EWS uitschakelen of synchroniseren met nieuwe motor
EWS uitschakelen of synchroniseren met nieuwe motor
Nu dat ik een motor op het oog heb zoek ik nog de bijpassende ECU. Alleen heeft de M44 EWS standaard. Nu is er een oplossing om een m42 ecu die ook werkt op een m44 er in te zetten, maar die is helaas best zeldzaam.
De schaarse ecu betreft: 0261200990
Nu vroeg ik mij af of de ecu van mijn M43 om te programmeren is naar de m44 ecu. dan heb ik namelijk nog steeds geen ews en hoef ik niet sleutels contactslot en ews module te veranderen en in te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
*Update*
Ik zoek iemand die mijn EWS kan synchroniseren met de nieuwe ecu na de motor swap. Weet iemand een bedrijf of persoon hiervoor?
De schaarse ecu betreft: 0261200990
Nu vroeg ik mij af of de ecu van mijn M43 om te programmeren is naar de m44 ecu. dan heb ik namelijk nog steeds geen ews en hoef ik niet sleutels contactslot en ews module te veranderen en in te bouwen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
*Update*
Ik zoek iemand die mijn EWS kan synchroniseren met de nieuwe ecu na de motor swap. Weet iemand een bedrijf of persoon hiervoor?
Laatst gewijzigd door Sjeppie op 12 mar 2015, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: Ecu om programmeren van M43B16 naar M44B19
Als je al ews hebt moet je gewoon iemand zoeken die je computer aan je ews kan synchroniseren
En anders gaat het om je ews module en je chip in je sleutel meer hoef je niet om te zetten
En anders gaat het om je ews module en je chip in je sleutel meer hoef je niet om te zetten
Ik heb op het moment zover ik weet geen EWS dat is het probleem ookal is het een '98-99 model omdat het een m43b16 betreft. Ik kan het natuurlijk fout hebben.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Volgens mij na 1995 of 1996 hebben ze allemaal ews
Heb ooit een 316i uit 1998 gesloopt en die had gewoon ews.
Anders heb je altijd bedrijven die de ews uit je ecu kunnen schrijven
Heb ooit een 316i uit 1998 gesloopt en die had gewoon ews.
Anders heb je altijd bedrijven die de ews uit je ecu kunnen schrijven
Dan zal ik het handschoenenvakje er maar weer eens uit halen. Ben er ook achter dat ik met een Valet key rond rij ipv een orginele. Goed dat was wel te verwachten met het bedrijf waar het vandaan kwam. Het hele verhaal staat vermeld op mijn showroom.
Dus als ik ews heb kan ik rustig een m44 ecu pakken zonder problemen (buiten het syncen)? ook al zijn die obd2 en is mijn auto obd1.
Ik gebruik de 3de op het moment zonder problemen

bij nader inzien ziet het ijzerwerk er weer het zelfde uit als de master key dus ik gok dat ik nu een reserve gebruik.
Dus als ik ews heb kan ik rustig een m44 ecu pakken zonder problemen (buiten het syncen)? ook al zijn die obd2 en is mijn auto obd1.
Ik gebruik de 3de op het moment zonder problemen

bij nader inzien ziet het ijzerwerk er weer het zelfde uit als de master key dus ik gok dat ik nu een reserve gebruik.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
In Nederland heb je geen obd2 e36 dus als de m44 uit een e36 komt moet het gewoon passen
Ews syncen en gaan
Zolang je maar een sleutel hebt met de gleuf in het midden dan is het goed
Ews syncen en gaan
Nou dat is het geval
Morgen maar controleren of er daadwerkelijk ews aanwezig is en dan maar een bmw programmeur zoeken als het blok er in zit!
Alarm heeft hier niks mee te maken neem ik aan?
Alarm heeft hier niks mee te maken neem ik aan?
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: EWS uitschakelen of synchroniseren met nieuwe motor
Bump
Er is inderdaad EWS aanwezig want in het boekje staat vermeld dat het aanwezig is sinds de facelift.
Weet jij/iemand toevallig iemand die beschikt over deze mogelijkheden. Ik heb namelijk een ecu van een m44b19 gevonden en een blok. ecu en blok komen wel van verschillende auto's. Is dat een probleem?
Er is inderdaad EWS aanwezig want in het boekje staat vermeld dat het aanwezig is sinds de facelift.
mikespek schreef:In Nederland heb je geen obd2 e36 dus als de m44 uit een e36 komt moet het gewoon passen
Ews syncen en gaan
Weet jij/iemand toevallig iemand die beschikt over deze mogelijkheden. Ik heb namelijk een ecu van een m44b19 gevonden en een blok. ecu en blok komen wel van verschillende auto's. Is dat een probleem?
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Nee dat is geen probleem, enkel de ECU, EWS module en de sleutel horen bij elkaar.
Voor de beeldvorming ik heb nu ews in de auto. er komt een m44b19 ecu van sloopauto af en het blok kabelboom bak lmm ect komen van een palet af die al eerder uit een andere sloopauto komen. Wat moet er dan nog gebeuren Ik neem aan de ecu aan mijn ews koppelen? maar waar kan ik dat laten doen.....
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Je moet een ecu, sleutel en ews wat allemaal bij elkaar hoort hebben.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Oh oke! Duidelijk. Dan is dus eigenlijk de enige optie een donor auto?
Dacht ergens gelezen te hebben dat dat omgeprogrammeerd kon worden.
Dat word een donor auto zoeken!
Dacht ergens gelezen te hebben dat dat omgeprogrammeerd kon worden.
Dat word een donor auto zoeken!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Naar mijn weten kun je een ews niet omprogrammeren. Je kunt wel je ews uit de computer laten schrijven.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Maar de manier die jij noemt is vast slimmer en voordeliger gok ik. en dan de sleutel van de ews en ecu vast tapen aan de ring antenne en die ergens verstoppen.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Je kan altijd deze manier proberen:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... com-cable/
Maar of het werkt is een tweede, ik kan helaas ook niks proberen aangezien ik geen kabel heb, ik wil dit zelf proberen voordat ik de swap naar de 6 cilinder ga doen, heb nog een andere DME liggen van een M44.
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... com-cable/
Maar of het werkt is een tweede, ik kan helaas ook niks proberen aangezien ik geen kabel heb, ik wil dit zelf proberen voordat ik de swap naar de 6 cilinder ga doen, heb nog een andere DME liggen van een M44.