DTC en Handrem lampje brand oranje

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
samantha1986

DTC en Handrem lampje brand oranje

Bericht door samantha1986 » 03 aug 2013, 15:20

Hallo allemaal,

Ik moet mezelf natuurlijk even voorstellen voordat ik mijn vraag ga stellen: mijn naam is Samantha en ik kom uit t Belgisch limburg, ik heb onlangs een BMW 116i gekocht. Dit is mijn eerste BMW en ik heb totaal geen verstand van auto's.
Zo nu mijn vraag, hopelijk krijg ik wat antwoorden zonder al teveel technische termen / afkortingen, want dat snap ik het nog niet.

Ik startte vandaag mijn auto en OPEENS brandde er 2 lampjes, in het BMW boekje (duits) kwam ik erachter dat het de DTC lampje is en de handrem lampje. Wat betekent dat? Kan ik hiermee doorrijden of moet ik ASAP naar de dealer? Ik hoor het graag, alvast bedankt!

nassje

Re: DTC en Handrem lampje brand oranje

Bericht door nassje » 03 aug 2013, 15:30

Ten eerste welkom hier op t forum.

Ten tweede denk ik dat het je ABS sensor is die defect is, maar soms helpt t ook om ze ff in te spuiten met wd40 dit ivm vuil die storingen kan geven.

Ik weet het niet helemaal zeker maar ik weet wel dat er meerdere leden hier zijn die het met ckerheid kunnen zeggen.

Ongeacht dit probleem wens ik je nog vele km plezier met je BMW.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”