Een nieuwe Touring rijder

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
jklaverstijn

Een nieuwe Touring rijder

Bericht door jklaverstijn » 29 okt 2007, 16:12

Hallo,

Eigenlijk ben ik hier terechtgekomen via e46.nl. Geen idee wat de twee fora onderscheidt maar ik denk dat ik daar de komende tijd wel achter zal komen. Ik ben de trotse Nieuwegeinse bezitter van een zilvergrijze 320D Touring uit 2003 (ex lease). Mijn eerste BMW en het is werkelijk freude am fahren!

De auto is prettig uitgerust: automaat, leer, MK4 dvd navi, xenons, twee verwarmde sportstoelen, regensensor, mf stuur, bluetooth, ...

En ik mis ook een paar dingen die ik niet kan begrijpen in zo'n kostbare auto: de ramen achter zijn handbediend en er zijn geen leeslampjes voorin. Maar ja, ik ben niet eerste eigenaar.

Recent heb ik al zelf wat "gepimpt": getuned naar 180PK/410Nm, AUX ingang en USB voeding en extra 12V in plaats van de achterasbak. Wil nog achteruitrij camera en een betere integratie van mijn Iaudio mp3-speler (bediening via stuur; zal uiteindelijk wel een ipod worden :-(). En de velgen zijn wat krapjes. 16 inch zie ik uiteindelijk liever 17 of 18 worden. Maar dat staat niet hoog op de lijst.

Ik rij momenteel met plezier zo'n 200km per dag. Ik heb nogal wat plannen en vragen Die bewaar ik graag voor een andere gelegenheid. Ik verheug me erop te leren van jullie en wie weet kan ik nog wat bijdragen.

Inmiddels heb ik een foto gevonden. In Italie; deze kar is geweldig om mee door de bergen te slingeren. En tot slot: ik heb nu 170K op de teller sinds mei 2003.

Afbeelding

De foto is gemaakt in Italie ten noorden van het Garda meer. Heelrijk terrein voor een dergelijke auto.

Bob.

Re: Een nieuwe Touring rijder

Bericht door Bob. » 29 okt 2007, 16:28

Welkom op het forum, klinkt als een mooie E46. Veel plezier hier 8)

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 29 okt 2007, 16:52

Welkom op het forum.
Veel lees- en schrijfplezier gewenst. Erg mooie touring en in wat ik vind de mooiste kleur voor een BMW.

Dnl

Bericht door Dnl » 29 okt 2007, 19:23

Welkom op dit forum !
Auto ziet er goed uit! En 170K op de teller, en ex lease? Doe je goed! :duim:..

We hebben in het Ice & Navigatie een uitgebreid topic over iPod aansluitingen :!

jklaverstijn

Bericht door jklaverstijn » 29 okt 2007, 19:35

330dM schreef:Welkom op dit forum! Klinkt goed, da's een hele mooie touring volgens mij, lekker in de opties ook!
Hij is gechipt begrijp ik? Waar heb je dat laten doen en ben je tevreden? V.w.b. je MP3-speler,
ik heb zelf ook een Aux-ingang bijgeknutseld in afwachting van mijn Intravee II.. :! Velgen is
volgens hier iedereen naar op zoek, we hebben zelfs een "velgen gespot" topic, als we iets leuks zien
op marktplaats oid plaatsen we die daar :p Velgen

Ik ben zelf met de auto door de Dolomieten geweest, héérlijke auto's idd voor dat doel! :amen:
Bedankt voor de hartelijke ontvangst. Ik heb hem inderdaad laten chippen, bij Zip Tuning in Utrecht. Het verschil is echt
enorm Met name de tussenacceleratie is bijna te lekker om te weerstaan. Moet me echt inhouden. In de bergen (Dolomieten, Pyreneeen, Cevennen) is het helemaal genieten. Vooral als er niemand mee is ;-). Nadeel is de toegenomen walm. Ik hoop dat een roetfilter dat zal oplossen.

Ik heb zelf ook de Aux ingang gemaakt. Kostte EUR10 en eern paar uurtjes leuk kluswerk. Beter dan het voor een paat 100 laten doen bij de dealer.

Groeten, Jan.
De e46 op de foto is inmiddels (noodgedwongen, diefstal) vervangen door een E61 535D met M pakket, pano dak, automaat, ...

r-meanian

Bericht door r-meanian » 02 dec 2008, 20:44

dddddddddddddddddd
Laatst gewijzigd door r-meanian op 12 mar 2009, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 03 dec 2008, 01:33

Welkom! :)
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”