Bericht
door DannyE39sedan » 24 mei 2021, 16:54
Hallo Stefan. Ik hoop je kunnen helpen. (Wel van belang is of je een hete lucht systeem hebt of een waterverwarmer. Bij een heteluchtsysteem is mijn volgende beschrijving niet van toepassing, maar ik ga uit van een koelwaterverwarmer)
Heb zelf een Webasto (water)standverwarmer met schakelklokje, maar jouw afstandbediening is dat je, net als je centrale vergrendeling, de kachel op afstand kan aanzetten(ik moet een inschakeltijd van tevoren instellen). Mogelijk kun je op de afstandsbediening ook een inschakeltijd kiezen, maar jouw systeem ken ik niet echt.
Neem aan dat je wel weet wat een standkachel is.
Probeer het een keer bij koude motor (bij warme motor werkt he systeem mogelijk niet) of het systeem het doet.*
Handelswijze als volgt: Zet de interieur ventilator op streepje 4-5 **, de temp op vol (mogelijk niet nodig, ik weet niet of de kachelkraan automatisch vol openstaat als de auto niet op contact staat. Vermoed dat dat wel zo is, maar .... voor alle zekerheid)
Ventilatie openingen op de voorruit en onder gericht is voldoende, midden opening open kan ook goed.
Dan heb ik aan jou een vraag: Ik moet mijn webasto nog in onze E39 inbouwen (auto eigenlijk net in bezit; verwarmer komt uit een E34, daarmee 14jaar ervaring). Ik heb de inbouwhandleiding, maar kom niet echt uit met de waterslang aansluitingen. Zou je daar foto's van kunnen maken? Die kan ik dan later wel via pb of mail kunnen krijgen.
Als je er nog vragen over hebt, hoor/lees ik dat wel. Succes. Groeten, Danny
*Weet dat je accu goed vol moet zijn, anders eerst maar goed opladen. Het opstarten vergt nl wel even stroom, vandaar.
** hoger kan ook, maar dan neemt deze meer stroom en zal de accu eerder leeg zijn bij de langer, meer dan een uur, gebruik.