Op mijn 18e ben in begonnen met een BMW 316i E36 M-uitvoering, die ik na een jaar verkocht had, gezien ik toe was aan iets snellers. Een Alfa Romeo 156 met 155pk was in eerste instantie niet mijn eerste keuze, maar na een proefrit was ik overtuigd en ben tot de koop overgegaan. Jammer dat ik niet naar mensen geluisterd had, maar deze auto werd uiteindelijk te duur in onderhoud...
Daarna heb ik een tijdje rondgereden in een Fiat Punto'tje, die ik goedkoop heb kunnen kopen, maar eind vorig jaar vond ik het wel welletjes geweest..
Er moest en zou weer een BMW komen!
Na een tijdje op zoek te zijn geweest naar een E36 328i, die overigens of té duur werden aangeboden of erg veel roestvorming hadden aan de bekende plaatsten bij dit model, kwam deze 523i om de hoek kijken.
Op het eerste gezicht zag hij er nog erg netjes uit voor zijn leeftijd en kilometers. Ook de originele staat waarin de auto verkeerde was voor mij al een pluspunt. Vaak zie je ze staan met véél te grote velgen of enorme DTM uitlaten..
Na de proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht. Wat een heerlijke bak! De automatische versnellingsbak (ZF) was eigenlijk het enige wat mij vooraf zorgen baarde, gezien het een zwakke plek is van de e39. Tot op heden schakelt hij nog boterzacht, dus ik heb er wel vertrouwen in.
De auto is écht een hobby voor mij en vind het dus een uitdaging om zoveel mogelijk zelf te doen. Ik heb niet erg veel sleutel-ervaring en hoop hier op 't forum wat handigheidjes te weten te komen of wellicht iemand te kunnen helpen met zijn/haar auto.
Ik hoop hiermee jullie genoeg te hebben verteld over mezelf en uiteraard over mijn auto!