Wat hier al gezegd is inderdaad:
Alle V8 motoren van BMW krijgen vroeg of laat lekkende klepseals en vrijwel altijd gaat de koelleiding die door het blok loopt lekken. Inmiddels zijn daar nieuwe onderdelen voor (klepseals die niet meer hard worden en een betere koelleiding). Let op bij verlaagde modellen op een hoger bandenslijtage. Check goed of de automaat goed schakelt en geen hickups vertoont. Auto is NIET gemaakt voor stadsverkeer.
Die tools om zelf klepseals en dergelijke te vervangen bestaan en worden door AGA-tools in de markt gezet. Vraag je echter af (afhankelijk van de KM-stand) of je dat met die tools wil doen. Garage rekent circa 4500 euro, dealer 6000-8000 euro en mensen met die tools vragen tussen de 1300-3000 euro ervoor

. Dan krijg je echter de meest efficiënte oplossing en als je het blok toch eruit haalt kun je beter alles wat eronder zit preventief meevervangen zodat je die kosten later niet dubbel krijgt.
Sommige modellen hebben remschijven die bedoeld zijn voor schuine remblokjes. Daar worden regelmatig verkeerde blokken op gezet waardoor je remmen gaan piepen. Geen duur euvel overigens maar wel het vermelden waard. Ik heb 2-3 maanden terug zo'n 25 645ci's/650i/s bekeken en op 2 na hebben ze allemaal lekkende klepseals gehad dus bereid je daar op voor!