Diversen kleine problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Schmiedmann530

Diversen kleine problemen

Bericht door Schmiedmann530 » 07 dec 2020, 01:54

Beste leden

Mijn e39 toont wat leeftijdskuren laatste tijd. Wil dit graaf opgelost hebben

* pdc werkt niet meer, lampje knippert en je hoort een constante piep. Alle sensoren geluisterd en je hoort ze tikken. Wat zal het zijn?

* bestuurders stoel wilt niet meer met knop ingedrukt ineenkeer omhoog, ik moet telkens knopje loslaten endan weer drukken, gaat dan weer een beetje omhoog en stopt.

* centrale vergrendeling op afstand doet het niet meer, heel af en toe wanneer hij er zit in heeft toevallig wel. Beide sleutels zelfde probleem.

* een hele lichte bijgeluidje via de rooster midden boven de scherm als je naar rechts stuurt wanneer de kachel aan staat. Lijkt wel alsof er lucht in het systeem zit. Maar dit is niet het geval.

* stuurbekrachtiging erg zwaar. Olie + nieuwe pomp met potje mocht niet baten.

martindebelitos

Re: Diversen kleine problemen

Bericht door martindebelitos » 07 dec 2020, 13:06

h...allo schmiedmans hier met martin pcd:vervang de module achterin de auto..2de stoel:gooi je accu effe los voor een minuut of tien. de auto zal zich resetten.3de centrale sleutel: ga in de auto zitten en sluit de auto manueel.sleutel op contact draaien en meteen weer uitnemen en hou de ontgrenlingsknop in en tegerlykertyd driemaal op de vergrendelingsknop drukken binnen 10 seconden.jesleutels zouden weer moeten werken 4 zal toch een beetje lucht in de kachel zitten dus eens goed ontluchten.5 kyk eens naar jebandenspanning. ik zet ze alyyd iets hoger dan de fabriek gegevens.5 draai je stuur eens goed links en rechts een keer of drie. zal ook lucht inzitten.daarna oliepeil controleren van de stuurpomp. succes martin

martindebelitos

Re: Diversen kleine problemen

Bericht door martindebelitos » 10 dec 2020, 14:05

hallo heeft het geholpen wat ik zei?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”