Kleur can bus high en low bmw e90 2006.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bigboy

Kleur can bus high en low bmw e90 2006.

Bericht door bigboy » 08 mar 2014, 14:57

Mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste kleurcodes van mijn auto (BMW 318i e90 2006),
het gaat hierbij vooral om de draden (kleuren) waar de can low en high doorheen lopen.
Ik heb met veel zoeken wel wat kunnen vinden maar is telkens verschillend kwa kleur.

Ik wil dit graag weten omdat ik aftermarket parkeersensoren in mijn auto heb gebouwd, alleen achteraf kwam ik erachter dat
wanneer ik hem aansloot op me canbus draad die naar me achteruitrijd licht gaat, dat als mijn motor uitstaat de sensoren goed werken, maar als de motor aan staat lijkt het of de unit van de parkeersensoren continu aan en uit geschakeld wordt.

Dit heb ik al geprobeerd te tackelen door een relais schakeling er tussen te zetten. De stroom van het achteruitrijd licht schakelde dan het relais en zo kon het stroom gaan lopen van mijn accu naar de unit toe van de parkeersensoren. Ook dan werkte het systeem alleen als de motor uit staat en doet weer vreemd met de motor aan. ik denk dan ook dat het digitale signaal van de canbus de unit van de parkeersensoren verstoort en zie ik eigenlijk geen andere optie dan een canbusinterface te plaatsen.

Wel heb ik voor het aansluiten van de interface een canbus low en high signaal nodig, om dit aan te kunnen sluiten heb ik de juiste draden nodig en wil ik graag weten welke kleuren dat zijn.

hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groetjes,

Steffan

largeproject
Contacteer:

Re: Kleur can bus high en low bmw e90 2006.

Bericht door largeproject » 11 mar 2014, 21:58

Antwoord hierop heb ik al op een ander forum gegeven.

bigboy

Bericht door bigboy » 13 mar 2014, 13:21

Klopt man, THx :duimen:

bigboy

Bericht door bigboy » 07 apr 2014, 01:29

Toch wil ik proberen om dit anders op te lossen -_- . Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen. Als ik de stroom aftap vanaf het achterlicht krijg ik geen storing bij me auto maar me parkeersensoren werken niet zoals ze het horen te doen (Met motor aan). Het lijkt erop dat de unit ervan tript. Als de motor uit staat is dit geen probleem en werken de sensoren goed, het geluid wat van de unit afkomt is dan juist en tript niet.

Heb dit al geprobeerd op te lossen met een relais schakeling zodat de achteruitrijlicht de relais schakelt, maar ook dan krijg ik hetzelfde :'( .

Mogelijk heeft iemand de oplossing voor mij, heb namelijk heel het internet af gespit maar is weinig over te vinden, althans aftermarket pdc in een bmw e90 (Misschien ook wel logisch :whistle: )

in ieder geval alvast bedankt :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”