Hallo
Ik had een vraag
Mijn vrindin rijd een e46 323 coupe
Ze wou een andere radio met subwoofer erin hebben
Heb ik een subwoofer erin gezet en de radio vervangen
Het werkde allemaal na een paar slagen van de woofer viel de radio de hele tijd uit (flikkerde en t geluid viel weg daarna kwam die weer) daarna starde de auto niet meer.
Alle zekeringen nagekeken, radio en woofer weer eruit gehaald en nog start die niet.
Halve dashbord eruit gehaald om te kijken of er niet ergens kortsluiting zat.
Hebben de accu opgeladen en nog een bmw x5 eraan gehangen geprobeerd om over te starten maar niks werkt.
Startmotor draaid gewoon rond maar de motor wil gewoon niet aanspringen.
En in 1x is de temperatuur meter op hol geslagen staat helemaal in het rood terwijl de auto al 2 dagen niet gelopen heeft.
Heb al op verschillende forums gekeken daar zeiden ze bij andere problemen dat de accu slecht kon zijn maar de accu is pas 1 maand oud en alle spanning is goed.
Had ook nog gelezen dat de auto in een beveiliging kon gesprongen zijn maar heb geen idee hoe je die eraf moet halen.
Hadden ze gezegd dat je m eens moest proberen te starten met de reserve sleutel maar die hebben we nooit bij de auto gekregen.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?
Zou het zeer op prijs stellen
Bmw e46 start niet na inbouwen radio
Re: Bmw e46 start niet na inbouwen radio
Check de volgende 2 sites eens. 1e geeft aan dat het een zekering van de brandstofpomp kan zijn, de 2e geeft aan dat het blauwe relais van de dde (computer) de oorzaak is.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=684736
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... D-t122481/
Hopelijk kom je hiermee verder.
-edit-
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... st21553333
The needle going to redline is simply a behavior that's exhibited when there's no DME communication. Like I said, my car did the exact same thing when my flash failed. There was nothing wrong with the actual coolant temp sender and the temperature went back to normal as soon as I got a working flash on there.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=684736
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... D-t122481/
Hopelijk kom je hiermee verder.
-edit-
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... st21553333
The needle going to redline is simply a behavior that's exhibited when there's no DME communication. Like I said, my car did the exact same thing when my flash failed. There was nothing wrong with the actual coolant temp sender and the temperature went back to normal as soon as I got a working flash on there.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Bmw e46 start niet na inbouwen radio
Dat zijn wel heel veel klachten ineens. Ik ben geen automonteur maar controleer eens of de massa van je accu naar het chassis wel goed zit. En met controleren bedoel ik niet alleen visueel. Spanningen meten doe je trouwens onder belasting, dus bijvoorbeeld als de startmotor loopt, verlichting aan, stereo aan etc.
Want zelfs al heb je een slechte massa of voeding dan kunnen de meetwaarden gewoon perfect zijn, totdat je stroom gaat verbruiken.
Bedenk verder zelf even welke massakabels en stroomkabels je los hebt gehad (waar heb je de massa van de versterker gemaakt?) en of je er 1000% zeker van bent dat dat nog steeds goed zit. Het uitvallen van je stereo lijkt duidt ook op een probleem met de stroomvoorziening.
Het feit dat je startmotor wel goed draait vind ik opvallend, die loopt (waarschijnlijk) via een aparte kabel vanaf de accu rechtstreeks naar de startmotor. Dus als die écht goed ronddraait dan denk ik dat het eerder in de +12V zit.
Want zelfs al heb je een slechte massa of voeding dan kunnen de meetwaarden gewoon perfect zijn, totdat je stroom gaat verbruiken.
Bedenk verder zelf even welke massakabels en stroomkabels je los hebt gehad (waar heb je de massa van de versterker gemaakt?) en of je er 1000% zeker van bent dat dat nog steeds goed zit. Het uitvallen van je stereo lijkt duidt ook op een probleem met de stroomvoorziening.
Het feit dat je startmotor wel goed draait vind ik opvallend, die loopt (waarschijnlijk) via een aparte kabel vanaf de accu rechtstreeks naar de startmotor. Dus als die écht goed ronddraait dan denk ik dat het eerder in de +12V zit.
Re: Bmw e46 start niet na inbouwen radio
Het probleem met de meter is de CAN-bus, ofwel het netwerk tussen de DME en het dashboard. Daarmee samenhangend kan het zo zijn dat de brandstofpomp niet wordt aangestuurd.
Kun je testen door de achterbank eruit te halen (zitting) en de pomp beluisteren/spanning te meten.
Wat ook kan is een busje starthulp halen en tijdens het starten in het luchtfilter (bij de grille zit de opening) te spuiten. Start de auto dan wel -> brandstofprobleem.
Ik vermoed dat je tijdens het werken aan de radio toch iets hebt losgemaakt (per ongeluk) dat hiermee samenhangt.
Erg onwaarschijnlijk: de startblokkering geeft wel de startmotor vrij, maar de ontsteking niet. Ook dat is een connectie tussen EWS module en startrelais en DME.
Succes,
Rob
Kun je testen door de achterbank eruit te halen (zitting) en de pomp beluisteren/spanning te meten.
Wat ook kan is een busje starthulp halen en tijdens het starten in het luchtfilter (bij de grille zit de opening) te spuiten. Start de auto dan wel -> brandstofprobleem.
Ik vermoed dat je tijdens het werken aan de radio toch iets hebt losgemaakt (per ongeluk) dat hiermee samenhangt.
Erg onwaarschijnlijk: de startblokkering geeft wel de startmotor vrij, maar de ontsteking niet. Ook dat is een connectie tussen EWS module en startrelais en DME.
Succes,
Rob