Banden????

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
servicje

Banden????

Bericht door servicje » 01 mei 2014, 00:44

Onze BMW is nu 2 jaar oud en heeft nu 38.000 km gereden en nu zijn de VOORbanden dusdanig afgesleten dat ze vervangen moeten worden.

Ik vindt dit nogal vrij snel aangezien dit dus niet de aangedreven wielen zijn, maar volgens onze dealer heeft dit te maken met de keuze van BMW voor een sportief onderstel ( heeft volgens hun ook te maken met de historie van BMW )

De rechterband was dusdanig afgesleten dat het textiel zichtbaar was aan de buitenrand van de band, het midden van het loopvlak was nog redelijk.
De linkerband had hier geen symptomen van en ook trok de auto niet een bepaalde kant op bij handen los van het stuur bij ongeveer 100 Km/u.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties, vooral omdat ik het een vreemd verhaal vindt.

Patrickk

Re: Banden????

Bericht door Patrickk » 01 mei 2014, 08:26

Heb je de auto nu zelf 2 jaar, of heb je deze net aangeschaft.
Ik denk toch dat deze niet goed uitgelijnd is of,
de bestuurder heeft de voorkeur om hard door een bocht te rijden (scheuren...)
Kunnen ook banden zijn die al eens van achteren zijn verplaatst naar voren.

Voor banden zijn er goedkopere opties dan de dealer.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

bmwhans

Bericht door bmwhans » 01 mei 2014, 12:16

Het aan de buitenkant afslijten klopt wel,een BMW is uit gelijnd met toespoor op de voorwielen ( beide wielen staan iets naar binnen toe ) dit is idd voor een sportief weggedrag maar zorgt dus voor extra slijtage op de buitenwang.
Wat niet goed verklaarbaar is waarom dat maar bij 1 band is dus uitlijnen is zowiezo verstandig.

servicje

Bericht door servicje » 01 mei 2014, 14:41

Patrickk schreef:Heb je de auto nu zelf 2 jaar, of heb je deze net aangeschaft.
Ik denk toch dat deze niet goed uitgelijnd is of,
de bestuurder heeft de voorkeur om hard door een bocht te rijden (scheuren...)
Kunnen ook banden zijn die al eens van achteren zijn verplaatst naar voren.

Voor banden zijn er goedkopere opties dan de dealer.
Wij hebben deze auto nu zelf 2 jaar is het nieuwe model van de 1 serie en wij hebben hem gewonnen. Wij vinden het alleen heel erg vreemd dat het zo snel gaat. P.S. van scheuren is geen sprake denk ik als de auto een gemiddeld gereden snelheid aangeeft van 53 kmh.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Beens1

Bericht door Beens1 » 02 mei 2014, 10:04

Het is wel vreemd, zeker omdat het een nieuwe auto betreft en het zo snel is gegaan (in twee jaar).
Is er toevallig een keertje een stoeprand of iets anders aangetikt met rechts?

Beste oplossing is denk ik in dit geval toch nieuwe banden erop (hoeft niet persé bij de dealer, maar denk dat je wel runflats hebt) en opnieuw laten uitlijnen.
Mocht je onverhoopt een stoeprand of ander opstakel hebben geraakt (kan ook een gat in de weg zijn geweest), zou je je onderstel kunnen laten checken. Wellicht dat er iets niet helemaal meer lekker is qua rubbers/o.i.d.

servicje

Bericht door servicje » 07 mei 2014, 22:01

Vandaag opnieuw laten uitlijnen, ben benieuwd hoe lang ze het nu vol houden.......... En natuurlijk 2 nieuwe voorbanden. Wel opvallend prijsverschil tussen verschillende filialen van een bepaalde dealer € 125,00 voor uitlijnen of gratis ????? :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”