remsysteem vooras bmw 318 touring 2009
remsysteem vooras bmw 318 touring 2009
Goedenavond , Ik ben frans zins kort op deze forum site van BMW liefhebbers .
Ik ben in het bezit van een BMW 318 touring uit 2009 , na problemen met de motor moest er een nieuwe revisie motor in .
ik dacht eindelijk klaar te zijn met de problemen ,maar nu begin het remsysteem raar te doen .omdat de auto al 280.000 weg heb ik het remsysteem en de voorwiel lagers vervangen .
nu kom tijdens het rijden een zoemend geluid uit de linker wiel .we hebben de wiel eraf gehaald en blijk dat de remcilinder blijf hangen dus hij blijf aanlopen ,nu zijn er reparatie setjes te koop .
mijn vraag wie heeft hier ervaring mee en is het zelf te doen of nieuwe cilinder aanschaffen bij voorbaat dank frans
Ik ben in het bezit van een BMW 318 touring uit 2009 , na problemen met de motor moest er een nieuwe revisie motor in .
ik dacht eindelijk klaar te zijn met de problemen ,maar nu begin het remsysteem raar te doen .omdat de auto al 280.000 weg heb ik het remsysteem en de voorwiel lagers vervangen .
nu kom tijdens het rijden een zoemend geluid uit de linker wiel .we hebben de wiel eraf gehaald en blijk dat de remcilinder blijf hangen dus hij blijf aanlopen ,nu zijn er reparatie setjes te koop .
mijn vraag wie heeft hier ervaring mee en is het zelf te doen of nieuwe cilinder aanschaffen bij voorbaat dank frans
-
Re: remsysteem vooras bmw 318 touring 2009
Remklauw even uit elkaar halen, zuiger schoonmaken ( niet met schuurpapier ) toestand beoordelen als de cylinder weer mooi schoon is, rubber keering uit de klauw verwijderen
Nieuwe plaatsen, zuiger invetten met rempasta, nieuw bescherm rubber tussen klauw en zuiger. En klaar is Kees.
Waarschuwing: de zuiger kan je voorzichtig met lucht uit de klauw persen, laat een remblok in de klauw zitten, dan knalt de zuiger er niet uit als een ongeleid projectiel !!!
Tip, tik twee voorklauwen op de kop reviseer deze van te voren, dan kan je beide klauwen in een keer vervangen.
Zou de remvloeistof in het hele systeem sowieso vervangen, dan voorkom je een hoop gedoe.
Nieuwe plaatsen, zuiger invetten met rempasta, nieuw bescherm rubber tussen klauw en zuiger. En klaar is Kees.
Waarschuwing: de zuiger kan je voorzichtig met lucht uit de klauw persen, laat een remblok in de klauw zitten, dan knalt de zuiger er niet uit als een ongeleid projectiel !!!

Tip, tik twee voorklauwen op de kop reviseer deze van te voren, dan kan je beide klauwen in een keer vervangen.
Zou de remvloeistof in het hele systeem sowieso vervangen, dan voorkom je een hoop gedoe.
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
bedankt voor je antwoord Daytonawim ik ga vandaag een revisie setje bestellen ,heb nog geprobeerd om gangbaar te maken maar blijf zitten .dus volgende week eruit halen .
grt frans
grt frans
remsysteem bmw E91
Goedenavond
Verleden week een onderwerp over het remsysteem van een BMW E91 op het forum gezet ,
ik heb problemen aan het linker voorwiel ik heb het vermoede dat de remblok blijf hangen waardoor de remschijf behoorlijk warm wordt ik hoor een zoemend geluid tijdens het rijden ik heb alles vervangen remblokken ,remschijf ,revisie setje op de remklauw en nieuwe zuiger geplaats maar niets help .ik heb ook de oude wiellager terug geplaats , maar nee dat is het ook niet .ik ben het spoor bijster iemand nog suggesties . ik zou jullie dankbaar zijn .
grt frans
Verleden week een onderwerp over het remsysteem van een BMW E91 op het forum gezet ,
ik heb problemen aan het linker voorwiel ik heb het vermoede dat de remblok blijf hangen waardoor de remschijf behoorlijk warm wordt ik hoor een zoemend geluid tijdens het rijden ik heb alles vervangen remblokken ,remschijf ,revisie setje op de remklauw en nieuwe zuiger geplaats maar niets help .ik heb ook de oude wiellager terug geplaats , maar nee dat is het ook niet .ik ben het spoor bijster iemand nog suggesties . ik zou jullie dankbaar zijn .
grt frans
Re: remsysteem bmw E91
voel je temperatuurverschil met de rechter velg?
goedenavond venster eerst wel nu wat minder van alles geprobeerd maar blijf een zoemend geluid ik kom niet verder banden gewisseld oude remblokken terug gezet ook de remlager niks werkt venster
grt frans
grt frans
Hoi Daytonawim ik heb het setje zuiger en rubbers op de remcilinder gedaan banden gewisseld oude remlager terug gezet ,maar die zoemend geluid blijf gr frans
BMW ondersteuning Amsterdam
- ISTA, E SYS, CIC virginize, Kombi Virginize, Modules inleren
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
goedenavond jizzeay de ankerplaten waren een beetje doorgerot bij de boutjes maar die heb ik vast kunnen zetten met een ringetjes ,
en de remschijven lopen niet tegen de ankerplaten aan anders zou ik er 1 af moeten halen en kijken of dat het is
Ik heb dat namelijk bij mijn oude E39 gehad. De ankerplaat rechtsvoor was ook doorgerot en ja ook met ringetjes weer vastgezet en toch bleef ik gezoem en geschaaf horen. Heb toen de ankerplaat vervangen en geen probleem meer.
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
je kan het eens proberen om de plaat een beetje terug te buigen. Bij mij hielp het...maar niet voor lang 

Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN
Navigatie updates
NBTevo patch en update
Apple Carplay
hoi jizzeay dan ga ik het toch proberen ik kan alleen in het weekend iets doen aan de auto door de weeks zit ik op de vrachtwagen en dan kan ik het van mijn lijstje afschrappen wat ik al niet gedaan heeft nog bedankt grt frans
hoi jizzeay
ik woon in Rotterdam dus eindje uit de buurt
ik woon in Rotterdam dus eindje uit de buurt
Probeer dat anders even Frans en anders toch even andere platen
Programmering/Codering
- FSC repair
Ecu reparatie/clonen
6hp/8hp ISN