Haico E39 525i (van E28 naar * naar E39)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Haico

Haico E39 525i (van E28 naar * naar E39)

Bericht door Haico » 14 okt 2015, 15:01

Hoi Allemaal,

Ik ben Haico. 32 jaar oud. Ik werk als product manager bij een Research & Development bedrijf.

Ik was een lange tijd zo'n persoon die een auto zag als een "ding om je van A naar B te brengen". Het moest vooral functioneel zijn. That's it. Mijn liefde voor mooie auto's (en vooral BMW!) begon nog geen 5 jaar geleden... Het was nèt 2 weken uit mijn ex, waarmee ik 4 jaar mee had samengewoond. Onze auto was van haar (VW Golf 3). Ik wilde eigenlijk al een tijdje een mooie oldtimer kopen. Dat hield zij tegen. De relatie werd verbroken, dus ik kocht zo snel dat ik kon een mooi exemplaar. Haha! Ik haalde een BMW E28 520i uit 1982 (ook mijn geboortejaar) uit het oosten van het land. Ik was direct verknocht. :duim:

Er was van alles mis met de BMW toen ik hem kocht: overal kleine parkeerdeukjes, flinke deuk rechtsachter en een rare ratel in de motor bij ongeveer 3000 toeren. Voor de rest nog 101 cosmetische dingen en elektronische mankementen. Tóch kocht ik hem... want ik wilde graag wat te doen hebben om mijn zinnen te verzetten i.v.m. de relatie die net uit was. Ik wist eigenlijk niet waar ik aan begon. Ik ben wel handig, maar ik had nooit aan auto's gewerkt. Dat was best spannend! Het werken aan de auto ging eigenlijk wonderwel. Het was heerlijk om iets te doen te hebben. Top!

Een paar maanden later werd ik aangereden op een rotonde. Een wat oudere man reed mij aan, PRECIES op de deuk rechtsachter. Eerst vond ik het erg vervelend, maar al snel realiseerde ik me dat zijn verzekeringsmaatschappij mijn deuk ging vergoeden! Vervolgens heb ik voor 250 Euro uit mijn eigen portemonnee ongeveer 15 parkeerdeukjes eruit laten trekken. De BMWwas weer helemaal mooi!