E88 af en toe volledig stroomloos

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
MKartman

E88 af en toe volledig stroomloos

Bericht door MKartman » 16 jul 2018, 17:08

Ik rijd een e88 uit 2010. Sinds 3 jaar in bezit en inmiddels 40.000 km probleemloos gereden. Tot een paar weken terug. Na een ritje gestopt, doe dak dicht en stap uit. Loop weg en druk op afstandsbediening om auto op slot te doen, geen reactie. Bij instappen bleek auto volledig spanningsloos, geen alarmlichten, accepteerde de sleutel niet, niks. Lang verhaal kort. Alle zekeringen gecheckt, ook niets. ANWB gebeld. Via mototcompartiment startkabels er aan en konden zodoende kofferbak openen. Startkabels op de accu en starten zonder problemen. Later die week naar de garage en junctionbox software laten updaten. Helaas, een week later hetzelfde euvel. Terwijl ik de ANWB aan de telefoon heb en naast de auto sta hoor ik een relais klik. Stap in en probeer te starten, geen probleem. Auto meteen bij de garage gebracht. Klok heeft in de tussentijd stil gestaan. Zekeringenkast vervangen, na overleg met BMW. Helaas dit weekend weer problemen. Deze keer na 13 minuten spontaan opgelost, klok gaat nl stil staan. Vandaag rijdt hij weer als een zonnetje, maar voor hoelang.
Heeft iemand een gouden tip?

montana81

Re: E88 af en toe volledig stroomloos

Bericht door montana81 » 16 jul 2018, 20:37

Hallo, vaak wordt dit veroorzaakt door de pluskabel die in het interieur naar de zekeringkast achter het dashboard kastje loopt. Deze stekker wil wel eens los komen / slecht contact maken. Vaak is het zo dat als de auto stroomloos is je dan aan de zekering kast juttert hij weer tot leven komt. Dan weet je genoeg.

Veel succes

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”