Hoe telefoonboek MK4 navi aanmaken * OPGELOST*

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
frankko

Hoe telefoonboek MK4 navi aanmaken * OPGELOST*

Bericht door frankko » 06 feb 2013, 14:13

Hallo,

ik heb mijn samsung Galaxy zojuist gepaird met mijn MK4 systeem en dit is succesvol verlopen. Ik heb alleen geen idee hoe ik telefoonnummers in het telefoonregister van dit systeem kan zetten. Via bluetooth verzenden lukt niet. Stonden wel allemaal telefoonnummers van de vorige eigenaar in welke ik heb verwijderd dus het systeem werkt wel. Heb werkelijk waar geen benul.

Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door frankko op 07 feb 2013, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
e46 320i touring M

Maestroxl

Re: Hoe telefoonboek MK4 navi aanmaken

Bericht door Maestroxl » 06 feb 2013, 17:35

Als ik me het goed herinner kan je door visitekaartjes te versturen via bluetooth je nummers naar je auto uploaden.
(contacten importeren/exporteren, dan visitekaartje verzenden via,,)

frankko

Bericht door frankko » 07 feb 2013, 11:18

Dit heb ik geprobeerd maar lukt niet. Telefoon geeft aan dat ontvangende apparaat verzoek weigert. Heb er alleen een duitse gebruiksaanwijzing bij waaruit ik niet wijs word.

Dit is trouwens de 2e samsung galaxy waarbij dit niet lukt. Kan dus niet aan de telefoons liggen.
e46 320i touring M

frankko

Bericht door frankko » 07 feb 2013, 12:13

De engelse handleiding gevonden en gelezen maar ondanks dat mijn engels vrij goed is word ik er niet wijs uit.

If a manual transfer of the adress book must be made, the ULF must be in setup mode for manual transfer. The corresponding data can then be transferred. If phonebook data is modified while the phone is wirelessy connected tot the vehicle the changes will not be displayed in the vehicle if the phonebook is scrolled via the steering wheel or display screen, changes will only be transferred the next time ignition is cycled.

Ik begrijp dat de ULF (navi) in de setup mode moet staan. Geen idee wat de setup mode is.
e46 320i touring M

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 07 feb 2013, 14:10

Dat kun je met INPA doen.
Maar normaal gesproken wordt je telefoonboek automatisch overgestuurd. En als je tussendoor wat wijzigd, dan worden de gegevens na de eerstvolgende aanmelding bijgewerkt. heb je in je telefoon niet iets staan die gegevensoverdracht blokkeert ?
En het is dus niet je MK4 die dit afhandelt, maar je ULF. MK4 is je navigatie unit.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

frankko

Bericht door frankko » 07 feb 2013, 15:09

Dit is de 3e telefoon waarbij het niet lukt en de telefoon geeft aan dat het ontvangde apparaat het verzonden item weigert dus lijkt mij sterk dat het aan de toestellen ligt. Tevens kan ik via blauwtand wel gewoon nummers naar een ander toestel sturen. Maar wat is INPA?
e46 320i touring M

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 07 feb 2013, 15:14

INPA is een diagnose programma om BMW uit te lezen. Ik vermoed dat jij als tweede toestel staat gepaird en dat hij daarom de gegevens niet pakt. je moet de eerste pairing (van de vorige eigenaar verwijderen) en ook jouw pairing. daarna kun je opnieuw pairen en zal het wel lukken. Een ULF kan geloof ik tot 4 toestellen pairen. maar ik denk alleen maar 1 telefoonboek. het is namelijk een beetje een out-dated systeem.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

frankko

Bericht door frankko » 07 feb 2013, 16:59

Heb even gegoogeld op engelse pagina's en de oplossing gevonden. Ik heb eerst alle gekoppelde apparaten verwijderd door knop op middenconsule 3 sec. vast te houden, contact op stand 1 en daarna nog 10 seconden vasthouden. ULF gaat dan 3 x piepen en gooit alle gekoppelde apparaten eruit.

Nieuwe aangemeld volgens normale procedure maar kan nog geen telefoonnummers overgooien. Dit systeem is op de markt gekomen toen we nog sms'ten dus is niet gemaakt voor de smartphone. Het overzetten van nummers kan ook handmatig en dit doe je als volgt;

- knop middenconsule 3 sec. vasthouden
- contact op stand 1 en knop middenconsole na 3 seconden loslaten.
- ULF gaat pairen maar dit niet doen want telefoon is reeds gepaired.
- Je kan nu telefoonnummers uit je lijst dmv een visitekaartje via BT naar de ULF verzenden. (kan zijn dat je de nummers van SIM naar telefoon moet verplaatsen)
e46 320i touring M

Marcel RSD

Re: Hoe telefoonboek MK4 navi aanmaken * OPGELOST*

Bericht door Marcel RSD » 07 feb 2013, 18:26

Klopt dus in weze met wat ik je vertelde.

Mijn Nokia kan gelukkig wel het telefoonboek uitwisselen. Maar ja, ik heb geen smartphone :whistle:
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”