Accu vraag

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
bmvvinnie

Accu vraag

Bericht door bmvvinnie » 08 feb 2021, 11:06

:///m: ik heb nog niet zo lang een 4 jaar ouden bmw 125i ik stapte net in de auto om een idrive update uit te voeren. Om te beginnen deed mn comfort acces het niet. Ik moest met mn sleutel op het knopje deur openen drukken. Daarna maakte ik contact en vertelde de auto mij direct om de auto te starten omdat ik lage accu spanning heb.
Nu weet ik ook wel dat het koud is. Maar is dit te herlijden aan de kou of dat de accu na 4 jaar al mol is?
Overigens had ik hier geen last van voor de kou en heb ik zaterdag nog een uur greden op eco stand.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden of weten.

ehombie

Re: Accu vraag

Bericht door ehombie » 08 feb 2021, 11:49

Mogelijk een combinatie van. Maar de kou doet zeker wat --> daar houdt het "stroommanagement" zeker rekening mee.

In het kort:
- Let op, dat met name vanaf de E-reeksen met idrive het stroomverbruik zowiezo al hoog is met de stand "ontsteking actief"
- Accu's dienen ingeleerd te worden met voorkeur in ISTA (zie bimmerprofs voor aanvullende info)
- Je hebt een slimme dynamo en hij laad/ontlaad de accu met verschillende karakteristieken. Info of link is misschien ergens nog wel te vinden op deze site.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

bmvvinnie

Bericht door bmvvinnie » 08 feb 2021, 15:08

Gaan die accus zo snel stuk dan?
En als je zegt dat de dynamo mn accu laad en ontlaad heeft hij dan in die eco modus mn accu leeg getrokken net voordat ik thuis aan kwam?

bmvvinnie

Bericht door bmvvinnie » 11 feb 2021, 08:18

Normaal gesproken zou ik deze accu moeten hebben als mijn accu niet goed meer is Original BMW AGM-accu
61217555719 80 AH.

Maar ik zie ook deze staan Original BMW AGM-accu 61216924023 90 AH deze is wat krachtiger.

Zou deze wat beter zijn voor mijn auto of kan kik beter de 80ah aanhouden?
Ik zag trouwens ook van varia een 95ah voor mn auto.

Wat is normaal en kan?

ehombie

Bericht door ehombie » 11 feb 2021, 09:46

indien startstop (of standkachel): AGM accu

welke ah maakt niet zoveel uit. ALS die maar correct wordt ingeleerd. je kunt volgens mij 4 ah levels. selecteren. .... 80 90 110 (dacht ik...zou je moeten google) indien je bijv 95ah pakt moet je die op 90ah registeren. Niet hoger.

maar ik zou vergelijkbare ah terugzetten.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”