Rob pt - Ik stel me even voor vanuit Portugal

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Rob Pt
Contacteer:

Rob pt - Ik stel me even voor vanuit Portugal

Bericht door Rob Pt » 23 nov 2014, 14:19

Rob; 66 jaar, 11 maanden en 15 dagen oud. Gepensioneerd en sinds 2005 woonachtig in Portugal.
Ik rijd liever motor dan auto! De voorgeschiedenis v.w.b. auto's is nogal divers maar ik moet m'n geheugen teveel pijnigen om ze allemaal op te noemen. (wat ik wel exact weet is dat ik nu aan mijn 36ste motor bezig ben) Het zijn er in ieder geval in al de jaren vanaf m'n 18de heel wat geweest, nieuw en gebruikt en van allerlei merken. Op Volvo en Land Rover na ben ik beslist niet merkentrouw. Op dit moment staan er nog een Volvo S80 en Land Rover Defender bij huis en dat blijft ook zo. Als motoren een Harley Davidson Heritage Softail, een Goldwing GL1800 en een Yamaha TDM 850.
V.w.b. betreft BMW is het nu nog zo:

Afbeelding

Een E65 730d FL van 2008 met 127.000 km op de klok maar vanaf a.s. vrijdag ziet het er zo uit:

Afbeelding
(foto nog van de website van de dealer; mooiere foto's volgen als hij in zijn natuurlijke habitat is aangekomen)

Een E89 Z4 sDrive 2.0i van 2014 met 6033 km op de klok. En voor de critici maar vooral voor de mensen die deze motor niet kennen: downsizen is geen straf en deze motor presteert i.c.m. de 8-trapsautomaat bovengemiddeld.

Meer valt er op dit moment niet te vertellen omdat ik sowieso niet graag mijn hele doopceel op internet zet! Vrienden heb ik ook niet veel maar dat zal wel komen omdat ik geen Facebook account heb ......... :tong:
Wat het gaat worden met mij op dit forum zal de tijd wel leren. O ja, ik wil nog wel eens sarcastisch uit de hoek komen maar dat went vanzelf ........

Groeten
Rob

Edit: de motorgeschiedens vond ik op het Goldwingforum (schoot me ineens te binnen) en staat hier
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 26 nov 2014, 11:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Harley Davidson Heritage Softail 1997
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré MY18
Jaguar XK 4.2 V8 MY09 (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Land Rover Defender Td5 110 Hard Top MY02
BMW 318d Touring Advantage Automaat MY16
Iseki LandHope 165 (trekkertje)

Quadrantz

Re: Ik stel me even voor vanuit Portugal

Bericht door Quadrantz » 23 nov 2014, 14:22

Welkom Rob! Leuke intro :duim:

De 730D ga je dus inruilen? Gebruikte je die om naar NL te rijden?

De Z4 ziet er zeer goed uit! Maar ook nog weinig gelopen dus dat mag ook wel ;).

Veel plezier alvast met de Z4 :)

Rob Pt
Contacteer:

Bericht door Rob Pt » 23 nov 2014, 14:42

Quadrantz schreef:Welkom Rob! Leuke intro :duim:
Bedankt.
Quadrantz schreef:De 730D ga je dus inruilen? Gebruikte je die om naar NL te rijden?
Ja, die is ingeruild. Hij is slechts éénmaal in Nederland geweest maar dat komt omdat al onze auto's en motoren zodanig zijn aangepast dat ze, als ik op de GPS een route naar Nederland heb ingevoerd, al bij het naderen van de Spaanse grens heftig beginnen te trekken in het stuur en terug naar huis willen. Als ik niets invoer dan is de Spaans - Franse grens met veel pijn en moeite nog net haalbaar ........
O ja, voor de duidelijk, wij komen dus ook niet graag in Nederland ....... :)

Rob

Jeremy

Bericht door Jeremy » 23 nov 2014, 16:23

Welkom Rob! Leuke en strakke wagen hoor die Z4, vind het prachtige auto's geworden in de loop van zijn leven.

Ik heb zelf 10 maanden in Portugal, in Évora, gewoond tijdens mijn opleiding, en ben vaak in Beja, Lissabon, Porto en Faro geweest. Leuk land, dat zeker! En om daar met zo'n Z4 over de lokale weggetjes te vliegen lijkt me fantastisch! 8)

Patrick O

Bericht door Patrick O » 23 nov 2014, 18:31

welkom!

Rob Pt
Contacteer:

Bericht door Rob Pt » 23 nov 2014, 18:49

320ciE46 schreef:Ik heb zelf 10 maanden in Portugal, in Évora, gewoond tijdens mijn opleiding,.....
Jouw verblijf in Évora zou maar zo te maken gehad kunnen hebben met wat nu nog mijn eerste hobby is (zie mijn profiel)
Juiste veronderstelling van mij? Oh wacht, even in jouw profiel kijken en ........juiste veronderstelling dus! :)
Onze woonplaats ligt overigens in het District Évora op zo'n 70 km er vandaan.

Rob

Patrickk

Bericht door Patrickk » 23 nov 2014, 19:06

Welkom,

Je oude en nieuwe wagen zijn beide erg mooi.

In je profiel staat demostructoloog? Mag ik vragen wat dat is? Zelfs google vroeg of het goed gespeld was?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Jeremy

Bericht door Jeremy » 23 nov 2014, 19:09

Wat grappig! Inderdaad haha. Ik heb mijn praktijkgedeelte van mijn verkeersvlieger-opleiding in Portugal gedaan, maar voor zover ik weet is dit tegenwoordig zo goed als opgeschort. Ik heb er dus vanaf mei 2010 tot en met januari 2011 gewoond haha, en dan net buiten de stadsmuur aan de noordelijke kant! ;)

Wat vlieg je als ik vragen mag? :)

@Patrick;
Gaat dus om de interesse vliegen haha.

Grtz,
Jeremy

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 23 nov 2014, 19:19

Mooie wagens! Ben wel fan van de 7 series, maar de Z4 mag er ook wezen, zeker in het wit!
En daar waarschijnlijk lekkerder ;)

Rob Pt
Contacteer:

Bericht door Rob Pt » 23 nov 2014, 20:01

320ciE46 schreef:En om daar met zo'n Z4 over de lokale weggetjes te vliegen lijkt me fantastisch! 8)
Dat is nu exact de reden waarom we de 7 omruilen voor de Z4!
320ciE46 schreef: ....... maar voor zover ik weet is dit tegenwoordig zo goed als opgeschort.
Klopt d.w.z. dat er nog steeds een paar van die leskisten staan en ook nog caravans o.a. met NL kenteken. Maar of daar nog leerling-vliegers in wonen weet ik niet. In december 2012 heeft men de boel gesloten en het laatste personeel ontslagen. Ik heb uit de berichtgeving begrepen dat de leerling-vliegers die nog bezig waren of in ieder geval bijna aan het einde van hun opleiding waren, die nog konden/mochten afmaken. Verder heb ik me er nooit meer mee bezig gehouden. Of je het Portugees (nog?) beheerst weet ik niet maar anders: Academia Aeronáutica de Évora fecha portas em Dezembro en Academia Aeronáutica de Évora despede últimos 12 funcionários e "fecha portas" em dezembro
320ciE46 schreef:Wat vlieg je als ik vragen mag?
Zo lang de keuringsarts het allemaal nog goed vindt uitsluitend een Messerschmitt-Bölkow-Blohm Bo 105A met Spaanse registratie; van oorsprong een civiele versie maar deze, die we de onze mogen noemen, is toch ex-Luftwaffe!
Vastvleugelige (toen ik nog werkzaam was): veel types maar geen 'bussen' zoals jij die vliegt. Duidelijker wil ik niet worden........
Patrickk schreef:In je profiel staat demostructoloog? Mag ik vragen wat dat is?
Vragen staat vrij maar helaas kan ik er verder niet op ingaan .......... :gekdoen: Sorry, maar ik denk dat het muntje intussen wel gevallen is!

Rob

Jeremy

Bericht door Jeremy » 24 nov 2014, 17:05

Ik had inderdaad rond juni 2012 bericht gehad dat ze de vliegoperatie daar zo goed als zouden opschorsen. Volgens mij wordt er nog wel recurrent training gedaan, maar komen er geen nieuwe studenten meer. Het zou me niks verbazen als het compleet weg is en het nu echt alleen maar een PPL vliegschool is... Veel instructeurs daar hebben gelukkig ook werk gevonden in de commerciele luchtvaart, alleen zit er tot de dag van vandaag nog maar minder dan 50% van de studenten van mijn lichting in de cockpit... Gelukkig heb ik wel een baan weten te bemachtigen, dus ik mag van dondersveel geluk spreken! :W

Die heli zit er gaaf uit joh! Wil zelf toch ook nog wel eens proberen hoe dat nou vliegt.

Maar inderdaad, momenteel zit ik alleen op de fixed wing vliegtuigen en heb ik een positie bij een Ierse vrachtmaatschappij op de ATR 42 & 72 turboprop. In dit geval is vliegende truck dus meer op z'n plaats dan vliegende bus! :gekdoen:

Ik heb eind Januari waarschijnlijk mijn laatste uurtjes op de ATR, na 1300 uur ervaring on type mag ik waarschijnlijk binnenkort een interne overstap maken naar de 737-400 of de A300-600. :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”