Hallo,
Ik deed mijn raam omlaag en toen omhoog maar hoorde een schurend geluid en nu wil die niet meer omhoog. Ook niet met de hand.
Wat kan dit zijn?
Raam linksachter werkt niet meer
-
Re: Raam linksachter werkt niet meer
hoi waarschijnlijk is de arm lam of hij is uit zijn gelijder je zou hem kunnen vervangen met een goede gebruikte op de sloop heb dat in het verleden ook al meegemaakt dat gebeurde ook zomaar ineens en zeker met dit koude weer daar kunnen ze blijkbaar niet tegen ik hoor het wel grt m43 

Een aantal dagen terug een E39 523i gekocht en deze heeft een merkwaardig probleem,
Links Achterraam werkt andersom, ipv sluiten gaat hij en ipv van open gaat hij dicht.
Wat ook als gevolg heeft dat als ik de Afstandbieding "Lock" lang indruk, normaal alle ramen moeten dichtgaan
maar dan gaat Links achter raam gewoon open..
How to fix this?
Links Achterraam werkt andersom, ipv sluiten gaat hij en ipv van open gaat hij dicht.
Wat ook als gevolg heeft dat als ik de Afstandbieding "Lock" lang indruk, normaal alle ramen moeten dichtgaan
maar dan gaat Links achter raam gewoon open..
How to fix this?
Goede morgen beste Iwan,
Kan het soms zijn, dat men een verkeerd raam mechanisme heeft gemonteerd?
Dus i.p.v. een linkerzijde, dat men een rechterzijde raam mechanisme heeft gemonteerd!
Ik heb het nog niet bekeken, of dat mogelijk is, maar dit is wel het aller eerste wat direct bij mij invalt!
Of een linker motor van de ruiten hebben verwisseld van rechts naar links, dat is ook een mogelijkheid.
Maar ik ga even bekijken of dat wel mogelijk is.
Ik kom er nog op terug.
Wat er misschien ook nog mogelijk is, dat men de bedrading verkeerd gepolariseerd hebben!
Maar ook dit is weer tegenstrijdig.
Meer zaken kan ik mij echter niet bedenken, wat er precies aan de hand is.
Een raar verhaal, als men zo iets vreemds mee mag maken.
Dus is het voorlopig het linker achter raam te openen om te sluiten.
Ik laat het u nog wel even weten, wat de oplossing kan zijn, ik denk het verwisselen van de motor van rechts naar links!
Dat zou de meest bedenkbare optie zijn, de verwisseling van de motor van rechts naar links, beiden draaien precies tegen gesteld!
Met vriendelijke groet,
Ád
Kan het soms zijn, dat men een verkeerd raam mechanisme heeft gemonteerd?
Dus i.p.v. een linkerzijde, dat men een rechterzijde raam mechanisme heeft gemonteerd!
Ik heb het nog niet bekeken, of dat mogelijk is, maar dit is wel het aller eerste wat direct bij mij invalt!
Of een linker motor van de ruiten hebben verwisseld van rechts naar links, dat is ook een mogelijkheid.
Maar ik ga even bekijken of dat wel mogelijk is.
Ik kom er nog op terug.
Wat er misschien ook nog mogelijk is, dat men de bedrading verkeerd gepolariseerd hebben!
Maar ook dit is weer tegenstrijdig.
Meer zaken kan ik mij echter niet bedenken, wat er precies aan de hand is.
Een raar verhaal, als men zo iets vreemds mee mag maken.
Dus is het voorlopig het linker achter raam te openen om te sluiten.
Ik laat het u nog wel even weten, wat de oplossing kan zijn, ik denk het verwisselen van de motor van rechts naar links!
Dat zou de meest bedenkbare optie zijn, de verwisseling van de motor van rechts naar links, beiden draaien precies tegen gesteld!
Met vriendelijke groet,
Ád
Hallo beste Iwan,
Ik heb het eens vergeleken!
Ik ga er van uit, dat het om een verwisseling gaat van de raam motor van rechts naar links.
Want er zit een verschil in de onderdeel nummers!
Het onderdeel nummer van de linker motor is: 51 35 8 252 429
Het onderdeel nummer van de rechter motor is : 51 35 8 252 430
Dat zou het verkeerd omdraaien van de motor verklaren!
Ik zou zeggen, kijkt u maar eens naar de linker zijde, welk onderdeel nummer er vermeld staat op de motor voor de raam bediening.
Ik schat dat er een onderdeel nummer vermeld staat van de rechter motor: 51 35 8 252 430
Alle raam onderdelen kunnen mogelijk van rechts naar links verwisseld worden, en anders om, indien het past.
Maar de werking zal dan ook anders om kunnen zijn, vandaar de andere onderdeel nummers.
Dat doet men niets voor niets op de onderdelen vermelden.
Ik hoop dat hier mee het euvel verholpen zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb het eens vergeleken!
Ik ga er van uit, dat het om een verwisseling gaat van de raam motor van rechts naar links.
Want er zit een verschil in de onderdeel nummers!
Het onderdeel nummer van de linker motor is: 51 35 8 252 429
Het onderdeel nummer van de rechter motor is : 51 35 8 252 430
Dat zou het verkeerd omdraaien van de motor verklaren!
Ik zou zeggen, kijkt u maar eens naar de linker zijde, welk onderdeel nummer er vermeld staat op de motor voor de raam bediening.
Ik schat dat er een onderdeel nummer vermeld staat van de rechter motor: 51 35 8 252 430
Alle raam onderdelen kunnen mogelijk van rechts naar links verwisseld worden, en anders om, indien het past.
Maar de werking zal dan ook anders om kunnen zijn, vandaar de andere onderdeel nummers.
Dat doet men niets voor niets op de onderdelen vermelden.
Ik hoop dat hier mee het euvel verholpen zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Ik had hetzelfde probleem met alle twee mijn achterramen heb in duitsland een site gevonden en twee hagelnieuwe besteld voor €40,-per stuk....bij autodoc