'99 325 TDS Touring wel of niet kopen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
cusux

'99 325 TDS Touring wel of niet kopen

Bericht door cusux » 09 jan 2014, 18:19

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met de onderhandeling over een knappe 325 TDS. Dit zou mijn eerste BMW worden.
De wagen rijdt en schakelt super, turbo pakt exact op. De auto heeft nog nooit op zijn falie gehad.

Wel is de brandstofpomp kort geleden vervangen en is hij voorzien van een nieuwe koppeling set.
De auto start goed bij een koude motor, maar slecht bij een warm blok. Dan kan het circa 4 seconden duren.
Nu heb ik gelezen dat dat kan komen doordat de pomp niet getimed is of dat er vuil richting de verstuivers is gegaan.

Graag zou ik jullie expertise willen aanroepen om te horen of dit inderdaad de oorzaak kan zijn.
De verkoper staat open voor onderhandeling, dus als jullie prijsindicaties voor herstel weten, kan ik nog eens goed nadenken over mijn beslissing.

De auto is nog in zeer goede staat, in 2003 naar NL gekomen vanuit DE en ik wordt mogelijk de 2e NL eigenaar.
Deze laat ik niet graag staan, vandaar mijn hulp vraag.

Groet,

Paul

André1992

Re: '99 325 TDS Touring wel of niet kopen

Bericht door André1992 » 09 jan 2014, 18:53

Hey paul, aller eerst welkom ;), denk dat de meesten het wel ff op prijs stellen als je je ff netjes voorstelt in het voorstel topic. Is een soort van gebruikelijk hier. Zijn er zat die je hier goed kunnen helpen!

Enne je laat het wel ff weten he als je gaat kijken!

Groetjes je broer!
Kalm an... en rap wat..!

cusux

Bericht door cusux » 09 jan 2014, 19:42

Dag broeder,

Idd wel zo netjes.
Hoop dat iemand me hier wat wijzer over kan maken.

en ja, je mag uiteraard mee dan hoor ;-)

Beens1

Bericht door Beens1 » 10 jan 2014, 14:39

Is er echt een nieuwe pomp op gekomen of een gereviseerde.
Ik heb met mijn 320d een pomprevisie gehad en daarna alleen maar problemen met slecht starten en vermogen verlies. Ik heb uiteindelijk de auto ingeruild en die is inmiddels geëxporteerd, dus weet niet hoe hij het nu doet. (had ruim 416k op de teller en was de originele pomp nog).
Maar als de pomp niet goed getimed is, zou hij volgens mij ook niet goed moeten starten bij koud.

cusux

Bericht door cusux » 10 jan 2014, 23:25

Hey Beens,

Klopt inderdaad. Heb even gebeld met een motorrevisie bedrijf. Die wist me direct al te vertellen dat de pomp niet se oorzaak is. Evenmin de verstuivers.

De oorzaak zal of de startmotor of de accu zijn.
Blijkt dat de accu verleden week al leeg stond, dus korting geregeld waarvoor ik een nieuwe startmotor en een nieuwe accu kan halen.

Ja, de 325 is mee naar huis. Morgen helemaal nakijken voor de laatste paar dingetjes.

André1992

Bericht door André1992 » 13 jan 2014, 16:29

Hij gaat as de brandweer... wat mis ik dan toch die 6 cilinder (en dan heeft die *** ook nog een m3 stuurwiel ook ¬.¬) maar gave wagen... paar cosmetische probleemjes maar liep op de weg terug naar huis hartstikke goed en wou as een speer. (ja hij heeft de hele weg zitten glunderen)
Kalm an... en rap wat..!

Dcreator

Bericht door Dcreator » 13 jan 2014, 17:40

We zien de showroom wel verschijnen! ;)

cusux

Bericht door cusux » 13 jan 2014, 18:14

Absoluut komen de foto's nog, maar eerst wat technische probleempjes oplossen.
Het lijkt er op dat er met de brandstof toevoer iets niet goed gaat.

Dikke pluimen zwarte rook als hij koud is en onder in toeren. Als hij warm is een beetje zwarte rook.
Starten wil pas normaal na 2 of 3 keer gloeien, maar dan bokt het blok wel en wisselt het toerental behoorlijk stationair tot hij uit valt.

Het lijkt er op dat het vervangen van de brandstofpomp niet helemaal goed is gegaan of dat de diesel terug de tank in loopt.

Een andere oplossingshoek zouden de slangen zijn. Ik las dat dit kan optreden als er valse lucht wordt aangezogen, maar ik ben slechts een gebruiker.

Misschien dat een van jullie nog een idee heeft?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”