Mijn naam is Maarten van der Donck, woonachtig in Schelluinen - dorpje tegen Gorinchem aan, en sinds afgelopen weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een BMW 320i Cabrio uit 1995 met 88.000 km op de teller. Inclusief Hard top.
Ik was als een tijd opzoek naar een leuke en lekkere Cabrio om van te genieten. Wij zijn bijna 30 jaar geleden begonnen met een MGB uit 1963, daarna een hebben we achtereenvolgens een Mercedes W111 280E "Heckflosse" en een W123 280TE (station) gaan rijden. Maar we hebben altijd gezegd dat we graag weer terug open willen gaan rijden. En nu is die tijd gekomen. Na dat ik 2 maanden geleden mijn Mercedes verkocht heb, is de zoektocht begonnen. Na veel gezien, gereden en gelezen te hebben, is de keuze dus op deze E36 - 320i Cabrio gevallen uit 1995. Voordat ik hem definitief gekocht heb, heb ik eerst nog een aankoopkeuring laten doen bij Bas Roos in Oss. Die was, naast wat noodzakelijk onderhoud wat moet gebeuren omdat de auto de afgelopen 3 jaar heel weinig gereden heeft, positief over de auto. En ik heb sterk de indruk dat hij weet waar hij over praat ! Dus daarna gekocht.
Komend weekend ga ik de auto ophalen en direct naar Bas Roos brengen om wenselijk onderhoud te laten doen (remleidingen, draagarm rubbers , olie motor en versnellingsbak verversen etc.etc.) en daarna lekker rijden !!
2 zaken wil ik ook nog laten doen.
De velgen die er nu onder zitten vind ik niet mooi (smaken verschillen). Daar wil ik graag 17 inch Style 32 velgen voor in de plaats hebben. Heeft iemand/weet iemand toevallig een set te koop ?
Verder wil ik het stuur (2 spaaksstuur met airbag) nieuw laten bekleden omdat ik de beige rand niet mooi vind (past wel bij de bekleding maar niet bij het dash board). Weet iemand waar ik de nieuw bekleden het best kan laten doen, of wellicht heeft iemand nog eenzelfde stuur in het zwart liggen/te koop.
Verder verheug ik me alleen maar op vele kilometers lekker cruisen met de auto in binnen en buitenland. En op een leuke manier gebruik maken van dit forum.
Met vriendelijke groet,
Maarten van der Donck