Hoi allemaal,
Na mijn eerste topic werd ik erop gewezen dat het fijn en netjes zou zijn als ik mij eerst even voorstelde.
Terechte opmerking. Mij was echter het voorstel topic nog niet opgevallen. Excuus.
Ik ben Ruud. Ik ben 53 jaar jong en woonachtig in Almere.
Mijn vriendin rijd in een volvo v40 maar deze gaat binnenkort vervangen worden voor een BMW 320D station uit 2007 of 2008. Ik ben mij nog aan het orienteren wat de meest voorkomende problemen van deze auto's zijn. Ben er inmiddels achter dat de turbo het tussen de 180 en 200dkm vaak begeeft.
Na vroeger altijd Opel gereden te hebben met de BMW dieselmotoren, uiteindelijk overgestapt op BMW. Mijn eerste BMW was een normale 530D station met standaard interieur. Hier heb ik nooit lekker in gezeten omdat ik de standaard stoelen van BMW niet diep genoeg vindt.
Nu heb ik alweer 3 jaar een BMW E60 535D High Executive met M pakket en onderstel. Interieur is voorzien van de heerlijke comfortstoelen. Echt ideale stoelen.
De eerste 2 jaar mocht ik met deze BMW nog genieten van 2 jaar BMW fabrieksgarantie die ook vaak gebruikt is. Veel kleine delen zijn tijdens de garantie vervangen maar ook kostbare delen zoals, startmotor ivm kortsluiting en deze veel te veel vermogen trok tijdens starten met startproblemen als gevolg, compleet inlaatspruitstuk ivm met nog steeds onopgeloste storing die niet uit te lezen was. Dit probleem is het soms inhouden en hortend en stotend vaan 100 naar de 140 kruipt, en als ik de auto dan kort daarna stil zet tikt de uitlaat hevig. De uitlaat is dan heel erg heet geworden.
Na het verlopen van de garantie periode geen noemens waardige problemen meer gehad, behalve mijn uitlaat nu en het af en toe hortend en stotend versnellen van de 100 naar de 140.
Ik hoop veel nutige tips hier te kunnen vinden en mijn ervaring met jullie te mogen delen.
Ruudlek E60 535D
Re: Ruudlek E60 535D
Alsnog welkom Ruud !
Leuk dat je jezelf toch nog even voorstelt, wordt erg op prijs gesteld
Verder zijn we hier dol op fotootjes
Heb je vragen over het forum. en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen
Zoek je info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie op het forum, dit voorkomt meestal het onnodig starten van een nieuw topic.
Verder hoop ik dat je voldoende info vind over je probleem en geholpen wordt hier, maar dat komt meestal wel goed.
Uiteraard nog een prettige tweede kerstdag verder en een goed en gezond 2015 namems het gehele BimmerPortal Team
Leuk dat je jezelf toch nog even voorstelt, wordt erg op prijs gesteld

Verder zijn we hier dol op fotootjes

Heb je vragen over het forum. en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen

Zoek je info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan eerst de zoekfunctie op het forum, dit voorkomt meestal het onnodig starten van een nieuw topic.
Verder hoop ik dat je voldoende info vind over je probleem en geholpen wordt hier, maar dat komt meestal wel goed.
Uiteraard nog een prettige tweede kerstdag verder en een goed en gezond 2015 namems het gehele BimmerPortal Team

Welkom Ruud en heel veel leesplezier alhier op het Forum.
Zodra je tijd hebt plaats wat foto's van je BMW zoals @Bart70 het al zei
Voor de rest heeft hij al voldoende gezegd.
Fijne jaarwisseling nog toegewenst.
Zodra je tijd hebt plaats wat foto's van je BMW zoals @Bart70 het al zei

Voor de rest heeft hij al voldoende gezegd.
Fijne jaarwisseling nog toegewenst.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom op het forum Ruud
vervelend dat je probleem met je uitlaat niet verholpen kon worden tijdens de garantieperiode.
hopelijk kan het probleem alsnog worden opgelost met eventueel hulp van onze leden.
een hele verandering voor je vriendin van volvo v40 naar BMW 320D station
foto zijn altijd welkom, zijn we hier gek op.
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 en/of 320D een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
alvast een gelukkig en gezond 2015
vervelend dat je probleem met je uitlaat niet verholpen kon worden tijdens de garantieperiode.
hopelijk kan het probleem alsnog worden opgelost met eventueel hulp van onze leden.
een hele verandering voor je vriendin van volvo v40 naar BMW 320D station
foto zijn altijd welkom, zijn we hier gek op.
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 en/of 320D een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events

alvast een gelukkig en gezond 2015