Mede beemer rijders, het is inmiddels al bijna 2 weken geleden dat ik een ongevalletje met de touring gehad heb. Omdat ik al die tijd met die auto bezig was nu even tijd om 't te posten en met jullie te delen..
Wat is er nou gebeurt? Ik reed op mijn vrije maandagmiddag even mijn moeder naar haar werk en bij de afrit Wognum, vanaf Hoorn, op de A7 nam ik de afslag welke in een flauwe bocht links omhoog loopt. Een heel veradelijke bocht aangezien er de afgelopen jaren heel wat uit die bocht gevlogen zijn!
Maargoed, ik kom de afrit af met een gangetje of 80 á 90 wat daar prima kan je laat hem gewoon uit rollen. En halverwege in het meest linke stuk breekt de achterkant spontaan uit, meteen het gas los en tegen sturen maar dat mocht al niet meer baten helaas..

het ging veel te snel en voor ik het wist gleed ik over de middenberm zo de andere rijbaan op en daarna vol het talud af. Al naar beneden toe glijdend 1 boom weten te ontwijken en in een greppel beland die ons heeft gered een 2e boom te raken. Alle twee ongedeerd uit de auto gestapt maar wel geschrokken en zelf kapot om de auto zo te hebben moeten zien. Kwaad op mezelf dat ik beter had moeten weten met die regenval en spekgladde weg na weken lang zulk mooi weer!

Al met al goed vanaf gekomen en de bmw afgevoerd naar de loods van een paar kennissen.
Op de foto's scheen het zonnetje alweer.

De beruchte wognum bocht, ik ben maar 1 van velen

1700kg beemer trok de vrachtwagen om, snapte ook niet waarom hij de truck niet overdwars op de weg plaatste.