Even voorstellen Richard E60 530D Boot

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Richard1965

Even voorstellen Richard E60 530D Boot

Bericht door Richard1965 » 11 aug 2016, 14:16

Beste forumleden,

Het is al enige tijd gelden dat ik me heb aangemeld maar nu stel ik me even voor. Ik ben Richard en woon in Woerden. De reden voor aanmelden is dat ik wat problemen met de motor heb en nog geen oplossing gevonden heb, maar daarover later meer en spreekt voor zich dat ik daar een topic voor zal starten.

Zoals de titel al aangeeft staat er E60 530D Boot. Hoop niet dat ik menig BMW liefhebber tegen het hoofd stoot of juist leuk vinden wat ik met de E60 uit 2003 heb uitgespookt. Om het simpel te maken, ik heb een bootje gebouwd met daarin een E60 530D motor met als doel sneller dan 100km/uur te varen. Een paar foto’s bijgevoegd en zeggen meer dan veel tekst.

Ik hoop niet dat ik van het forum geweerd wordt aangezien het geen auto meer is maar ik weet niet waar ik anders wat technische ideeën en suggesties kan posten. Anderzijds geeft het de veelzijdigheid van BMW weer en is het wat anders dan anders :)

O-ja mijn eerste auto was een BMW 323i maar dat is al zo’n 30 jaar gelden, daarna een Mercedes 190e uit 1985. In de boot heb ik ook nog een Alpha GTV V6 2,5 liter benzine gestaan maar die had te weinig vermogen en koppel onderin.

Het interieur komt uit een BMW E46, buiten de motor zijn ook de kachel en stuurbekrachtiging ingebouwd en wat voor zich spreekt alles wat nodig is om de motor te laten draaien (DDE, brandstofpomp, enz.)

Op dit moment haal ik een snelheid van 70km/h bij een toerental van 3500omw, harder wil de motor om eea reden niet draaien. Om verder te onderzoeken wat dit zou kunnen zijn zal ik later een topic opstarten, bij voorbaat dank voor de nodig reacties en hulp.

Indien er na aanleiding van mijn voorstelrondje nadere vragen zijn of verzoek voor meer foto's zal ik daarop zo snel mogelijk reageren.

Met vriendelijk groet,

Richard

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BMWf20 2.0d

Re: Even voorstellen Richard E60 530D Boot

Bericht door BMWf20 2.0d » 11 aug 2016, 17:05

Had ik de titel toch goed begrepen, toffe boot man, mooi project!!

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 11 aug 2016, 20:07

Welkom mede-530D rijder uhhh vaarder :D

Met mijn gechipte 530D (275pk nu) heb ik met gemak de 240km/h aan getikt dus het lijkt me dat je wel harder dan 75km/h moet kunnen ;). Maar gaat dat niet verdomde hard in een boot? En hoe hard mag ie eigenlijk? Of moet je voor onbeperkt ook naar DLD varen :+

Ik ben zelf niet technisch maar er zijn vast wel forumleden die je verder kunnen helpen :duim:

Richard1965

Bericht door Richard1965 » 11 aug 2016, 21:06

Dank voor de mooie reacties,

De motor is gechipt en motor foutmeldingen zijn weggehaald, maar het lijkt of de dde ergens een safty mode heeft! Vermogen is er ruim voldoende, geen verlies van versnellingsbak, katalysator, als ik gas geef staat is de motor in een paar seconden op toeren maar door slip tussen schroef en water duurt het even voordat de boot op snelheid is. En ja waar mag het, in Nederland mag je op de weg ook maximaal 130.......gelukkig nog geen traject controle of flitskasten langs het water, legaal zijn er plaatsen toegewezen waar je hard mag varen zoals op de lek en Brassemermeer. En of 75km/h hard is dat valt best mee als je in zo'n boot vaart, is net zo'n verschil of je in een kleine auto of een BMW 530 rijd.

Groet,

Richard

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”