Weer kleine puntjes aan de auto update: 21-02-14

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Tonny123

Weer kleine puntjes aan de auto update: 21-02-14

Bericht door Tonny123 » 07 nov 2013, 21:34

Goede avond iedereen,

Ik zit met een probleem op moment, ik probeerde vanmiddag me auto te starten alleen hij doet niks meer.
Het gaat hierbij om een 318i automaat uit 91, om het probleem zo goed mogelijk te proberen uit te leggen als ik de sleutel erin doe en draai gaan al me lampen enz aan alleen er gebeurd voor de rest niks zoals me startmotor draait niet, me hele motor geeft eigenlijk geen kick. Iemand een idee wat dit eventueel zou zijn? Ow en als ik hem dan 5 a 10 mins laat staan en het dan weer probeer dan slaat me motor wel in 1x aan. Zou dit te maken hebben met mijn startonderbreker? want soms doet hij het dagen wel en soms de hele dag kuren.

M.v.g tonny
Laatst gewijzigd door Tonny123 op 22 feb 2014, 17:24, 3 keer totaal gewijzigd.

bimmer-jeroen

Re: Auto start niet meer...

Bericht door bimmer-jeroen » 08 nov 2013, 12:15

Kan inderdaad de ews zijn (startonderbreker) Maar dan zou je hem toch even moeten laten uitlezen. (daar kunnen zoveel storingen achter zitten)

Of je start relais op je startmotor is niet fijn, of je startmotor zelf heeft een ``dode`` plek Dan wil in die positie er geen stroom door.
(maar omdat jij al zegt maar 10min later werkt ut wel. Dan heeft je motor nog niet gedraaid.. en kan het haast je startmotor niet zijn.

mijn tip:
Uitlezen en zien welke storingen je op je startonderbreking hebt.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

dw70

Bericht door dw70 » 08 nov 2013, 14:26

Batterij. De volgende keer niet proberen op eigen kracht te starten maar overstarten vanaf een andere auto.
Jouw batterij meten in koude toestand, zonder 1 ingeschakelde verbruiker. Dan moet bij een bmw de batterijspanning (e36 en andere modellen van hetzelfde bouwjaar) 12,65V zijn. Is hij dan 12,3V is dit niet ok hoe vreemd het ook klinkt. Het wordt juist kritisch onder de ,65V!

Tip 2: gebruik de volgende keer je reservesleutel eens om je contactslot uit te sluiten, want daar sluipen na jaren van gebruik ook wel eens mankementen in. Zeker als er een bos andere sleutels aanhangt. Door het gewicht trekt je slot scheef. Wordt vaak over het hoofd gezien. Heeft vele auto's al doodgelegd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Tonny123

Bericht door Tonny123 » 08 nov 2013, 19:31

Bedankt beide voor de tips :duim:

Ik ga hem morgen ochtend even langs jan de jong om te vragen hoe veel het eigenlijk gaat kosten om hem even uit te lezen, En een reserve sleutel heb ik helaas niet heb hem met maar 1 sleutel en 1 cv kastje gekocht dus ik ga maar dan ook gelijk vragen voor een setje nieuwe keys, dus hopen op een leuk prijsje natuurlijk. Het zou me batterij ook wel eens zijn want ik heb hem gisteren moeten overstarten via een andere auto want me xenon had kortsluiting gemaakt en me accu compleet leeg getrokken.

dw70

Bericht door dw70 » 09 nov 2013, 00:58

maar waarom vertel je dat van die lampen niet gelijk?

Batterij 24u aan de lader en klaar is kees. Diepontladen accu's hebben deze hersteltijd nodig.

Denk dat het hierbij blijft. Succes!
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Tonny123

Bericht door Tonny123 » 09 nov 2013, 03:41

Omdat dit probleem ervoor al meerdere malen gebeurd is, en ik dacht dat het niet relevant was(niet het slimste lampje ) :whistle: want had me accu een kwartiertje laten opladen via een andere auto. Maar thanks voor de tip ik gooi hem morgen ochtend op de lader dan en maar hopen dat het helpt. alleen 1 vraag moet ik de accu compleet los halen van de auto of kan ik hem opladen terwijl hij nog vast zit aan de auto?

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 09 nov 2013, 08:17

Dan zou ik dat probleem eerst eens aanpakken. Als dit al de zoveelste keer is. Verder vind ik het ook vreemd dat je xenon kortsluiting kan maken. Dit zijn over het algemeen goed geïsoleerde kabels.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

jitzzzze

Bericht door jitzzzze » 09 nov 2013, 10:01

Accu echt losmaken van de auto tijdens opladen.
E36 318tds touring, montrealblau.

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 09 nov 2013, 15:52

Even een aanvulling van mijn zijde wat betreft de EWS

De bmw is van 1991 zoals hij vermeld en hebben deze nog geen EWS codering maar meestal gewoon een alarm met afstandbediening kastje ;)
Dit kan een originele bmw alarm zijn of TEX-alarm of VDO enz enz..
Dat EWS codering in sleutel en contact slot begint pas in eind bouwjaar 1994
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Tonny123

Bericht door Tonny123 » 09 nov 2013, 17:13

Ok mooi dus het kan me contactslot gelukkig niet zijn, en inderdaad ik heb een sleutel met een los kastje eraan orgineel van bmw. En ik heb nu alweer 2 dagen gereden zonder problemen heb geen problemen meer gehad, heb ondertussen ook alweer bijna 300km gereden voor de fun. Het blijft toch een lekkere auto om in te rijnde :love: . maandag word me accu voltage nagekeken heb een afspraak staan bij een accu handelaar die had helaas vandaag geen tijd meer om me er even tussen te stoppen. dus maandag weer een update.

Thx voor de massa hulp :duimen:

Tonny123

Bericht door Tonny123 » 18 nov 2013, 08:43

Kleine update: Accu opgeladen daarna geen problemen meer gehad tot gisterochtend, ik had me auto gewassen bij de pomp daarna gestart 3 meter verder gereden waar ik me banden kon oppompen motor uit dat gedaan motor aan prima en ik rij naar de pomp om te tanken en nadat ik de auto weer wou starten stond ik dan weer stil... Dus ik sleutel 1 slag gedraaid zodat wel me lampjes op de dash aangaan me auto in Neutral gezet en toen starten hij wel weer. Dus iemand mischien tip wat het dan zou kunnen zijn een eventuele sensor in me schakelbak waardoor hij niet meer in Parking start en wel in Neutral?

dw70

Bericht door dw70 » 19 nov 2013, 10:31

het oude batterij probleem staat los van je Neutral/Park switch.
Normaal zou ik de switch even doormeten of deze juist schakelt. Hij kan ook aan zijn einde zijn. Ook dat onderdeel kan wel eens kapot gaan net zoals een achteruitrijschakelaar.

Tonny123

Bericht door Tonny123 » 20 jan 2014, 22:37

Kleine update: Sinds de accu weer opgeladen is volledig geen problemen meer gehad met niet starten in P/N.

Alleen nu komt er weer een stel problemen de hoek omrijden.

1. Zodra ik rij en rustig rem en weer optrek schud de auto hevig, alsof ze haar kont schud de hele tijd.
2. Als ik de snelweg oprij begint me rechter voorwiel zeer hevig te stuiteren / schudden als ik me stuur heel licht indraai om de bocht te maken totdat ik eigenlijk de bocht strak neem.
3. Al sinds het begin dat ik de auto heb hoor ik rechts achter een soort metalig schavend geluid wat komt en gaat tijdens het rijden. Het lijkt wel de wiel lager alleen je hoort hem nooit 100% alleen tijdens toeren maken maar zodra je rijd hoor je hem wel lastig schurend/ schapend geluid alsof het in me aandrijving schuurt.
4. Rechts achter hoor ik een doffe klap als ik op een drempeltje of putdeksel rij, ik denk zelf me schokbreker en /of de bevestigings punten die lam zijn.

ClOwN

Re: Weer kleine puntjes aan de auto

Bericht door ClOwN » 21 jan 2014, 12:36

nr4: hoeft niet je schokdemper te zijn....kan ook je draagarmrubber zijn...aangezien je aangeeft het ook al te horen als je over een putdeksel rijd
Bmw e36 316 Sedan verkocht
Bmw e36 318IS Coupe verkocht
Bmw e36 325 Coupe verkocht
Bmw e87 116 in bezit

DennisV32

Re: Weer kleine puntjes aan de auto

Bericht door DennisV32 » 21 jan 2014, 13:08

Inderdaad het draagarmrubber voor je achterwiel. Bekend zwak punt, ik had hier ook last van.
Is de auto ook erg zoekerig met spoorvorming? Kan ook de rede zijn van het trillen in het stuur dit was bij mij na 2x uitlijnen nog steeds aanwezig, na vervanging van het rubber was dit ook verdwenen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”