535d rauwe koude start en wat blauwe rook
535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Dag allemaal,
Sinds een week of 3 heeft de auto een wat rauwe loop bij een koude start en iets grijs/blauwe rook net na het starten. Dit gebeurd eigenlijk alleen bij de eerste start na de nacht. alle starts gedurende de dag lopen verder prima en zonder rook. De rook is na een seconde of 5 verdwenen. Het is dus uit het niets gekomen eigenlijk. Ik heb ook een standkachel, wanneer ik deze gebruik bij de eerste start in de morgen dan start de motor zonder rook.
Een jaar geleden zijn de gloei bougies en module vervangen. Deze geven ook geen storing in het DDE menu.
Ik heb hier zelf even over nagedacht, en ik vermoed dat het de koelvloeistoftemperatuursensor kan zijn. Mijn theorie is dat hij bij lage temperaturen te veel (te warm dus) meet en daardoor het voorgloeien niet lang genoeg duurt. Het is maar een theorie overigens.
Nu zou ik graag jullie advies willen. Delen jullie mijn diagnose en zou het wellicht ook iets anders kunnen zijn?
Ik ben ook bij een specialist langsgeweest. Deze gaf aan dat het wellicht een lekkende injector kunnen zijn. Dit lijkt mij niet het geval omdat bij gebruik van de standkachel er geen probleem optreedt.
Hebben jullie nog ideeen of ervaring met een vergelijkbaar probleem?
Sinds een week of 3 heeft de auto een wat rauwe loop bij een koude start en iets grijs/blauwe rook net na het starten. Dit gebeurd eigenlijk alleen bij de eerste start na de nacht. alle starts gedurende de dag lopen verder prima en zonder rook. De rook is na een seconde of 5 verdwenen. Het is dus uit het niets gekomen eigenlijk. Ik heb ook een standkachel, wanneer ik deze gebruik bij de eerste start in de morgen dan start de motor zonder rook.
Een jaar geleden zijn de gloei bougies en module vervangen. Deze geven ook geen storing in het DDE menu.
Ik heb hier zelf even over nagedacht, en ik vermoed dat het de koelvloeistoftemperatuursensor kan zijn. Mijn theorie is dat hij bij lage temperaturen te veel (te warm dus) meet en daardoor het voorgloeien niet lang genoeg duurt. Het is maar een theorie overigens.
Nu zou ik graag jullie advies willen. Delen jullie mijn diagnose en zou het wellicht ook iets anders kunnen zijn?
Ik ben ook bij een specialist langsgeweest. Deze gaf aan dat het wellicht een lekkende injector kunnen zijn. Dit lijkt mij niet het geval omdat bij gebruik van de standkachel er geen probleem optreedt.
Hebben jullie nog ideeen of ervaring met een vergelijkbaar probleem?
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
precies wat mijn 35d ook doet...
staat nu bij VanVughtTuning om de verstuivers te laten controleren/ reviseren...
de verstuivers lopen leeg tijdens de langere stilstand, vandaar de wit/blauwe wolk,
dat is slecht verbrandde diesel...
JW
staat nu bij VanVughtTuning om de verstuivers te laten controleren/ reviseren...
de verstuivers lopen leeg tijdens de langere stilstand, vandaar de wit/blauwe wolk,
dat is slecht verbrandde diesel...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na de revisie. Wat ik niet helemaal snap in mijn geval is dat bij gebruik van de standverwarming alles prima gaat zonder rook. Als de injectoren zouden lekken dan zou hij ook te rijk lopen bij een warme start bij gebruik van de standverwarming. De standverwarming verwarmt namelijk alleen de koelvloeistof. De temp sensor die het voorgloeiproces aanstuurt is voor zover ik kan vinden alleen gebaseerd op de koelvloeistof temp.
Laatst gewijzigd door rs13 op 23 feb 2016, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
goed punt !
ik zal met VVT overleggen over de tempsensor....
ik moet ook zeggen dat ik nooit een voorgloei symbool heb gezien...
1 keertje heel kort...
JW
ik zal met VVT overleggen over de tempsensor....
ik moet ook zeggen dat ik nooit een voorgloei symbool heb gezien...
1 keertje heel kort...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Het voorgloeisymbool zie je bij onze autos niet altijd idd. Ik weet niet pcies of en wanneer je hem wel of niet ziet. Maar als je gloeibougies en module goed zijn dan zou dat goed moeten werken. Ik ben benieuwd naar de mening van vvt ook idd. Laat graag even weten.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
komt goed...
gloeibougies zijn onlangs vervangen... geen verschil...
JW
gloeibougies zijn onlangs vervangen... geen verschil...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
er blijken twee verstuivers stuk te zijn...
daar worden twee nieuwe voor gemonteerd...
JW
daar worden twee nieuwe voor gemonteerd...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Ok. Mooi dat er een oorzaak is gevonden. Weet je ook wat er precies kapot was? Lekte de verstuivers of was het sproeibeeld slecht? Of werkten ze helemaal niet?
Ik had zelf overigens vanochtend weer een rookloze start ondanks de nachtvorst.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na vervanging.
Ik had zelf overigens vanochtend weer een rookloze start ondanks de nachtvorst.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na vervanging.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
weet nog niet wat er precies met deze 2 aan de hand is...
hou je op de hoogte !
JW
hou je op de hoogte !
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
En? Al wat extra info gekregen? Is het roken bij koude start opgelost?
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
auto start stukken beter nadat de 2 verstuivers zijn vervangen!
en roken doet hij natuurlijk niet meer sinds de DPF er weer op zit ;-)
ik denk dat ik het gloeirelaiskastje nog ga vervangen...
JW
en roken doet hij natuurlijk niet meer sinds de DPF er weer op zit ;-)
ik denk dat ik het gloeirelaiskastje nog ga vervangen...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Heb je nog steeds 385pk nu de DPF weer terug geplaatst is??
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Ok mooi dat je verschil merkt. Ja inderdaad, met dpf zie je niks natuurlijk. Maar waarom wil je de module vervangen? Geeft hij een foutmelding?
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
yep, maar wel met turbo's met billet wielen en grotere wastegate in de grote turbo,Vintiem schreef:Heb je nog steeds 385pk nu de DPF weer terug geplaatst is??
andere raildruksensor en Wagner intercooler...
hoor van mijn kameraad (vpzeeman) dat als de gloeibougies vervangen worden,rs13 schreef:Ok mooi dat je verschil merkt. Ja inderdaad, met dpf zie je niks natuurlijk. Maar waarom wil je de module vervangen? Geeft hij een foutmelding?
ze meestal ook deze 'controller' vervangen....
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: 535d rauwe koude start en wat blauwe rook
Het zijn wel de originele borgwarner turbo's, alleen iets gemodificeerd?
En wat voor raildruksensor zit er dan in? De originele kan toch ook al hogere drukken aan dan standaard is voor onze auto's, ?
En wat voor raildruksensor zit er dan in? De originele kan toch ook al hogere drukken aan dan standaard is voor onze auto's, ?