03 nov 2009, 19:18

hallo,

weet iemand toevallig ook of je de koplampglazen van een 97'r kan vervangen/ schoonmaken? de mijne lijken erg
vies van binnen. en ik wil ze op ten duur ook gaan vervangen door glazen met witte pinkers.

mvg bas

Cliff

Re: koplamp glas vervangen.

Bericht door Cliff » 04 nov 2009, 17:46

Volgens mij zijn ze niet los te vervangen... dacht dat het een geheel is..!

Bas528i

Bericht door Bas528i » 04 nov 2009, 20:07

ik dacht dat het alleen 1 geheel was bij facelift modellen :? ik wil die lelijke gele pinkers eruit hebben :P

Cliff

Bericht door Cliff » 05 nov 2009, 00:03

Hmm... dat dacht ik ook, wij hebben de facelift... vandaar!

Maar meen me te kunnen herinneren dat dit ook zo is bij de PFL...

loggy

Bericht door loggy » 20 nov 2009, 12:47

He bas,

Ten eerste, je kan de glazen zelf niet vervangen. Wel kan je de gehele unit er vrij makkelijk uit halen en de lampmechanisme demonteren van de voorunit. (het glas met het zwarte achterscherm waar de 2 lampen doorheen steken) Ik heb dit kortgeleden ook gedaan. De gehele unit haal je los door alles vanaf bovenaf te doen. Dus je moet niet vooraan bij je auto de meegespoten lijst los proberen de peuteren. Doe het volgende:

1. Motorkap open! ;)
2. Haal alle stekkers los
3. bovenop vind je 2 8mm boutjes met een tork in het middenwaarmee de unit aan het chassis zit. (je moet je schroevendraaier vertikaal houden om ze los te schroeven zeg maar.)
4. De andere 2 boutjes zijn ook 2 8mm boutjes. Deze zie je zitten als je van bovenkijkt en tussen de lampunits door kijkt. Daar zie je heel laag ook 2 boutjes zitten. Deze krijg je het beste los met een doppenset met een verlengstuk.
5. Als je de 4 bouten los hebt, kan je de unit er zo uit halen door hem in zijn geheel naar voren te schruiven.
6 Wanneer je de unit uit de auto hebt, spreek het eigenlijk vanzelf hoe die verder gedemonteerd kan worden.

Groet,

Johan
Als je ooit met een bmw V8 hebt gereden, wil je niet meer anders!

loggy

Bericht door loggy » 20 nov 2009, 12:49

Bas ik heb niet goed gelezen!

De gele pinkers ga je er niet uit krijgen! no way! lukt het je wel, let me know, maar ik heb mijn units helemaal uit elkaar gehad zo hierboven staat, maar de gele pinkers gaan er niet uit! (gelukkig heb ik witte)

groet,

Johan
Als je ooit met een bmw V8 hebt gereden, wil je niet meer anders!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”