Serow misschien toekomstige F10 rijder
Serow misschien toekomstige F10 rijder
Hallo Bimmer rijders,
ik ben Serow kom uit Noord-Brabant.
ben al een poosje opzoek naar een nieuwe wagen.
heb tot op heden diverse VAG autos gereden.van 105 pk tot 360Pk
Leukste blijft mijn Seat Leon Cupra R van 2004 met 360PK. dat was een joekel van een beest een gechipte e60 535d kwam maar niet in mn buurt.
mijn huidige auto die ik al bijna 5jaar rij is een VW passat 2.0 TDI met 185pk van 2006. ik ben er zeker tevreden mee het is een super fijne auto met volle opties die alleen een DSG mist.
heb nog een Full option tot luchtveren en geventileerde stoelen toe een E320 CDI van 2004 gehad. de vakantie reis van 2700km aan 1 stuk door, Nou dat was dus mijn fijnste autoreis dat ik ooit heb meegemaakt. super fijn was dat.
Zoals ik boven al aangaf ben momenteel opzoek naar een nieuwe auto.had als optie een Mercedes E350 CDI of een BMW f10 525d 530d 535d. Mijn gevoel ligt nu toch bij een BMW die ik wil proberen. de optie op een E350 CDI komt toch door de interieur. de bmw vind ik een beetje saai door de oranje verlichting vooral de teller. weet niet op er opties bestaan dat ze wit blijven na het aanzetten van de verlichting dat hij niet op oranje spring.
heb momenteel een bmw op het oog. weet niet of een link is toegestaan wil het anders na het bevestigen wel even posten. heb totaal geen ervaring met BMW. hoop dat ik dat ik binnenkort mijn Bimmer op het forum kan showen. uiteraard zal het niet de dikste zijn.
voorlopig vind ik kwa opties de comfort stoelen en de instelbare onderstel de belangrijkste opties. weet niet hoe ver ik moet gaan met opties. een hele hoge budget heb ik ook niet. mochten er toch nog iemand een leuke BMW te koop weten mogen ze het me laten weten. kan nog enkele weken duren eer dat ik er 1 kan aanschaffen.
ik hoop dat ik binnenkort ook een bimmer rij zonder problemen. Lees bovendien over de F10 geen rare revieuws.
overigens het is een leuke en een gezellige forum voor zover ik heb rond geneusd op het forum.
Groetjes ,
Serow
ik ben Serow kom uit Noord-Brabant.
ben al een poosje opzoek naar een nieuwe wagen.
heb tot op heden diverse VAG autos gereden.van 105 pk tot 360Pk
Leukste blijft mijn Seat Leon Cupra R van 2004 met 360PK. dat was een joekel van een beest een gechipte e60 535d kwam maar niet in mn buurt.
mijn huidige auto die ik al bijna 5jaar rij is een VW passat 2.0 TDI met 185pk van 2006. ik ben er zeker tevreden mee het is een super fijne auto met volle opties die alleen een DSG mist.
heb nog een Full option tot luchtveren en geventileerde stoelen toe een E320 CDI van 2004 gehad. de vakantie reis van 2700km aan 1 stuk door, Nou dat was dus mijn fijnste autoreis dat ik ooit heb meegemaakt. super fijn was dat.
Zoals ik boven al aangaf ben momenteel opzoek naar een nieuwe auto.had als optie een Mercedes E350 CDI of een BMW f10 525d 530d 535d. Mijn gevoel ligt nu toch bij een BMW die ik wil proberen. de optie op een E350 CDI komt toch door de interieur. de bmw vind ik een beetje saai door de oranje verlichting vooral de teller. weet niet op er opties bestaan dat ze wit blijven na het aanzetten van de verlichting dat hij niet op oranje spring.
heb momenteel een bmw op het oog. weet niet of een link is toegestaan wil het anders na het bevestigen wel even posten. heb totaal geen ervaring met BMW. hoop dat ik dat ik binnenkort mijn Bimmer op het forum kan showen. uiteraard zal het niet de dikste zijn.
voorlopig vind ik kwa opties de comfort stoelen en de instelbare onderstel de belangrijkste opties. weet niet hoe ver ik moet gaan met opties. een hele hoge budget heb ik ook niet. mochten er toch nog iemand een leuke BMW te koop weten mogen ze het me laten weten. kan nog enkele weken duren eer dat ik er 1 kan aanschaffen.
ik hoop dat ik binnenkort ook een bimmer rij zonder problemen. Lees bovendien over de F10 geen rare revieuws.
overigens het is een leuke en een gezellige forum voor zover ik heb rond geneusd op het forum.
Groetjes ,
Serow
Laatst gewijzigd door mieske90 op 16 jan 2018, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigt om het overzicht te bewaren.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigt om het overzicht te bewaren.
Re: Serow
Hoi Serow,
Welkom! Ik dacht al, die nickname ken ik van het Passatforum
Succes met de zoektocht naar een goede F10!
Welkom! Ik dacht al, die nickname ken ik van het Passatforum
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Ik zou goed kijken of je wel een BMW wilt hebben. Er zijn diverse dingen die je bij andere merken wel hebt en bij een BMW niet. Een BMW stuurt goed maar het is anders dan een Mercedes.
Omtrent het tellerhuis daar is niks af fabriek voor.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
haha He Erwin, klopt helemaal. zie dat je een 320 hebt genomen. ik heb van het weekend ook nog gekeken voor een 3Serie maar vind hem wel klein en krap. de passat is lekker ruim en een super wegligging. hoe bevalt jou BMW vergeleken met de passat?®win schreef:Hoi Serow,
Welkom! Ik dacht al, die nickname ken ik van het Passatforum![]()
Bedankt voor je reactie. aan wat moet ik dan denken bijvoorbeeld? een F10 high executieve is al vrij vol van opties.Source schreef:Ik zou goed kijken of je wel een BMW wilt hebben. Er zijn diverse dingen die je bij andere merken wel hebt en bij een BMW niet. Een BMW stuurt goed maar het is anders dan een Mercedes.
kwa sturen zeggen ze inderdaad dat bmw wel zwaarder stuurt. maar dat zal wel mee moeten vallen denk ik. mercedes is weer licht wat overigens niet irriterend is. audi is weer irritant licht wat minder fijn stuurt te licht eigenlijk. De VW passat doet het super op dat gebied.
maar zal niet weten wat ik anders zal missen op zo een auto?
kun je een paar voorbeelden opnoemen?
Heb je gekeken naar de F30 (sedan)/F31 (touring) of naar het vorige, beduidend minder ruime model (E90/E91)? De F31 is qua laadruimte inderdaad iets kleiner dan de 3C5 die ik had en dat merk ik vnl. bij vakanties, maar met de dakkoffer erbij kan ik voldoende meenemen.Serow schreef:haha He Erwin, klopt helemaal. zie dat je een 320 hebt genomen. ik heb van het weekend ook nog gekeken voor een 3Serie maar vind hem wel klein en krap. de passat is lekker ruim en een super wegligging. hoe bevalt jou BMW vergeleken met de passat?
Hoewel de Passat al erg fijn en comfortabel reed, heb ik nog geen moment spijt gehad van de inruil. De BMW voelt veel dynamischer aan en het is heerlijk dat ik nu lekker een sprint kan trekken zonder dat de voorwielen doorslippen.
Ik vind de BMW (de F31) lichter sturen dan de Passat. Waar de Passat merkbaar onderstuurd is, is de BMW veel neutraler. Wel moest ik in het begin wennen aan de gewichtsverdeling. De Passat heeft met motorblok voor + voorwielaandrijving het grootste gewicht voorin, terwijl de BMW met de achterwiel aandrijving veel evenwichtiger is. Met name bij lekker stevig uit-accelereren van een bocht moet je oppassen dat hij achter niet uitbreekt. Met winterbanden (Conti TS830 Wintercontact) meer dan met zomerbanden (Conti SC5).Serow schreef:kwa sturen zeggen ze inderdaad dat bmw wel zwaarder stuurt. maar dat zal wel mee moeten vallen denk ik. mercedes is weer licht wat overigens niet irriterend is. audi is weer irritant licht wat minder fijn stuurt te licht eigenlijk. De VW passat doet het super op dat gebied.
Wel opletten: ook al heb je een High Executive op het oog, dan nog zullen voor de hand liggende zaken niet standaard zijn! Zo miste ik op mijn F31 (ook HE) al zoiets simpels als automatische lichtschakeling en een regensensor; die heb ik er later op gezet. Let dus goed op de uitrusting van de verschillende auto's.Serow schreef:Bedankt voor je reactie. aan wat moet ik dan denken bijvoorbeeld? een F10 high executieve is al vrij vol van opties.
[...]
maar zal niet weten wat ik anders zal missen op zo een auto?
kun je een paar voorbeelden opnoemen?
Groet,
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Bedankt Erwin,
dat je op zo een auto de simpelste optie al mist is het wel raar idd.
maar ik zal er zeker goed opletten. maar de f10 die ik momenteel op het oog heb is wel vrij vol buiten de exclusieve opties.
weet je toevallig ook als dat als je keyless entry hebt ook standaard keyless go hebt?
heb totaal geen ervaring met BMW. maar de VW kom maar met de zwaar geschut
dat je op zo een auto de simpelste optie al mist is het wel raar idd.
maar ik zal er zeker goed opletten. maar de f10 die ik momenteel op het oog heb is wel vrij vol buiten de exclusieve opties.
weet je toevallig ook als dat als je keyless entry hebt ook standaard keyless go hebt?
heb totaal geen ervaring met BMW. maar de VW kom maar met de zwaar geschut
Lijkt me dat als je keyless entry (comfort entry) hebt, je ook keyless go hebt, maar ik weet dat niet zeker. Ik heb keyless go, maar geen comfort entry. Met dat laatste moet je trouwens wel oppassen, omdat er tegenwoordig steeds vaker auto's mee gestolen worden
https://www.kiwascm.nl/hoe-worden-autos ... ess-entry/
http://www.dumpert.nl/mediabase/7196151 ... stijl.html
https://www.kiwascm.nl/hoe-worden-autos ... ess-entry/
http://www.dumpert.nl/mediabase/7196151 ... stijl.html
Groet,
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Serow misschien toekomstige F10 rijder
Welkom Serow,
Succes met de zoektocht naar jouw ideale wagen
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Succes met de zoektocht naar jouw ideale wagen
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Bedankt Mieske, hoop dat ik iets leuks kan vinden.
overigens weten jullie iets van de vebruik af van de 525D 3.0? ik lees veel variërende cijfers.
de een haalt 600 de ander 1000.
ik ben wel een vlotte rijder niet een aftrapper maar rijd meestal wel rond de 140 150.
enig idee wat hij zal halen met die snelheid?
overigens weten jullie iets van de vebruik af van de 525D 3.0? ik lees veel variërende cijfers.
de een haalt 600 de ander 1000.
ik ben wel een vlotte rijder niet een aftrapper maar rijd meestal wel rond de 140 150.
enig idee wat hij zal halen met die snelheid?
Laatst gewijzigd door mieske90 op 21 jan 2018, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het qouten van een vorig bericht is onnodig en is dus niet toegestaan.
Je kunt eens kijken naar de verbruikscijfers van gebruikers op spritmonitor.de (even filteren op model / motorvariant). Kijk dan naar gemiddeld / bovengemiddeld.
Er zijn daar ook gebruikers die enkel ritten van >100 km doen tegen een constante snelheid van 70 km/u volgens mij, want die hebben zo'n absurd laag verbruik, terwijl ze toch genoeg tankregistraties hebben.
Er zijn daar ook gebruikers die enkel ritten van >100 km doen tegen een constante snelheid van 70 km/u volgens mij, want die hebben zo'n absurd laag verbruik, terwijl ze toch genoeg tankregistraties hebben.
Groet,
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Dat is het probleem ook, je kan niet echt meten.
Dacht misschien enig ervaringen hier met een gelijk soort rijstijl
Dacht misschien enig ervaringen hier met een gelijk soort rijstijl
Laatst gewijzigd door mieske90 op 21 jan 2018, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom Serow!
Het valt me op hoeveel VAG rijders tegenwoordig naar BMW zijn gegaan...
Zelf ook voornamelijk VAG gereden afgelopen 11 jaar met een uitstapje naar Volvo's 2.4 V70 S60 & W123 200D.
Momenteel een E61 520D al 40dkm waar ik opzich heel tevreden over ben! Ik zocht een betrouwbaarder product na veel gezeik met mijn laatste A4 B7 2007 2.0 TDI (BRD 170pk -> 210pk met chip): oliepomp, turbo, cil kop, egr...ect! De hiervoor 1.9 TDI's (A4 B6, B7, Passat's) waren probleemloos en heerlijk om te rijden.
Omdat er met 2 kids in stoeltjes bijna geen plaats was voor een 3e persoon op de achterbank gezocht naar een opvolger in de zin van een A6 of E61. A6 viel toch af door het gebrek in vertrouwen in de motoren!
Wat mij opvalt als ik de voorgaande auto's vergelijk is dat het de BMW sommige hele standaard opties ontbreekt zoals vestelbare lendesteun / bekerhouders / Gordelverstellers... een goed uitgevoerde BMW zit ook wel erg aan de prijs.
Qua ruimte heeft de E61 zeker een grotere kofferbak vergeleken met A4 B6/B7 maar het verschil met een Passat B6 is weer niet heel groot, achterbank is daarentegen wel een stuk breder!
Rijbeleving is wat betreft de achterwielaandrijving gewoon echt goed alhoewel een E61 toch echt een logge zware auto blijft en zonder sportonderstel niet super sportief is. Ik ga vanzelf eerder tegen het randje aan rijden ivt VAG's
de laatste A4 B7 had S-line onderstel en remmerij wat soms erg oncomfortabel was maar kon wel echt hard de bocht in gegooid worden zonder om te hellen.
Als ik jou was zou ik zeker een goede test rit maken met een F1X alvorens te beslissen, eventueel zelf een dag of twee rijden als dat mogelijk is (kennis). Als ruimte bij mij niet de beperkende factor was had ik denk ik eerder een 3-er gekocht omdat deze toch sportiever en minder log (1600-1800kg) is vergeleken met een 5-er, of een 5-er met een sportief onderstel. 5-er is wel een alleskunner en zeker comfortabel voor lange stukken....
Het valt me op hoeveel VAG rijders tegenwoordig naar BMW zijn gegaan...
Zelf ook voornamelijk VAG gereden afgelopen 11 jaar met een uitstapje naar Volvo's 2.4 V70 S60 & W123 200D.
Momenteel een E61 520D al 40dkm waar ik opzich heel tevreden over ben! Ik zocht een betrouwbaarder product na veel gezeik met mijn laatste A4 B7 2007 2.0 TDI (BRD 170pk -> 210pk met chip): oliepomp, turbo, cil kop, egr...ect! De hiervoor 1.9 TDI's (A4 B6, B7, Passat's) waren probleemloos en heerlijk om te rijden.
Omdat er met 2 kids in stoeltjes bijna geen plaats was voor een 3e persoon op de achterbank gezocht naar een opvolger in de zin van een A6 of E61. A6 viel toch af door het gebrek in vertrouwen in de motoren!
Wat mij opvalt als ik de voorgaande auto's vergelijk is dat het de BMW sommige hele standaard opties ontbreekt zoals vestelbare lendesteun / bekerhouders / Gordelverstellers... een goed uitgevoerde BMW zit ook wel erg aan de prijs.
Qua ruimte heeft de E61 zeker een grotere kofferbak vergeleken met A4 B6/B7 maar het verschil met een Passat B6 is weer niet heel groot, achterbank is daarentegen wel een stuk breder!
Rijbeleving is wat betreft de achterwielaandrijving gewoon echt goed alhoewel een E61 toch echt een logge zware auto blijft en zonder sportonderstel niet super sportief is. Ik ga vanzelf eerder tegen het randje aan rijden ivt VAG's
Als ik jou was zou ik zeker een goede test rit maken met een F1X alvorens te beslissen, eventueel zelf een dag of twee rijden als dat mogelijk is (kennis). Als ruimte bij mij niet de beperkende factor was had ik denk ik eerder een 3-er gekocht omdat deze toch sportiever en minder log (1600-1800kg) is vergeleken met een 5-er, of een 5-er met een sportief onderstel. 5-er is wel een alleskunner en zeker comfortabel voor lange stukken....
Super Bedankt,
2013+ 3er vind ik ook niet verkeerd kan ook eventueel. maar ik mis de klasse van de dashboard zeer simpel gemaakt.
mijn werkgevers hebben een 2016 C220 rijden zo gaar vergeleken met de passat en zo denk ik dus ook over de 3-serie omdat hij kleiner is dat hij toch een minder wegligging zal hebben. de passat is zeker een geweldige auto. liefst heb ik een volkswagen CC vanaf 2013. FL type. maar ben de dashboard een beetje beu geworden kijk al bijna 3 jaar naar de zelfde dashboard. tussendoor heb ik nog een E320 CDI 2004 gehad. dat was een geweldige auto. vorig week nog ff een F10 530D gereden van een vriend rijdt zeker goed.
ik heb ook over een E60 gedacht. maar dan ga ik kwa techniek niet ver op vooruit. de passat heeft een super handig en gebruikelijke dashboard. heel wat ruime opbergvakjes perfecte bekerhouders en noem maar op. goed geregeld allemaal.dat is ook het reden waarom ik toch wil doorbijten voor een F10.
ga van het weekend een 525D bezichtigen. hoop dat alles goed gaat.
en de 1e mod is al bekend. dpf en egr verwijderen, chipje en well done. meer hoef ik niet.
2013+ 3er vind ik ook niet verkeerd kan ook eventueel. maar ik mis de klasse van de dashboard zeer simpel gemaakt.
mijn werkgevers hebben een 2016 C220 rijden zo gaar vergeleken met de passat en zo denk ik dus ook over de 3-serie omdat hij kleiner is dat hij toch een minder wegligging zal hebben. de passat is zeker een geweldige auto. liefst heb ik een volkswagen CC vanaf 2013. FL type. maar ben de dashboard een beetje beu geworden kijk al bijna 3 jaar naar de zelfde dashboard. tussendoor heb ik nog een E320 CDI 2004 gehad. dat was een geweldige auto. vorig week nog ff een F10 530D gereden van een vriend rijdt zeker goed.
ik heb ook over een E60 gedacht. maar dan ga ik kwa techniek niet ver op vooruit. de passat heeft een super handig en gebruikelijke dashboard. heel wat ruime opbergvakjes perfecte bekerhouders en noem maar op. goed geregeld allemaal.dat is ook het reden waarom ik toch wil doorbijten voor een F10.
ga van het weekend een 525D bezichtigen. hoop dat alles goed gaat.
en de 1e mod is al bekend. dpf en egr verwijderen, chipje en well done. meer hoef ik niet.
Laatst gewijzigd door mieske90 op 22 jan 2018, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.