Na 2 jaar vol plezier gereden te hebben ben in mijn 525D e60 ben ik overgestapt naar een e90 320d uit eind 2005.
Nu vroeg ik me af of deze blokken ook de bekende swirl flap / vlinderkleppen probleem hebben?
Op de ene sites lees ik dat het alleen om de e46 en e60 diesels gaat maar er schijnen ook gevallen te zijn van 320ds op e90. Weet iemand of er daadwerkelijk ook problemen zijn met deze blokken op de e90 betreft de vlinderkleppen?
320d 2005 > Wel of geen vlinderkleppen issue?
-
320d 2005 > Wel of geen vlinderkleppen issue?
530i G30 M-performance
-
Re: 320d 2005 > Wel of geen vlinderkleppen issue?
Niemand ???
En dat terwijl de E60 gedeelde van dit forum ermee vol staat
De auto staat nu precies op 2 ton (320D 163pk) maar ik kan bijna niks vinden over problemen met swirl flaps voor deze blokken of zijn hier de swirl flaps gewoon niet problematisch zoals bij de e60 diesels ?
Ik zit nu namelijk met de dilemma of ik deze preventief zal vervangen of niet....
En dat terwijl de E60 gedeelde van dit forum ermee vol staat

De auto staat nu precies op 2 ton (320D 163pk) maar ik kan bijna niks vinden over problemen met swirl flaps voor deze blokken of zijn hier de swirl flaps gewoon niet problematisch zoals bij de e60 diesels ?
Ik zit nu namelijk met de dilemma of ik deze preventief zal vervangen of niet....
530i G30 M-performance
Ze zitten er wel in, maar het zijn niet de probleem gevallen met dit blok. De E46 FL mijn vorige bimmer. had al aangepaste flaps. De metalen. Ik had deze zelf ook verwijderd.
Als je het zelf kan en je bent in een middag klaar dan lekker doen en tegelijkertijd je inlaat reinigen en de in en uitgangen. Zal vast smerig zijn
Als je het zelf kan en je bent in een middag klaar dan lekker doen en tegelijkertijd je inlaat reinigen en de in en uitgangen. Zal vast smerig zijn

-
bedankt voor de info, ik zal ze dan maar uit voorzorg laten verwijderen (rust tussen de oren)
530i G30 M-performance
- largeproject
- Contacteer:
Zitten er wel in, wat nier boven ook al word aangegeven, echter problemen zijn er niet meer, wat niet weg neemt dat ik ze toch ook uit voorzorg heb verwijdert.
Heb toen zelf eerst een luchtinlaat gebruikt gekocht, deze gecleant, vlinderkleppen verwijdert en geplaatst, de oude die van mijn auto afkomt moet nog ergens liggen.
Heb toen zelf eerst een luchtinlaat gebruikt gekocht, deze gecleant, vlinderkleppen verwijdert en geplaatst, de oude die van mijn auto afkomt moet nog ergens liggen.
-
Ik verwijder wervelkleppen bij BMW, ik heb ook een advertentie op marktplaats overigens, maar wat ik nu na een tijd kan vaststellen is dat er geen peil aan te trekken is wat ze waarin gebruikt hebben. Ik merk wel dat de 4cil vaker oude als nieuwe kleppen hebben. Oud zijn de kleine kleppen 22mm en nieuw de grote 32mm. Ik heb ze beide in zeer slechte staat gezien maar ook gewoon nog goed, hoe dan ook ze gaan allemaal uit en je merkt er niets van!! 0,0 en de mensen die wat denken te merken moeten wat meer aandacht aan de weg besteden
Conclusie: altijd eruit halen, baat het niet dan schaadt het niet.

Conclusie: altijd eruit halen, baat het niet dan schaadt het niet.