Handbak of automaat?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
woutervandriel

Handbak of automaat?

Bericht door woutervandriel » 04 mei 2016, 06:40

Zit me de laatste tijd een beetje af te vragen wat ik moet doen.. Mijn automaat schakelt op dit moment niet heel erg fijn. Kan er nog wel gewoon om rijden, maar het is wel vervelend.

Mijn voorkeur ligt eigenlijk bij een handbak. Wat zouden jullie doen? Ombouwen naar handbak of automaatbak spoelen en weer in orde maken? Automaatbak spoelen is een dure ingreep. Voor dat geld ben ik ook een heel eind opweg voor een ombouw naar handbak. Het ombouwwerk kan ik allemaal wel zelf. Dus dat is het probleem niet.

Ik heb zelf een 325i. Wat voor donorauto's kan ik voor de ombouw gebruiken naast de 325i zelf?

Alvast bedankt! :duimen:

BMWf20 2.0d

Re: Handbak of automaat?

Bericht door BMWf20 2.0d » 04 mei 2016, 17:44

Ik zou mijn automaat spoelen, maar heb zelf een voorkeur voor een automaat, die 200-300 euro zou het mij wel waard zijn.

Als je zelf echter liever een schakel hebt, en je kunt voor rond diezelfde prijs een ombouwoperatie bekostigen, zou ik dat doen.
Uiteraard wel ook meteen de sloopbak voorzien van verse olie en ringen voordat je hem gaat plaatsen, heb je er tijden geen omkijken meer naar...... :ja:

Hier heb je er al een op het oog geschikte voor € 60, -

mikespek

Re: Handbak of automaat?

Bericht door mikespek » 05 mei 2016, 14:54

Vergis je niet in de kosten van een ombouw, en zeker om het goed te doen, nieuwe koppeling is al de prijs van je automaat spoelen.

Kan je niet gewoon zelf je automaat spoelen?
Pan eraf olie eruit, nieuw filter erin en weer verse olie erin, dan vervang je niet alles maar je zal waarschijnlijk verschil merken

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”