Ik had ooit al een account, maar ben die gegevens kwijt. En aangezien ik toen toch een andere bimmer had kan een nieuw topic geen kwaad
Me eerste bimmer was een lease E46 320i coupe met M pakket. Ik was toen 25 dus voelde me wel de man hehehe
Anyway dat was in 2002.
Nu is het 2014 en ben ik inmiddels 38 getrouwd en papa.
Ook ik ben net als vele hier fan van BMW. De liefde begon a long long time ago. Ik liep met me moeder in de Jameswatstraat in Amsterdam. Daar stond in de showroom een zwarte E30M
Me vrouw is ook opgegroeid met een vader die BMW rijd E39, E60 en nu een E90, omdat hij alleen is en geen ruime auto wilt.
6 jaar geleden moesten we een andere auto kopen. Ik had een nieuwe baan dus niet meer op de fiets naar het werk. En idem voor me vrouw. We hadden een ouwe Mazda 1.5i.
Dus tja... als je dan samen woont en op zoek gaat naar een andere auto ZOuwwwww je denken appeltje eitje toch. Nou vrouw lief kwam opeens met .... ja schat ik vind een A4 wel erg mooi kunnen we die niet kopen....
UUhhh ja kan wel, maar waarom audi rijden als BMW nog gemaakt/verkocht wordt?
Ga er natuurlijk geen ruzie overmaken dus zij zoeken naar een a4 en ik een E46.
Omdat me vrouw er vooral in ging rijden en KMs maakte moest het een 2.0D worden. Nadeel van een e46 320D zijn de opties.
Ik wilde een FL model met 330nm, sportstoelen, opendak, navi, CD speler en climate control. Tot me verbazing waren de meeste 320D geleverd met een radio casette speler... WTF casette speler??? En 99% met de standaard stoelen. Wat betekend als je de auto een keer een bocht in hoekt je met je aars op de pook zit
KOn gewoon niks vinden en A4tje genoeg natuurlijk.
Najah ze had een leuke gevonden dus een proefrit gemaakt. Was model 2005. Eerrlijk is eerlijk de afwerking is TOP. Stukje rijden. Merkte meteen dat deze gechipt was doe een of ander paard die een LOI cursus chippen had gedaan. Wat viel het rijgedrag tegen zeg.
Na een tijdje zoeken kwam ik een E46 special edition bj 2004 tegen. Het was wel 1.5 uur rijden, maar goed dit was de eerste die voldeed aan mijn eisen.
Ritje gemaakt van 30 min. Met nog akelig fris in me hoofd hoe de A4 reed en de 1.5 uur gereden in de mazda....fuk yeahhhh. Keek me vrouw aan, nadat ze gereden heeft en die zei gelijk dit rijdt 10 x beter dan die audi..
Dus onderhandelen, want ik hoefde geen garantie of onderhoudt en tanken/stofzuigen kan ik zelf wel. Dus 2500 euro van de prijs af. Behoorlijk veel.
Buiten de standaard opties:
Half lederen sportstoelen
OPen dak
climate control,
CC
Electrisch zonnescherm achter
Navi
KM stand 100.000 bij aanschaf
1 vorige eigenaar
Dit is um geworden en we rijden er nog steeds met plezier in.
Met de originele BMW wintervelgen. 215/55 16"

Zomervelgen origineel BMW 225/45 17"

6 jaar zonder problemen mee gereden en nu komen de slijtage onderdelen. Altijd jammer dat die tegelijk komen.
Onderhoudt vind ik erg belangrijk dus elk jaar een grote beurt, maar wel bij een universele garage waar veel BMWs en audi's staan.
Vervangen onderdelen tot nu toe...klop klop
voor draagarmen+fussee
Koppeling+vliegwiel ( hoe dat vliegwiel versleten is snap ik nog niet, misschien te lang door gereden met gare koppeling?? Hij slipte niet..althans niet merkbaar.
Carterventilatie
Rechterachter veer
Ik heb vorig jaar cardan en schakelbak olie laten verversen. BMW zegt dat dit levenslang is, maar dat gaat er bij mij niet in. En vervangen zijn de kosten niet. Schakelde meteen iets soepeler, maar GEEN wereld van verschil.
Airbag sensor mat heb ik in het begin vervangen. Hij is sinds 3 weken ofzo weer een beetje van slag. Dus heb nu zo'n bypass module gekocht, zodat hij altijd ziet dat er iemand zit.
Voor remblokjes
Elk jaar de beurten is alles nakijken. alle filters incl. brandstof filter en vloeistoffen. Ook remvloeistof.
EGR schoonmaken kan prima voor de deur. Die heb ik vorig jaar verwijderd en een nacht in de biotex laten liggen. Als nieuw er weer opgezet.
We wilde begin volgend jaar de auto verkopen en een andere auto kopen. Maar we zijn dit jaar getrouwd en een verbouwing in huis gehad dus de centen zijn op. Jaartje door rijden is geen straf. Hij rijdt nog redelijk zuinig voor zijn leeftijd 1:16. 62L = 1000km rijden.
Enige wat er mis is.. Soms bij een lage snelheid en ik rij 1800 a 2000 rpm dan schokt de auto. Ik vermoed zelf dat dit veroorzaakt wordt door de DPF/roetfilter. Deze is zover ik weet nog nooit vervangen en heb ruim 2ton gereden. Er zijn geen fouten uit te lezen.
Anaywayz...that's my story
Ray
PS. betreft de grap tegen Audi. Een maat heeft een RS6 met een kleine 600pk. BAAS van een wagen