Verongelukt met de 540 in de regen

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DS92

Verongelukt met de 540 in de regen

Bericht door DS92 » 14 okt 2012, 15:33

Mede beemer rijders, het is inmiddels al bijna 2 weken geleden dat ik een ongevalletje met de touring gehad heb. Omdat ik al die tijd met die auto bezig was nu even tijd om 't te posten en met jullie te delen..
Wat is er nou gebeurt? Ik reed op mijn vrije maandagmiddag even mijn moeder naar haar werk en bij de afrit Wognum, vanaf Hoorn, op de A7 nam ik de afslag welke in een flauwe bocht links omhoog loopt. Een heel veradelijke bocht aangezien er de afgelopen jaren heel wat uit die bocht gevlogen zijn!
Maargoed, ik kom de afrit af met een gangetje of 80 á 90 wat daar prima kan je laat hem gewoon uit rollen. En halverwege in het meest linke stuk breekt de achterkant spontaan uit, meteen het gas los en tegen sturen maar dat mocht al niet meer baten helaas.. :( het ging veel te snel en voor ik het wist gleed ik over de middenberm zo de andere rijbaan op en daarna vol het talud af. Al naar beneden toe glijdend 1 boom weten te ontwijken en in een greppel beland die ons heeft gered een 2e boom te raken. Alle twee ongedeerd uit de auto gestapt maar wel geschrokken en zelf kapot om de auto zo te hebben moeten zien. Kwaad op mezelf dat ik beter had moeten weten met die regenval en spekgladde weg na weken lang zulk mooi weer! :bang: Al met al goed vanaf gekomen en de bmw afgevoerd naar de loods van een paar kennissen.

Op de foto's scheen het zonnetje alweer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De beruchte wognum bocht, ik ben maar 1 van velen
Afbeelding
Afbeelding
1700kg beemer trok de vrachtwagen om, snapte ook niet waarom hij de truck niet overdwars op de weg plaatste.

Quadrantz

Re: Verongelukt met de 540 in de regen

Bericht door Quadrantz » 14 okt 2012, 15:55

Pffff mooi k*t man! :( :(

Lijkt me ook echt K*T om je beemer zo te zien maar het belangrijkste blijft toch dat je mede passagiers en jezelf er ongedeerd uit stappen! Afgelopen donderdag had ik ook flink wat regenbuien (zeg maar eerder zware storm) onderweg en merkte toen ook flink verschil met toen het droog was. Sommige stukken maar 80/90 gaan rijden op de rechterbaan.

Weet je al ongeveer wat de schade is en hoeveel het gaat kosten?

Suc6 ermee! :duim:

335Rick

Bericht door 335Rick » 14 okt 2012, 15:57

Gelukkig hebben jullie niks,Da,s het belangrijkste :duim:
Hoe is het verzekeringswerk afgehandeld?
Is tie weer gemaakt?

DS92

Bericht door DS92 » 14 okt 2012, 15:57

Omdat ik een ander baantje heb, had ik vorige week gelukkig in ieder geval de hele week vrij en tijd om de 5er op de brug na te kijken en vast te stellen hoe we ervoor stonden. Diezelfde week alles weer opgebouwd om hem weer levend te krijgen! En ja.. wat was er nu allemaal tebarst he -_-
Voorbumper
Koelvin
Airco koeler
Stuurbekr. Oliekoeler
Radiateur
Visco Fan
Binnenkappen Wielkasten
Slangen van de koplamp sproeiers
2 sierlijstjes onder de koplampen
(nieuwe radiateur moet nog een nieuwe sensor hebben die schijnlijk de koelvin aanstuurt te draaien want dat doet ie momenteel niet, en ik heb het motortje wel getest)
Belangrijkste was dat het frame totaal geen kickje heeft gehad wat toch weer bewijst dat BMW's keiharde wagens zijn. ;)

Al met al een aardig leuk lijstje wat me nogal wat mocht kosten! Gelukkig heb ik een BMW Garage/sloper die alles had liggen en ik zo aan de slag kon.. na 36 uur sleutelen verdeeld over 3 dagen hoorde ik eindelijk wat ik zo miste en dat waren die 8 heerlijk grommende bulls! Dit was tevens ook meteen een kans om een M5 Look voorbumper te plaatsen :)

Afbeelding
De spare parts from a 7 and 5er
Afbeelding
de gesneuvelde delen
Afbeelding

Het is nu een kwestie van opnieuw opbouwen in de loop van de tijd, want de bmw heeft ook wat cosmetische schade links voor en rechts achter opgelopen. Ook moet ik nog een M5 look achterbumper bestellen, en dan een afspraak maken bij mensen als Maxiperformance voor een custom rvs M5 look uitlaatsysteem, aangezien de einddemper (weer) gescheurd is en de pijp vanaf het midden toch al van habibab-kwaliteit is meteen goeie troep eronder! Voorlopig blijft ie dus toch wel in mijn bezit. En uiteraard houd ik jullie de aankomende maanden op de hoogte :roll:

DS92

Bericht door DS92 » 14 okt 2012, 16:00

Het kostenplaatje was deels bekend ja! Maar omdat ik gelukkig alles zelf op de brug gedaan heb, heeft het me een schaarse 2000 euro gescheeld van wat het eigenlijk had moeten kosten. Dat moeders en ik er heelhuids uitgekomen zijn is inderdaad het belangrijkste, voelde me er niet prettig bij dat zij ernaast zat!

Hij rijd nu wel weer ja, niet de knapste meer maar onder die onafgewerkte buitenkant schuilt nog altijd ijzersterk en goed onderhouden materie ;)

tevens ook meteen even rechtsachter het wiellager verwisseld wat echt gebeuren moest. Die loeiende koe is dus ook eindelijk weg :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door DS92 op 14 okt 2012, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

DS92

Bericht door DS92 » 14 okt 2012, 16:04

335Rick schreef:Hoe is het verzekeringswerk afgehandeld?
Verzekerings technisch krijg ik niets terug of wat dan ook. Er was geen ander voertuig bij betrokken en zelf ben ik niet All-risk verzekerd. Uiteraard zijn sleepkosten wel voor de verzekering..

Oom agent en zijn collega kwamen nog wel even interessant doen. Ze wezen mij erop "dat het toch niet zo'n bijzondere auto is en dat je je er niet zo druk om moet maken. Want wat is het? een 6 cilinder? Maak jij je maar druk om je moeder dan wil ik je rijbewijs en papieren ondertussen even zien."
Ja en bedankt voor je medeleven he vuile schoft :|.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 14 okt 2012, 16:10

Het blijven agenten zie je wel.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

DS92

Bericht door DS92 » 14 okt 2012, 16:17

Inderdaad. Maarja wat doe je eraan ze verrot schelden had me alleen maar meer ellende opgebracht

nog 1 fotootje van hoe de 540 er kaal opstond met alleen voorframe en koelvin gemonteerd
En deze koelvin is uniek want hij bestaat uit 5 verschillende koelvinnen. Van alle goeie delen 1 knappe gemaakt
Afbeelding

Vliet

Bericht door Vliet » 15 okt 2012, 07:41

Dat is wel minder ja zo'n schuiver. En die agent zou je idd een beuk verkopen met zn bijdehandte opmerkingen. :gek:

Maar errug mooie auto. Leuk ook zo'n 540 met handbak, zie je niet vaak. Succes met de opbouw en hopen dat je snel weer de weg op kan.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 16 okt 2012, 15:04

pfff zo'n agent zou je wel bij zijn nek kunnen grijpen jah, zeker als je net zo iets hebt meegemaakt! :(

en dan vinden ze het raar dat ze steeds minder respect krijgen... maar ach, daar moet je je maar weinig van aantrekken!

goed te zien dat je 540 langzaam weer tot leven komt, en er zo te lezen/zien beter uit gaat zien als tevoor!

DS92

Bericht door DS92 » 16 okt 2012, 22:48

Ja inderdaad in de loop der tijd zal ik hem steeds verder opbouwen.
Hik momenteel wel weer tegen wat dingen aan zoals de elektrische fan die niet lijkt te draaien, voorheen hoorde ik 'm altijd zo mooi loeien als ie warm was.. heb begrepen dat de koelwater temp. sensor/meter links van het expansievat hiervan oorzaak zou moeten wezen :s er zit nu een koelvin op met 2 trappen ipv de 3 wat fabrieksaf is maar dit zou geen punt moeten zijn. Het motortje had ik wel getest so I don't get it.

Uiteraard moest van de week mijn einddemper en een stuk pijp op twee plekken ook weer eens scheuren waardoor ik nu voor de 2e keer zonder einddemper rijd -_- man ik kan niet wachten tot ik dat compleet nieuwe systeem eronder heb zitten! :///m:

Kevv18

Bericht door Kevv18 » 19 okt 2012, 11:06

Gelukkig komt die er weer boven op!

kotje

Bericht door kotje » 28 okt 2012, 17:41

hoe staat die op dit moment voor?

gr

kotje

DS92

Bericht door DS92 » 07 nov 2012, 16:42

Momenteel nog steeds hetzelfde. Vanaf volgende maand zo hoop ik de eerste verbeteringen te zien, moest deze en volgende maand eerst nog wat regelen. Eind deze maand gaat ie ook voor APK, waar ie in principe zo doorheen zou moeten rollen.. ik post zodra er nieuwtjes zijn guys :duim:

kotje

Bericht door kotje » 07 nov 2012, 22:51

mooi man.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”