Ervaring met Bilstein? advies nodig!
Ervaring met Bilstein? advies nodig!
Hey gasten!
ik ben aan het kijken voor wat betere schokdempers achterop, heb er nu normale Monroe's onder, maar vind ze nogal veel doorveren e.d. (zeker met de redelijk brede zomervelgen nogal vervelend mbt aanlopen)
dus ben op advies gaan kijken voor Bilstein schokdempers achterop!
nu heb ik de B4, en de B6 variant gevonden....
echter, ik weet niet zo goed welke ik zou nemen?
is de B6 een leuke extra voor de sportievere rijder, en heb je met een B4 ook een goed resultaat? of is deze kwalitatief echt een must vergeleken met een B4?
ik twijfel enorm, scheelt toch nog wel wat in aanschafprijs namelijk!
ik ben aan het kijken voor wat betere schokdempers achterop, heb er nu normale Monroe's onder, maar vind ze nogal veel doorveren e.d. (zeker met de redelijk brede zomervelgen nogal vervelend mbt aanlopen)
dus ben op advies gaan kijken voor Bilstein schokdempers achterop!
nu heb ik de B4, en de B6 variant gevonden....
echter, ik weet niet zo goed welke ik zou nemen?
is de B6 een leuke extra voor de sportievere rijder, en heb je met een B4 ook een goed resultaat? of is deze kwalitatief echt een must vergeleken met een B4?
ik twijfel enorm, scheelt toch nog wel wat in aanschafprijs namelijk!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Ervaring met Bilstein? advies nodig!
Bilstein is een uitstekende keuze
. De B4 is een goede vervanger voor de standaarddemper en is vergelijkbaar. De B6 is een sportievere demper en wat stugger, maar je hebt er wel een hele fijne wegligging door. Sturen gaat een stuk directer. Ikzelf heb de standaardset vervangen door de B8 met Eibach Pro-kit, oftewel de B12 Pro-kit.
De B8 is in principe dezelfde demper als de B6 maar dan met een verkorte zuiger speciaal voor verlaagde veren als de Pro-kit. Mijn auto is dus verlaagd. Vooral in bochten merk je dat overhellen een heel stuk minder is. Ik ben er zeer tevreden over.
Kwaliteit kost geld, dat zeker. Kijk eens bij http://www.gripendo.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes, Jos

De B8 is in principe dezelfde demper als de B6 maar dan met een verkorte zuiger speciaal voor verlaagde veren als de Pro-kit. Mijn auto is dus verlaagd. Vooral in bochten merk je dat overhellen een heel stuk minder is. Ik ben er zeer tevreden over.
Kwaliteit kost geld, dat zeker. Kijk eens bij http://www.gripendo.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes, Jos
kijk hier heb ik al wat aan,
dus voor mij zou het eigenlijk al de B6 moeten worden? aangezien ik het overhellen van de auto wil proberen te beperken ivm met mijn kleine 'rubbing issue' ?
meer ervaringen & tips welcome!
dus voor mij zou het eigenlijk al de B6 moeten worden? aangezien ik het overhellen van de auto wil proberen te beperken ivm met mijn kleine 'rubbing issue' ?
meer ervaringen & tips welcome!
>>>>Showroom E36's<<<<
-
BMWE39FREAK
zou ook eens naar je veren zelf gaan kijken en misschien zijn dikkere veren of " hulp"veren een uitkomst..
Een schok breker vangt de korte schok op en is de veer die het opvangt.. Hoe stugger de veer hoe beter het zal zijn..
Want de standaard veren zijn berekend op een standaard bmw en heb je voor de verlaagde type's dikkere veren,vandaar de kleur codes op de veren zelf
Een schok breker vangt de korte schok op en is de veer die het opvangt.. Hoe stugger de veer hoe beter het zal zijn..
Want de standaard veren zijn berekend op een standaard bmw en heb je voor de verlaagde type's dikkere veren,vandaar de kleur codes op de veren zelf
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
achter zaten al andere veren op, rooie, geen idee hoe en wat verder daar heb ik niet naar gekeken, misschien in de toekomst dat ik kijk voor een eibach kitje, maaroke
das weer vooruitkijkend! gaat nu even om schokdempers die ik zou willen vervangen!
heb namelijk gelezen dat met die bilstein schokdempers het overhellen bijvoorbeeld al minder zou moeten worden!
das weer vooruitkijkend! gaat nu even om schokdempers die ik zou willen vervangen!
heb namelijk gelezen dat met die bilstein schokdempers het overhellen bijvoorbeeld al minder zou moeten worden!
>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
Ik heb van`t zomer gas ingebouwd. en daar is ie achteraan een beetje zenuwachtiger van geworden (nu had ik ook een zwetende schokdemper, die inmiddels lek is en van`t weekend vervangen gaat worden.
Ik ga er nu de mtech schokdemper, van monroe relfex onderzetten.
In combinatie met hulpveren van MAD.
Kheb nu verlagingset van AC snitzer, en een stabilisator verbinding van 6cil (18mm geloof ik
)
M`n auto was de laatste tijd zenuwachtig en zakte ver door met drempels e.d.
Kzal het laten horen wat de verbeteringen zijn.
Ik ga er nu de mtech schokdemper, van monroe relfex onderzetten.
In combinatie met hulpveren van MAD.
Kheb nu verlagingset van AC snitzer, en een stabilisator verbinding van 6cil (18mm geloof ik
M`n auto was de laatste tijd zenuwachtig en zakte ver door met drempels e.d.
Kzal het laten horen wat de verbeteringen zijn.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
schroefset eronder, helt niks meer over. Heb je een strijkijzer. Maar dan moet je voren met spacers gaan rijden.
Ik heb een schroefset gedemonteerd en er een eibach set onder gezet. Ook met een set goede monroe's...maar dat is geen vergelijk met de schroefset die eronder zat. Daarbij was de schroefset zelfs nog erg comfortabel te noemen.
Monroe is het niet, maar de eibach is het zeker ook niet. Heb wel betere verensets gereden op andere auto's.
Volgende keer maar weer terug naar koni. Altijd gehad, behalve op de e36. Daar heb ik spijt van, dat ik de keuze voor koni niet gemaakt heb.
Ik heb een schroefset gedemonteerd en er een eibach set onder gezet. Ook met een set goede monroe's...maar dat is geen vergelijk met de schroefset die eronder zat. Daarbij was de schroefset zelfs nog erg comfortabel te noemen.
Monroe is het niet, maar de eibach is het zeker ook niet. Heb wel betere verensets gereden op andere auto's.
Volgende keer maar weer terug naar koni. Altijd gehad, behalve op de e36. Daar heb ik spijt van, dat ik de keuze voor koni niet gemaakt heb.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
helaas vind ik de schroefsets van goede merken (koni, KW, Bilstein e.d.) veel te duur zeker voor wat ik nu wil besteden, en als ik nu moet kiezen tussen een vreemd merk schroefkitje, of een degelijk setje normale schokdempers kies ik daar toch nog t liefst voor!
dus ik beperk mijn keuze toch tussen de B4's of B6's van Bilstein, aangezien deze ook werden aanbevolen door een kennis van me die zeker verstand van zaken heeft, en ik hier nu ook van Jos535i ook al goede verhalen hoor... zijn er nog mensen die mij met deze keuze opweg kunnen helpen?
dus ik beperk mijn keuze toch tussen de B4's of B6's van Bilstein, aangezien deze ook werden aanbevolen door een kennis van me die zeker verstand van zaken heeft, en ik hier nu ook van Jos535i ook al goede verhalen hoor... zijn er nog mensen die mij met deze keuze opweg kunnen helpen?
>>>>Showroom E36's<<<<
oke, geen schroefset. Maar waarom neem je dan geen gele koni's? Goedkoper dan de bilstein en gewoon top (net zoals de bilstein hoor).
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
heb toevallig wat prijzen opgezocht een paar dagen terug, en opgeschreven, en kwam toen op een verschil van ongeveer 5 euro, zou een 10tje schelen op een as.
dat verschil is verwaarloosbaar voor mij ^^
maar zal eens kijken of ik de koni's met de bilsteins ergens kan vergelijken ofzo!
dat verschil is verwaarloosbaar voor mij ^^
maar zal eens kijken of ik de koni's met de bilsteins ergens kan vergelijken ofzo!
>>>>Showroom E36's<<<<