ASC / Traction control 328i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bash89

ASC / Traction control 328i

Bericht door Bash89 » 02 mar 2015, 19:34

Goedenavond allemaal!

Kort geleden heb ik mijn startmotor vervangen aangezien deze kapot was.
Hiervoor heb ik toen een aantal onderdelen van het inlaatsysteem losgehaald. Startmotor is toen netjes vervangen en werkt weer perfect, helaas doet mijn traction control het nu niet meer. Op zich natuurlijk geen probleem want driften is gewoon leuk, maar als je gewoon dagelijks heen en weer naar je werk rijdt is het ook wel leuk als het gewoon werkt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ben ik vergeten een stekker terug te zetten die mij nu niet meer op valt of moet het systeem opnieuw ingeleerd worden? Zoja, dan wacht ik nog wel even aangezien de M50 inlaat er binnenkort op gaat..

Oh en als iemand het weet; airbag lampje brand ook, stuur zal er wel een keer af zijn geweest, deze moet waarschijnlijk gereset worden verwacht ik maar beter vragen lijkt mij!

Thanks,
Bas

Bash89

Re: ASC / Traction control 328i

Bericht door Bash89 » 10 mar 2015, 10:50

Niemand die mij hier antwoord op kan geven? :'(

mikespek

Bericht door mikespek » 10 mar 2015, 19:29

Airbag moet idd gereset worden,
Heb je alle stekkers en kabels weer aangesloten na het los halen?
Heeft de auto cruisecontrol? Misschien dat je de gas kabel en de asc kabel geswitcht hebt,
Misschien als je een foto van je gasklep kan laten zien kan ik misschien zien als alles goed zit

mikespek

Bericht door mikespek » 10 mar 2015, 19:31

Uitlezen is ook mogelijk weet je gelijk wat het is.
Ik kan je airbag en asc resetten alleen helaas te ver uit de buurt denk ik (woon omgeving Rotterdam)

deepbass909

Bericht door deepbass909 » 13 mar 2015, 13:43

De ASC-klep zit voor je gasklep. Heb je die los gehad, is de kans groot dat de ASC-klep op dit moment niet meer werkt.

Op deze foto zie je hem duidelijk zitten:
Afbeelding

De openstaande klep is je ASC. Bovenop zit een zwart blokje, die moet aangesloten zijn, want dat is de sensor die de auto gebruikt. Vanaf de klep loopt een bowden-kabel naar de stelmotor bij de veerpoot. Ook die moet uiteraard goed zitten.

Inleren van het systeem is niet aan de orde. De klep doet niet veel meer dan openen en sluiten.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Bash89

Bericht door Bash89 » 13 mar 2015, 15:56

Top, thanks mannen! Ga ik dat nog even nalopen. En voor me airbags zal ik even de computer er aan hangen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”