De auto in kwestie is een 316i uit 1997 met bijna 270.000 km op de teller.
Om een completer beeld te schetsen ga ik even beschrijven wat er gebeurde vandaag met het rijden naar het werk en terug.
Auto startte normaal, gewone rit naar werk, maar zodra ik wil parkeren zag ik dat de uitlaat heel veel witte rook uitspuwde en de motor was zodanig aan het schudden dat de hele auto meeschudde.
Na werk startte de auto redelijk normaal maar er zat wel een extra vibratie in en het toerental was niet zo vast als normaal, tijdens rijden niets aan de hand, ik kom thuis en tijdens parkeren ja begon weer te schudden wanneer stationair maar geen rook...wanneer ik gas bijgeef is word het weer normaal maar onder de 1500~ toeren loopt de motor niet lekker.
Auto heeft net een grote beurt gehad waarbij lucht/olie filters zijn vervangen, olie ,bougies en thermostaat vervangen.
Aantal weken terug een tijdelijke probleem gehad, bij koude start liep de motor ook niet lekker maar was na 30 sec weer goed, na een lange rit op de snelweg was dat probleem opgelost, heb ook nooit geweten wat er daar gebeurde