Angel eyes Bmw e60 (xenon)

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Donnyy-h

Angel eyes Bmw e60 (xenon)

Bericht door Donnyy-h » 17 feb 2015, 10:10

Goeiemorgen , ik ben wat rond wezen googlen omdat ik me angel eyes veller wou hebben dan dat het nu brand
Ik heb een set bij hl automitive gekocht vind het in de avond wel mooi en vel maar overdag is het ietsjes groen
Nu kwam ik op bimmerportal een topic tegen daar hebben ze xenon in hun angel eyes dit leek mijn ook wel wat ik ben van plan om dezelfde set te halen op eBay maar heeft iemand hier ervaring mee ?
Moet de angel eyes aangesloten worden op groot licht of gwn op de normalen aansluiting van de angel eyes ?
En dit zal vast ook een foutmelding geven lijkt me dus zal weg gecodeerd moeten worden lijkt me ?
Iemand een iddee hoe dit precies zit ? Hier de link van nogal een oude topic :gek:

viewtopic.php?f=127&t=31472&start=15
530 D gechipt bij Vught 272pk 700nm. Egr dicht /kat+roet verwijderd
Downpipe eissenman uitlaat

avdakker

Re: Angel eyes Bmw e60 (xenon)

Bericht door avdakker » 17 feb 2015, 10:20

Dat geld alleen bij de LCI modellen en dus van na 2007 als ik het goed heb. De xenon units zitten in een eigen fitting.
Als je ze feller wilt hebben bij de pre-LCI (van voor 2007) dan raad ik de M-tec V3 aan. Het zal echter nooit zo fel worden als die je in dat topic ziet staan.
Het is eenvoudig om de koplampunits te demonteren mocht je ze willen vervangen. De koplamp laten zitten is gewoonweg geen doen.
Ik denk dat we dus eerst moeten weten uit welk jaar je bolide is?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Donnyy-h

Bericht door Donnyy-h » 17 feb 2015, 10:24

Ik heb op dit moment witte leds erin zitten van hl automitive 40 Watt zijn de felste wie ik kon vinden voor mijn bouwjaar , me auto komt uit eind 2006 heb de koplampen erin zitten met xenon lens alleen niet de facelift model met die streepjes bij de knipperlichten weet niet of het bij deze koplamp mogelijk is ?

Degids

Bericht door Degids » 17 feb 2015, 11:05

40W Leds en je wilt nog feller?? Dat gaat niet makkelijk worden!
Oh wacht, ik heb ze gevonden op de HL Automotive site. Het is 40W in totaal, dus 20W per lamp.

Ik heb op Ebay nog andere gevonden, die zijn 24W per lamp. Kan op het werk even niet bij Ebay komen. Ik zal de link vanavond even posten als je dat wilt.

avdakker

Bericht door avdakker » 17 feb 2015, 11:25

Mijn bolide is uit oktober 2006, je hebt dan een Pre-facelift dus heel dat topic met die xenon lampen in de angel eyes is dan niet mogelijk voor jouw.
Ik denk dat je dan uit kunt wijken naar de M-tec lampen. Deze zijn echter ook niet zo fel als je zou willen dus of het een vooruitgang voor je is weet ik niet.

http://www.mteclightingusa.com/product_ ... v3-e60.htm

Ik ben er zelf wel goed over te spreken. Over de HL lampjes zijn nogal wat wisselende meningen.
Voor wat betreft de werking van je angel eyes: er zit 1 lamp per zijde in je koplampunit welke de 2 ringen verlicht middels glasvezel in de ringen.
Voor wat betreft de knipperlichten, dat verhaal snap ik niet helemaal. Ik denk dat je de oranje markeringslichten bedoeld aan de zijkant van je koplampen? Ik heb daar in elk geval een streep oranje licht tijdens het rijden.

Dit effect:
Afbeelding

Voor wat betreft het wattage daar was laatst iemand in een ander topic over bezig. Die 20 of 25 Watt werd blijkbaar ook niet gehaald? Kijk maar naar die M-tec. Die werken met een 3W CREE led en leveren meer licht op als die 20 Watt van HL automotive.

Donnyy-h

Bericht door Donnyy-h » 17 feb 2015, 13:13

Okee bedankt voor de reacties , ziet er ook mooi uit inderdaad die Mtec lampjes wel vrij prijzig 170 euro voor paar ledjes , op je foto zie je ze inderdaad ook goed ziet er goed uit ! Zijn jou overdag ook gewoon wit of zijn ze dan ook groen achtig ? Ik zal als het me lukt even een foto vanmiddag plaatsten ben nog nieuw hiero dus ff kloten haha ,
Wel zonde had eerst ff moeten informeren heb ze gelijk blind besteld uit england :X
weg 50 euries -_-

Donnyy-h

Bericht door Donnyy-h » 17 feb 2015, 13:20

@ de Gids als je die link wil posten graag misschien is het wat ondanks ik de leds van hl automitive erin heb zitten zit ik te denken om mischien die mtec te bestellen alleen vind ze duur en ben niet overtuigd mis kan iemand nog wat foto's plaatsen of hun mening er over geven ? Om mij te overtuigen :gek:

avdakker

Bericht door avdakker » 17 feb 2015, 16:03

Nee hoor, €100 voor een setje:
http://www.ebay.nl/itm/Mtec-BMW-Cree-Le ... 540b7db2b3

(je moet trouwens wel al xenon lampen hebben voor dit type)

tom_il

Bericht door tom_il » 17 feb 2015, 17:32

Xenon lampen is vermeld omdat de Halogeen een ander type van Angel eye hebben.
Totaal zijn er 4 verschillende type Angel-eye lampjes :
- Pre-LCI Halogeen (De enigste met voor elke ring een lampje)
- Pre-LCI xenon
- LCI halogeen (sterkt sterk op deze van Pre-LCI Xenons maar zijn toch verschillend)
- LCI Xenon (H8 type waar sommige Xenons in durven zetten, ik dus niet, komt meestal niet goed op lange termijn)
Allemaal hebben ze dus een ander type angel eye lampje.
525d E61 2007 pre-LCI

DennieV

Bericht door DennieV » 17 feb 2015, 21:26

Misschien dat topicstarter ook naar de 5-serie meet in april komt?
Als het goed is kom ik ook,wil meteen op die dag zien wie de felste AE's heeft alvorens ik bestel :duim:
Denk dat ik uiteindelijk ook voor de Mtec zal gaan.
Misschien een keer een groepsaankoop opzetten met een 5-10 man om een leukere prijs af te dwingen ;)
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Degids

Bericht door Degids » 17 feb 2015, 22:13

Donnyy-h schreef:@ de Gids als je die link wil posten graag misschien is het wat ondanks ik de leds van hl automitive erin heb zitten zit ik te denken om mischien die mtec te bestellen alleen vind ze duur en ben niet overtuigd mis kan iemand nog wat foto's plaatsen of hun mening er over geven ? Om mij te overtuigen :gek:
Hey Donny, ik heb deze zojuist gekocht.
Waarom?
1) Goedkoper dan de andere die ik had gevonden
2) Het is een merk: "Blueseatec" die heel veel met LED autoverlichting doen en die andere is een no-brand

De andere (no-brand) die ik gevonden had, maar niet gekozen heb, is deze.
Daar zeggen ze dat het 25W lampen zijn ipv 24W, maar als je dat gaat verdelen over de 4 LEDS, dan zou je niet op een heel getal uitkomen. Mijn gevoel zegt dat ze daar overdrijven om maar net iets beter dan de concurrent te lijken en bedrijfjes die het niet zo nauw met de waarheid nemen, heb ik dan weer minder vertrouwen in.

avdakker

Bericht door avdakker » 17 feb 2015, 22:29

De M-tec zijn niet de felste maar toch nog goed zichtbaar overdag. Als ik er aan denk zal ik ze overdag eens op de foto zetten met de iphone. Van de andere kant, ze zitten er bij mij al een jaar in zonder problemen of verlies in sterkte. Dat mag ook wat waard zijn.

tom_il

Bericht door tom_il » 17 feb 2015, 22:37

Het aantal watt is een afgerond getal, heeft niets met het aantal LED's te maken. DIt is het verbruik van de led's + electronica. Althans zo zou het moeten zijn, maar is het duidelijk niet. Wat het dan wel is, geen idee.
Marketing dat is het, niks anders.
Aantal watt vergelijken tussen angel eyes, is zoals het het verbruik vergelijken tussen auto's om een idee te hebben hoe snel ze zijn. Het is niet omdat een auto veel verbruikt dat hij ook snel is, en andersom. De minst verbruikende zal waarschijnlijk niet snel zijn, maar of de meest verbruikende daarom de snelste is ??

Daarnaast is er nog de constructie die bepaald hoe goed het licht ingekoppeld word in de ringen.

Maw zonder hulp is er geen beginnen aan om te weten of een product nu goed is of niet. Tis een gok zoals een andere.
525d E61 2007 pre-LCI

Degids

Bericht door Degids » 17 feb 2015, 23:01

Tja, als er staat dat het 6W CREE Leds zijn... Dan vind ik 24W voor 4 van die Leds op 1 lamp wel goed kloppen.
Dat een andere site er dan 25W van maakt, ook zonder te vermelden wat het wattage per Led is, dat vind ik dan minder geloofwaardig.
Bovendien helpt het voor mijn gevoel dat de set die ik gekocht heb, een daadwerkelijk merk is wat ik ook terug kan vinden op internet.
Blijft inderdaad een gok, maar wel een gok met een redenatie.
Time will tell who's right.

tom_il

Bericht door tom_il » 17 feb 2015, 23:20

6W cree leds slaat ook nergens op. Hoeveel watt een Led verbruikt hangt af hoe hard je hem aanstuurt. Deze is gelimiteerd en vooral ook afhankelijk van de temperatuur die deze bereikt.
Daarnaast is er ook een verlies in de electronica, vermelden dat er 4 leds zijn van 6Watt en zonder verlies in de electronica ervoor kan dus ook niet.

Wat men hier probeert te doen met deze wattages, is het vertalen van het wattage van een klassieke gloeilamp (waar de wattage min of meer evenredig is met de output) naar een LED. Alleen bij een LED gaat het om lichtoutput en niet over het verbruik van de LED.

Je bent afgegaan op je gevoel, dat begrijp ik, veel meer is er niet behalve ervaring van andere. Ik wil je er gewoon op wijzen dat die redenering van wattages die je doet geen steek houden. Maar ik snap vanwaar je komt, uiteindelijk wil je ergens een houvast hebben.

Om het nog wat ingewikkelder te maken Cree maakt veel leds, de ene al beter als de andere, ik heb er al zeer vele getest. Feit dat men cree vermeld wil dus daarom ook niet zeggen dat het eindproduct goed is. Dat hangt zoveel meer af van de constructie dan van welke LED's er gebruikt worden.

bottomline is, als klant moet je maar hopen dat het product in orde is.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”